سئو چیست؟ • SEO برای مبتدیان • Yoast

آیا شما وب سایت دارید؟ و آیا ترافیک بیشتری می خواهید؟ اگر بله، پس شکی در آن نیست: سئو باید بخشی از تلاش های بازاریابی شما باشد. این یک راه عالی برای به دست آوردن است و افراد را در وب سایت خود نگه دارید اما در واقع چه چیزی را شامل می شود؟ در این پست به شما توضیح می دهیم که سئو چیست و چگونه می توانید شروع کنید!

سئو چیست؟

SEO مخفف ‘بهینه سازی موتور جستجو‘. این تمرین بهینه سازی صفحات وب شما برای رسیدن به جایگاه بالایی در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو است. به عبارت دیگر: افراد هنگام جستجوی آنلاین بیشتر با وب سایت شما روبرو می شوند. سئو بر روی بهبود رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک – با نام غیر پولی – تمرکز دارد.

نتایج جستجوی گوگل برای عبارت سیاره نپتون
صفحه نتایج جستجوی گوگل برای عبارت “سیاره نپتون”

در تصویر بالا، زمانی که کسی عبارت کلیدی “سیاره نپتون” را جستجو می کند، چند نتیجه اولیه را مشاهده می کنیم. در این مورد، ویکی‌پدیا اولین نتیجه است و این بدان معناست که صفحه آنها در نپتون رتبه اول را در این عبارت جستجو می‌کند. ایده پشت سئو این است زمانی که صفحه خود را برای رسیدن به بهترین نتیجه بهینه می کنید، می توانید از آن رتبه ها صعود کنید و یکی از اولین نتایجی باشید که مردم می بینند. که باعث می شود کلیک ها و ترافیک بیشتری به سایت شما وارد شود!

اگرچه این مثال فقط نتایج ارگانیک را به ما نشان می دهد، همیشه اینطور نیست. بسته به عبارت جستجویی که شخص استفاده می کند، ممکن است تبلیغات یا یک نتیجه غنی در بالا یا چند محصول توسط Google Shopping وجود داشته باشد. امکانات بسیار زیادی وجود دارد. آنچه گوگل نشان می‌دهد می‌تواند به اطلاعاتی که درباره جستجوگر می‌داند (مثلاً کشوری که در آن زندگی می‌کند) بستگی دارد.

چرا سئو مهم است؟

شما یک وب سایت ایجاد کرده اید زیرا می خواهید مردم محصول شما را بخرند، در خدمات شما مشترک شوند یا محتوای شما را بخوانند. هدف شما هر چه باشد، شما می خواهید مردم از وب سایت شما بازدید کنند. به عنوان مثال، اگر در آمستردام مغازه دونات فروشی دارید، می خواهید وب سایت شما شماره 1 باشد وقتی که مردم در گوگل: “donuts Amsterdam” را در گوگل جستجو کنند. زیرا شانس افرادی که روی وب سایت شما کلیک می کنند زمانی که بهترین نتیجه باشد بسیار بیشتر است!

اما چگونه این اتفاق را می‌سازید؟ یک کلمه: بهینه سازی موتورهای جستجو! سئو یک راه عالی برای جذب افراد به وب سایت شما به صورت رایگان است. که مخصوصاً اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید که پول زیادی برای صرف تبلیغات ندارید بسیار مفید است.

چه چیزی تعیین می کند که رتبه شما چقدر است؟

رتبه هر یک از نتایج توسط الگوریتم گوگل مشخص می شود. و اگرچه بخش هایی از الگوریتم گوگل مخفی باقی مانده است، سال ها تجربه در سئو به ما بینشی در مورد مهم ترین عوامل رتبه بندی داده است. این عوامل رتبه بندی را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

عوامل سئو داخل صفحه

رتبه بندی صفحات شما تا حدی توسط عوامل درون صفحه تعیین می شود. فاکتورهای درون صفحه همه چیزهایی هستند که در وب سایت شما تأثیر مستقیمی روی آنها دارید. این عوامل شامل جنبه های فنی (به عنوان مثال کیفیت کد و سرعت سایت شما) و جنبه های مرتبط با محتوا، مانند ساختار وب سایت شما یا کیفیت کپی در وب سایت شما می باشد. همه اینها فاکتورهای سئوی داخلی صفحه هستند که می توانید روی آنها کار کنید.

عوامل سئو خارج از صفحه

علاوه بر فاکتورهای سئو داخلی، رتبه شما توسط چند فاکتور سئوی خارج از صفحه نیز تعیین می شود. این عوامل شامل پیوندهایی از سایر وب سایت ها، توجه رسانه های اجتماعی و سایر فعالیت های بازاریابی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد. اگرچه غیرممکن نیست، اما تأثیرگذاری بر این عوامل سئوی خارج از صفحه ممکن است دشوارتر باشد. مهم ترین این فاکتورهای خارج از صفحه تعداد و کیفیت لینک هایی است که به سایت شما اشاره می کنند. هر چه سایت های مرتبط با کیفیت و مرتبط به وب سایت شما لینک دهند، جایگاه شما در گوگل بالاتر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل خارج از صفحه که در سئو نقش دارد، رقابت شما در رابطه با جایگاه کسب و کار خاص شما است. در برخی از جایگاه ها، رتبه بندی بسیار دشوارتر از سایرین است. بنابراین رقابت پذیری بازار شما نیز تأثیر زیادی بر شانس رتبه بندی شما دارد.

سئو جامع: یک استراتژی بلند مدت

در Yoast، ما “سئوی جامع” را تمرین می کنیم. با سئوی جامع، هدف اصلی شما ساخت و نگهداری بهترین وب سایت ممکن است. شما سعی نمی کنید گوگل را فریب دهید. در عوض، شما زمان و تلاش خود را در یک استراتژی بلندمدت پایدار سرمایه گذاری می کنید. اگر روی بهبود صفحات خود و داشتن یک وب سایت با کیفیت کار می کنید، شانس رتبه بندی شما نیز بهبود می یابد. به هر حال، گوگل می‌خواهد بهترین نتایج را برای جستجوی کاربرانش ارائه دهد و بهترین نتایج اغلب محتوای عالی دارند و کاربرپسند، سریع و به راحتی قابل دسترسی هستند.

رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل به دنبال یک استراتژی سئو گسترده است که بر هر جنبه ای از وب سایت شما و بازاریابی آن متمرکز است. جنبه فنی، تجربه کاربری (UX)، محتوای وب سایت شما: همه باید درجه یک باشند. برای حفظ رتبه خوب در گوگل، باید – چیزی که ما می گوییم – یک رویکرد سئو جامع ایجاد کنید.

یک رویکرد جامع سئو نه تنها برای رتبه بندی شما بهتر است – بلکه به کاربران کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارند سریعتر پیدا کنند. و این برای پایداری محیط زیست نیز بهتر است!

چگونه می توانیم به شما در شروع کار کمک کنیم؟

در Yoast، ماموریت ما این است که سئو را برای همه در دسترس قرار دهیم. به همین دلیل است که ما چند پلاگین داریم که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند، مانند افزونه محبوب Yoast SEO. ما نسخه رایگان و پریمیوم این افزونه را داریم. یکی از مزیت های اصلی این است که به شما کمک می کند محتوایی با رتبه بالا ایجاد کنید. تجزیه و تحلیل سئو و خوانایی رایگان ما به شما پیشنهادهای دقیقی برای ایجاد انسان های کپی می دهد و موتورهای جستجو از آن لذت می برند!

نسخه پریمیوم افزونه ما به شما کمک می کند تا به سطح بعدی بروید و محتوای خود را برای مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید و ساختار سایت خود را با پیشنهادات پیوند داخلی ما تقویت کنید. همچنین به تمام دوره‌های سئو ما دسترسی خواهید داشت، جایی که می‌توانید مهارت‌های حیاتی SEO را بیاموزید که می‌توانید فوراً از آنها استفاده کنید!

برو پریمیوم و دسترسی داشته باشید به تمام ویژگی های ما!

Premium با بسیاری از ویژگی ها و دسترسی رایگان به دوره های SEO ما!

نتیجه

سئو عمل بهینه سازی وب سایت ها برای رسیدن به جایگاه بالایی در نتایج جستجوی گوگل – یا موتورهای جستجوی دیگر است. در Yoast، ما بر این باوریم که سئوی جامع بهترین راه برای رتبه بندی صفحات شماست، زیرا شما بر بهینه سازی هر جنبه از سایت خود تمرکز می کنید.

از هیچ ترفند کلاه سیاه استفاده نکنید، زیرا در نهایت این کار عواقب منفی برای رتبه شما خواهد داشت. در عوض، سئوی پایدار را با در نظر گرفتن کاربر خود تمرین کنید و در دراز مدت سود خواهید برد. در مورد نحوه کسب رتبه بالا در گوگل بیشتر بخوانید یا اگر از وردپرس استفاده می کنید، حتما راهنمای نهایی ما در مورد سئو در وردپرس را بررسی کنید:

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی سئو وردپرس »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور