سردبیر DCK به روندهای مرکز داده در سال 2022 می اندیشد | دانش مرکز داده

ویراستاران به شیوه ای کمی متفاوت از بسیاری از افراد باهوش فناوری به سال نگاه می کنند – ما روندهای کلان را می بینیم، اما همچنین به پالس های کوچکتر و زیر رادار در چشم انداز فناوری خود توجه می کنیم. همانطور که من بیش از 700 داستانی را که در سال 2022 در Data Center Knowledge (تاکنون) منتشر کرده‌ایم مرور کردم، در اینجا داستان‌ها و موضوعاتی وجود دارد که واقعاً با خوانندگان ما، در صندوق‌های ایمیل ما یا در میان تیم تحریریه تماس دارند.

در زیر، خلاصه‌ای از جذاب‌ترین داستان‌های ما و معنای آنها برای سال آینده را بیابید.

خرید VMware

شاید من در مورد این داستان Wylie Wang جانبدارانه هستم. مشتریان VMware Could After Broadcom Acquisition، همانطور که شخصا آن را ویرایش کردم و تیتر آن را نوشتم، اما خوانندگان ما موافق هستند – این داستان در اوایل ژوئن منتشر شد و در حال حاضر پرخواننده ترین داستان ما در تمام داستان ها است. 2022. چیزی که در آن زمان نمی‌دانستیم این بود که تیم اجرایی واقعی VMWare نیز در شرف پایان بود. جالب است که ببینیم وقتی همه اجساد به زمین برخورد کنند چه اتفاقی می افتد.

قطعی AWS

از آنجایی که AWS بیش از 70 درصد از سود آمازون را تشکیل می دهد، این داستان اوایل دسامبر در مورد قطع AWS توجه زیادی را از خوانندگان ما به خود جلب کرد و جای تعجب نیست. قیمت سهام آمازون در حال حاضر نصف اوایل سال جاری است که در اوج 170 در ژانویه بود و در اواسط دسامبر به 85 رسید. با قطعی‌هایی که بر خط نهایی تأثیر می‌گذارند و مراکز داده جدید در افق، آمازون در تلاش است تا کنترل روایت را از نظر قابلیت اطمینان، مقیاس‌پذیری و پایداری در دست بگیرد. در هر صورت، هم سرمایه گذاران و هم DCO ها در دسترس بودن AWS در سال آینده را زیر نظر دارند – و DCK نیز همینطور.

نقض امنیت در مرکز داده

با توجه به اینکه حتی شرکت‌های پرطرفدار اکنون از چند عاملی استقبال می‌کنند، گزارش ماریا کورولوف در مورد حملات سیسکو، اوبر، تویلیو و سایرین از طریق دور زدن احراز هویت چند عاملی دقیقاً همان زنگ خطری است که رهبران فناوری اطلاعات به آن نیاز دارند. من مطمئناً در کانال‌های تاریک در مورد تکنیک‌های کاهش و رفتار بدی که بخار در سال 2023 افزایش می‌یابد، سروصدای زیادی می‌شنوم. اوه. مراقب خودت باش

مرکز داده آتش می گیرد

وقتی درباره داستان‌هایی که در حال آتش گرفتن هستند صحبت می‌کنم، منظورم واقعاً این نیست، اما در گامبیت تحریریه، اگر خون‌ریزی کند منجر می‌شود. DCK مدت‌ها منبعی برای اخبار آتش‌سوزی در مرکز داده بوده است – آخرین مورد آتش‌سوزی مرکز داده گوگل در شورای بلوفز، آیووا، که سه مجروح برجای گذاشت و آتش‌سوزی مرکز داده کاکائو و ناور در جامعه‌ای خارج از سئول. آتش سوزی OVH در سال 2021 داستان اصلی ما در سال گذشته بود، بنابراین به وضوح تهدید آتش سوزی در DC های خارج از کار و اولیه ما همه ما را کمی سرگردان نگه می دارد.

درایوهای مکانیکی برمی گردند؟

هنگامی که وسترن دیجیتال هارد دیسک های 26 ترابایتی را معرفی کرد، کمی شبیه یک بازی برگشتی یا نوستالژی بود – چرا زنگ زدگی را دو چندان کنید؟ اما اجازه دهید با آن روبرو شویم – درایوهای مکانیکی هنوز سریع‌تر می‌شوند، و در حالی که هنوز از SSD کندتر هستند، برای بسیاری از ما انسان‌های فانی، سرعت بسیار سریع به اندازه کافی سریع است. و دلایل زیادی وجود دارد که سازمان‌ها متوجه می‌شوند که SSD مناسب مورد استفاده آنها نیست – تخریب طولانی‌مدت کمترین نگرانی. در زمانی که ما این داستان را منتشر کردیم، من یک ابرویی بالا انداختم و با این حال، خوانندگان ما دیوانه‌وار آن داستان را رد کردند، بنابراین شاید درایوهای مکانیکی واقعاً اینجا بمانند (شاید؟).

قدرت هیدروژن

استیون هیل، مشارکت‌کننده، با نیروی هیدروژن به سمت سوراخ خرگوش به عنوان منبع جایگزین پاک‌تر انرژی در مکان‌هایی که انرژی خورشیدی یا زمین گرمایی امکان‌پذیر نیست، سفر کرد. این یک آزمایش فکری شگفت‌انگیز است و می‌بینیم که نیروی هیدروژن برای چندین کولو به ثمر می‌رسد – این ممکن است مکانی برای دو برابر شدن برای اختلالات آینده در فضای مرکز داده باشد. با این حال، این یک نقطه طرح خنده دار در اخیر است چاقوها بیرون عاقبت – علم اینطوری کار نمی کند، ریان!

بحث روسیه و چین

مناظر سیاسی مضحک در حال ایجاد ویرانی در اکوسیستم مرکز داده ما هستند. از تحریم های ایالات متحده که بر نحوه دستیابی چین به سخت افزار و اتصال، کمبود تراشه، تا سیاست Zero Covid در قفل کردن کل کارخانه ها تأثیر می گذارد. علاوه بر این تحریم‌های روسیه، شرکت‌هایی مانند Nvidia و SAP که به حضور خود در روسیه پایان می‌دهند، به‌علاوه خنثی‌سازی مجدد امنیت سایبری روسیه و حملات فیزیکی واقعی به اوکراین، صنعت مرکز داده‌ها از تأثیر این آب‌های خشن بین‌المللی متحمل شده است. من انتظار ندارم که تغییرات زیادی در سال 2023 رخ دهد – انتظار نوسانات بیشتری را در این مناطق برای چشم انداز مرکز داده خود داشته باشید.

پوسته پوسته شدن مرکز داده متا/فیس بوک

نادیده گرفتن فیل در اتاق کار سختی است، و در حالی که من از اینکه متا/فیس بوک هنوز بخش مرتبطی از مکالمه مرکز داده در سال 2022 است، بسیار گیج هستم، ما اینجا هستیم. این غول رسانه های اجتماعی امسال در مراکز داده جدید در جنوب غربی ایالات متحده سرمایه گذاری کرد، در حالی که کنترل برخی از ابتکارات اروپایی خود را به ویژه پس از مواجهه با اقدامات قانونی در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها، عقب نشینی کرد. اصلاً نمی‌دانی به کدام سمت می‌رود؟ زاک هم همینطور.

Data Center World 2022

خوب، من اینجا جزئی هستم، اما DCW 2022 یک موفقیت بزرگ بود. نه تنها این اولین باری بود که ما به سالن کنفرانس برگشتیم، بلکه آموخته ها و نکات اولیه این رویداد بی عیب و نقص بود. در اینجا در DCK HQ گفته می شود که DCW 2023 در ماه می بزرگتر، بهتر و ارزش بیشتری نسبت به قبل ارائه می دهد. من قطعاً آنجا خواهم بود – بیایید به میز خبری که تیم ما به صورت زنده در آنجا کار می کند و اطلاعیه ها و نکات برجسته را پوشش می دهد سلام کنید. امیدوارم اونجا هم ببینمت

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور