سرمایه گذاری جدید مشکلات زنجیره تامین تراشه را کاهش می دهد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — مدیر اجرایی تارو فوجی گفت که شرکت آجینوموتو گسترش تولید فیلم تولید تراشه با فناوری پیشرفته خود را تسریع خواهد کرد و ممکن است بیش از 17 میلیارد ین (122 میلیون دلار) برنامه ریزی شده سرمایه گذاری کند تا تقاضای فزاینده را برطرف کند.

فوجی در مصاحبه ای گفت: “این امکان وجود دارد که ما کمی بیشتر سرمایه گذاری کنیم.” ما با مشاهده روند بازار تصمیم خواهیم گرفت.

این شرکت مستقر در توکیو فیلم Build-Up Ajinomoto را تولید می کند که معمولاً به عنوان ABF شناخته می شود که یک ماده عایق ضروری است که در ساخت نیمه هادی های با کارایی بالا استفاده می شود. ABF یکی از اجزای اصلی تولید تراشه بوده است که از زمان شروع همه‌گیری نایاب بوده است و مانع از توانایی سازندگان تراشه برای انجام سفارش‌های افزایش یافته از سوی خودروسازان، طراحان کارت گرافیک و اپراتورهای مرکز داده می‌شود.

فوجی گفت، آجینوموتو، که بیشتر به دلیل تجارت گسترده مواد غذایی خود شناخته شده است، پیش بینی می کند که محموله های ABF تا مارس 2026 هر سال 18 درصد رشد خواهد کرد. او افزود که این رشد تا سال 2030 دو رقمی خواهد بود. بر اساس برآوردهای جولای توسط محققان Absolute Reports، بازار جهانی ABF احتمالا تا سال 2028 به 6.5 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

سهام آجینوموتو در بزرگترین جهش روزانه خود در سه ماه اخیر و ثبت یک بالاترین قیمت، روز پنجشنبه تا 3.9 درصد جهش کرد.

فوجی گفت: تقریباً 70 درصد از خروجی ABF آجینوموتو به سرورهای مرکز داده می‌رود و گسترش استفاده از بی‌سیم 5G به افزایش تقاضا کمک می‌کند. آجینوموتو اوایل این ماه گفت که فروش در واحد مواد کاربردی این شرکت، که شامل ABF است، برای شش ماه منتهی به سپتامبر 30 درصد رشد کرد و به 37.2 میلیارد ین رسید.

ارزش سهام امسال بیش از 20 درصد افزایش یافته است که به دلیل فروش کسب و کار فیلم افزایش یافته است، در حالی که معیار Topix در بیشتر سال نزولی بوده است. قیمت سهام از ابتدای سال 2020 بیش از دو برابر شده است.

برخلاف فروش قوی مواد الکترونیکی، عملیات مواد غذایی منجمد آجینوموتو که حدود 20 درصد از درآمد را به خود اختصاص می دهد، 300 میلیون ین ضرر را برای شش ماه منتهی به سپتامبر گزارش کرد.

برخی از سهامداران گفته اند که این شرکت باید تجارت مواد غذایی منجمد را بفروشد و روی حوزه های رشد مانند مواد الکترونیکی خود تمرکز کند. فوجی گفت که آجینوموتو قصد فروش ندارد.

او گفت که در عوض، این شرکت قصد دارد تمرکز خود را به اقلام سودآوری مانند gyoza و افزایش قیمت ها در آمریکای شمالی تغییر دهد. فوجی انتظار دارد فروش جیوزا در خارج از کشور از فروش داخلی ژاپن فراتر رود و این محصول را یک محرک رشد در آینده نزدیک می داند. آجینوموتو در سال 2014، شرکت آمریکایی ویندزور فودز را به قیمت 800 میلیون دلار خریداری کرد.

مدیر عامل آجینوموتو که در ماه آوریل این نقش را بر عهده گرفت، دو فرد خارجی را برای پیوستن به جلسات مدیریت ارشد آن دعوت کرد تا به برقراری ارتباط بهتر با سهامداران و سرمایه گذاران کمک کند.

فوجی گفت: «روش تفکر جامعه و مصرف کنندگان در حال تکامل است. «پذیرش بازخورد ممکن است سخت باشد. اما اگر می‌خواهیم بهتر عمل کنیم، باید یکدیگر را درک کنیم.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور