سامسونگ 360 میلیارد دلار برای تراشه‌ها و بیوتکنولوژی بیش از 5 سال هزینه می‌کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — گروه سامسونگ قصد دارد هزینه های خود را بیش از 30 درصد افزایش دهد و به 450 تریلیون وون (حدود 360 میلیارد دلار) طی نیم دهه تا سال 2026 برساند تا تجارت از چیپس گرفته تا دارو را تقویت کند، زیرا گروه های بزرگ کره جنوبی با رشد اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند. و شوک عرضه

این غول شرکتی – که واحدهای آن از شرکت سامسونگ الکترونیک تا شرکت سامسونگ بیولوژیکس بر اقتصاد کره تسلط دارند – در بیانیه ای وعده ایجاد 80000 شغل تا سال 2026، عمدتاً در بخش نیمه هادی ها و بیوداروها را داده است.

سامسونگ که توسط نوادگان یکی از قدیمی‌ترین و ثروتمندترین خانواده‌های کره اداره می‌شود، یکی از معدود افراد به‌اصطلاح chaebol است که با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید این کشور، طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را ترسیم می‌کنند. رئیس جمهور یون سوک یول، که دوره پنج ساله خود را در 10 مه آغاز کرد، از حامیان سرسخت این شرکت ها بوده و آنها را به ستونی کلیدی در برنامه های رشد اقتصادی خود تبدیل کرده است.

همچنین روز سه شنبه، هیوندای موتور، بزرگترین خودروساز کره جنوبی، اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025 63 تریلیون وون در زمینه هایی از جمله خودروهای الکتریکی، روباتیک، فناوری هوانوردی و وسایل نقلیه هیدروژنی هزینه کند. گروه Lotte، غول خرده‌فروشی و شیمیایی اعلام کرد که حدود 37 تریلیون وون برای تقویت اقتصاد کشور از هتل‌ها و فروشگاه‌های معاف از گمرک گرفته تا تولید برق هیدروژنی و کسب‌وکارهای اجاره خودروهای برقی اختصاص خواهد داد.

پارک جو گان، رئیس فهرست رهبران، یک موسسه تحقیقاتی مستقر در سئول، گفت: «این روش کلاسیک شرکت‌های کره‌ای است که از رئیس‌جمهور جدید درخواست کنند. سرمایه گذاران باید بررسی کنند که آیا میزان سرمایه گذاری وعده داده شده واقعاً اجرا شده است یا خیر.

انتظار می‌رود سامسونگ همراه با روسای دیگر شرکت‌های برجسته، بخشی از مسئولیت رشد اقتصادی را در کشوری که با تورم فزاینده و اختلالات زنجیره تامین به دلیل همه‌گیری و جنگ در اوکراین سروکار دارد، بر عهده بگیرد.

آخرین طرح سرمایه گذاری گروه سامسونگ، که با تعهدات عمومی در سال 2021 همپوشانی دارد، حدود یک سال پس از خروج از زندان، فرزند خانواده Jay Y. Lee انجام شد. رهبر این گروه که در حال گذراندن دوران محکومیت خود به اتهام اختلاس بود، تنها چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در اوایل سال جاری به آزادی مشروط آزاد شد.

این کنگلومرا توجه ویژه‌ای را بر پرچمدار فناوری خود متمرکز کرده است، تاج جواهر یک امپراتوری گسترده که شامل کشتی‌سازی، فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و مالی است. Samsung Electronics، بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند، نمایشگرها، تراشه‌های حافظه و لوازم مصرفی در جهان، سال گذشته از برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری 151 میلیارد دلاری تا سال 2030 برای کاوش بیشتر در ساخت تراشه‌های پیشرفته رونمایی کرد.

بخش اعظم این بخش به بخش نیمه هادی آن اختصاص می یابد که در تلاش برای رقابت با شرکت اینتل و شرکت تولید نیمه هادی تایوان در ساخت تراشه برای نام های جهانی مانند Nvidia Corp. و Qualcomm Inc. به سرعت در حال گسترش است.

Samsung Electronics و SK Hynix قبلاً متعهد شده بودند که بیش از 510 تریلیون وون سرمایه گذاری در تحقیقات و تولید نیمه هادی ها در سال های منتهی به 2030 تحت یک طرح ملی که توسط دولت رئیس جمهور قبلی طراحی شده بود، داشته باشند.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که حدود 360 تریلیون وون در داخل کشور هزینه خواهد شد و بقیه در خارج از کشور سرمایه گذاری خواهد شد. سامسونگ الکترونیکس در حال ساخت یک کارخانه پیشرفته تراشه 17 میلیارد دلاری در تگزاس است که یک پیروزی برای دولت بایدن است زیرا امنیت زنجیره تامین و ظرفیت بیشتر نیمه هادی در خاک آمریکا را در اولویت قرار می دهد.

هفته گذشته، جو بایدن در اولین سفر خود به آسیا به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، با ستایش از تلاش های مشترک برای حفظ امنیت زنجیره تامین، در پیشرفته ترین مرکز تولید تراشه سامسونگ توقف کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور