سرمایه گذاری 160 میلیون دلاری Equinix در مرکز داده آفریقای جنوبی | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت Equinix قصد دارد 160 میلیون دلار برای ساخت اولین مرکز داده خود در آفریقای جنوبی، به عنوان بخشی از فشار توسعه آفریقایی شرکت، سرمایه گذاری کند.

یوجین برگن، رئیس Equinix EMEA در مصاحبه ای گفت که شرکت مرکز داده ایالات متحده اولین مرکز خود را در ثروتمندترین شهر آفریقا، ژوهانسبورگ، خواهد ساخت و انتظار دارد تا اواسط سال 2024 عملیاتی شود. این معامله پس از خرید شرکت MainOne نیجریه انجام شد که ارزش تجارت مرکز داده غرب آفریقا را 320 میلیون دلار برآورد کرد.

برگن گفت: “آفریقای جنوبی هدف بزرگی برای Equinix بود، زیرا این کشور توسعه یافته ترین اقتصاد در جنوب صحرای آفریقا است.” ما روی ورود به آفریقا تمرکز می کنیم و پنج یا شش کشور دیگر را برای ورود بررسی می کنیم.

Equinix مستقر در کالیفرنیا به دنبال بهره‌برداری از جمعیت عمدتاً جوان آفریقایی با دسترسی فزاینده به اینترنت است که امتیازی برای صنعت فراهم می‌کند، هرچند از پایه پایین.

برگن گفت: با قرارداد آفریقای جنوبی، سرمایه‌گذار مرکز داده جهانی قصد دارد به شرکت‌های بزرگ مانند بانک‌ها، شرکت‌های محتوا و رسانه‌ها و مقیاس‌کننده‌های فرامقیاس فعال در این کشور و قاره خدمات رسانی کند. برگن گفت که این شرکت به دنبال مشتریان لنگر است که به طور بالقوه می تواند آنها را در سایر کشورهای آفریقایی دنبال کند. او گفت: “ما انتظار داریم افزایش مشتریان در آفریقای جنوبی به سرعت انجام شود.”

غول های فناوری مانند Amazon.com Inc. و Microsoft Corp. نیز در سال های اخیر با افزایش تقاضا برای ذخیره سازی در مراکز داده در کشورهای آفریقایی سرمایه گذاری کرده اند. این قاره تنها 1 درصد از ظرفیت مرکز داده جهانی را به خود اختصاص داده است و فرصت بزرگی را برای سرمایه‌گذارانی ایجاد می‌کند که می‌خواهند از پتانسیل رشد منطقه بهره ببرند و در عین حال ریسک‌های عملیاتی خاصی مانند منبع تغذیه نامطمئن را نیز متحمل شوند.

در حالی که آفریقای جنوبی بزرگترین تامین کننده برق در قاره را از طریق شرکت برق خود Eskom در اختیار دارد، به دلیل تلاش این کشور برای جایگزینی نیروگاه های قدیمی خود و پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برق، قطعی برق قابل توجهی رخ داده است. Bergen از Equinix گفت قابلیت اطمینان انرژی یک تمرکز قوی برای کسب و کار در سراسر عملیات خود است و اقدامات مختلفی را برای اطمینان از تامین پایدار از جمله ایجاد ظرفیت برق خود، نصب چندین ژنراتور پشتیبان و انجام معاملات با شبکه های محلی انجام می دهد.

Equinix که در فهرست نزدک قرار دارد دارای 249 مرکز داده است و در 32 کشور فعالیت می کند. قرارداد آفریقای جنوبی بلافاصله پس از اعلام این شرکت برای توسعه به اندونزی و مالزی انجام شد.

داستان های بیشتری از این قبیل در bloomberg.com موجود است

© 2022 بلومبرگ LP

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور