سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری مایکروسافت در OpenAI | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت مایکروسافت در طی چندین سال سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در OpenAI، آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشگام در پشت ChatGPT و DALL-E انجام می دهد.

این خبر کمتر از یک هفته پس از آن منتشر شد که شرکت اعلام کرد 10000 کارگر خود را اخراج می کند زیرا اقتصاد ضعیف تقاضای نرم افزار را کاهش می دهد. مایکروسافت در آن اعلامیه خاطرنشان کرد که همچنان در حوزه‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری و استخدام خواهد کرد. این سازنده نرم افزار درآمد سه ماهه دوم مالی را در روز سه شنبه گزارش می دهد. در حالی که مایکروسافت ارزش سرمایه گذاری خود را در روز دوشنبه فاش نکرد، یک فرد آشنا با این بحث ها گفت که مجموعاً 10 میلیارد دلار طی چندین سال است.

OpenAI در بیانیه ای گفت: سرمایه گذاری مایکروسافت به ما امکان می دهد تحقیقات مستقل خود را ادامه دهیم و هوش مصنوعی را توسعه دهیم که به طور فزاینده ای امن، مفید و قدرتمند است.

مایکروسافت که در سال 2019 یک میلیارد دلار برای OpenAI سرمایه گذاری کرد، به دنبال یک مزیت داخلی در برخی از محبوب ترین و پیشرفته ترین سیستم های هوش مصنوعی است زیرا با Alphabet Inc.، Amazon.com Inc. و Meta Platforms Inc. برای تسلط بر بازارهای سریع رقابت می کند. صنعت رو به رشد OpenAI به منابع مالی و قدرت محاسبات ابری مایکروسافت نیاز دارد تا حجم عظیمی از داده را کاهش دهد و مدل‌های پیچیده‌تر را اجرا کند که به DALL-E اجازه می‌دهد تصاویر واقعی را بر اساس چند کلمه ایجاد کند و ChatGPT برای ایجاد متن محاوره‌ای حیرت‌انگیز شبیه انسان در پاسخ به درخواست ها یا پرس و جوها

ChatGPT از زمان معرفی خود در اواخر نوامبر، اینترنت را روشن کرده است و در کمتر از یک هفته یک میلیون کاربر جمع آوری کرده است. توانایی آن در تقلید از نحوه صحبت و نوشتن افراد واقعی باعث نگرانی در مورد پتانسیل آن برای جایگزینی نویسندگان حرفه ای و انجام تکالیف دانش آموزان برای آنها شده است. این ابزار همچنین یک تهدید بالقوه برای تجارت اصلی جستجوی گوگل نامیده می شود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور