سانسور: از یونان باستان تا فناوری بزرگ امروز – مروری کوتاه

عکس پروفایل نویسنده

@reggi3jرجی

عاشق JD ، فعال صندلی بازو ، موسس Gather Network

هیچ رازی نیست که فناوری بزرگ به طور فعالانه کاربران را کنترل و سانسور کرده است. در سه سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر حوادث سانسور گزارش شده توسط افرادی مانند Youtube ، Google ، Facebook و Twitter بوده ایم.

طبق مقاله جان ولفسون در مورد بررسی سیاسی قهوه ای ؛ به نقل از اینجا: “هر 60 ثانیه ، 3.8 میلیون سوال در Google Machine وارد می شود – هژمونی بین المللی که 1.7 میلیارد کاربر دارد و ارزش بازار آن 990 میلیارد دلار است.

طبق تحقیقات نوامبر 2019 وال استریت ژورنال ، مشخص شده است که گوگل در حال دستکاری نتایج جستجو ، ایجاد الگوریتم های سیاسی خاص و حفظ لیست سیاه برای جلوگیری از دسترسی کاربران به وب سایت های خاص است.

فیس بوک که ارزش بازار آن 572 میلیارد دلار است و توییتر که ارزش بازار آن 28 میلیارد دلار است ، از نظر اقتصادی و سیاسی قابل توجهی در جامعه ما نقش دارند ، زیرا 68 درصد آمریکایی ها به طور دوره ای از رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اخبار استفاده می کنند. “

آنچه نگران کننده تر است این است که چنین سانسوری بدتر می شود ، به عنوان نمونه – انتخابات ایالات متحده – که در ادامه مقاله به آن خواهیم رسید. در زیر نمودار سانسور در جهان را نشان می دهد ، به چیزی توجه می کنید؟

به نظر می رسد کشورهای غربی بیشترین آزادی بیان را دارند ، اما …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور