ساخت اکوسیستم های تجاری از طریق لبه باز (قسمت اول)

عکس پروفایل نویسنده

در چشم انداز فناوری که به سرعت در حال تحول است ، مزیت رقابتی مبتنی بر توانایی نوآوری سریع و بهبود مستمر یک پیشنهاد از طریق تجارب تعریف شده توسط نرم افزار و به طور فزاینده ، سخت افزار است ، و خدمات بهتر ذکر نمی شود.

مرتبط با این اهمیت اکوسیستم است. خواه یکی بسازید یا به یکی بپیوندید ، مهمتر از هر زمان دیگری در این دنیای تحول دیجیتال ، عضویت در یک اکوسیستم برای حفظ برتری رقابتی است.

این شامل در نظر گرفتن دو بردار است – هم افقی برای یک پایه محکم و مقیاس پذیر و هم عمودی برای دانش خاص دامنه که نتایج هدفمند را هدایت می کند. در نهایت ، این در مورد ایجاد یک اثر شبکه برای به حداکثر رساندن ارزش ، چه برای مشتریان و چه برای خط نهایی است.

رویکردهای ساخت اکوسیستم

یک اکوسیستم در دنیای تجارت می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به عبارت ساده تر ، این می تواند مجموعه ای از محصولات و خدمات باشد که به گونه ای تنظیم می شوند که مکمل پیشنهاد ارائه دهنده مرکزی باشند. متناوباً ، این می تواند شامل شرکایی باشد که در جهت یک هدف مشترک کار می کنند ، و هر یک از مجموع قطعات بهره می برند. اکوسیستم دیگری می تواند به شکل یک زنجیره تأمین عملیات محور یا گروهی از شرکا باشد که مشتریان مشترک را با یک استراتژی مشترک به بازار هدف قرار می دهد.

رویکردهای اکوسیستم …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور