زنان در حوزه فناوری به ندرت عنوان مدیر عامل را کسب می کنند | دانش مرکز داده

(نظر بلومبرگ) — در سال های اولیه فیس بوک، شعار این استارت آپ «سریع حرکت کنید و چیزها را بشکنید» بود.

این قبل از رسوایی کمبریج آنالیتیکا بود، قبل از اینکه از این پلتفرم برای انتشار اطلاعات نادرست انتخاباتی و واکسن کووید-19 استفاده شود – اساساً قبل از اینکه بدانیم رسانه های اجتماعی واقعاً چقدر بالقوه باید چیزها را خراب کنند. اما مشکل شکستن چیزها این است که شما به کسی نیاز دارید که در نهایت بیاید و آشفتگی را پاک کند.

شریل سندبرگ وارد شوید. موسس و مدیرعامل مارک زاکربرگ هرگز این حقیقت را کتمان نکرد که سندبرگ را به عنوان مدیر ارشد اجرایی برای رسیدگی به «چیزهایی که من نمی‌خواهم» به خدمت گرفت. این شامل فهمیدن اینکه این شرکت چگونه می‌تواند درآمد کسب کند، و همچنین به عنوان پادزهر برای شخصیت او که کلاه‌دار پوشیده و ترک تحصیل کرده است، عمل می‌کند. ساندبرگ پانزده سال از زاکربرگ بزرگتر بود، به معنای واقعی کلمه و به معنای واقعی کلمه بزرگ شده در اتاق بود. تروئیکای اریک اشمیت، لری پیج و سرگئی برین اصطلاح “نظارت بزرگسالان” را در گوگل رایج کردند، اما سندبرگ در فیس بوک بود که واقعاً آن را تجسم کرد.

سندبرگ اواخر سال گذشته از سمت مدیر عاملی شرکت مادر فیس‌بوک Meta Platforms Inc. کناره‌گیری کرد. این اولین مورد از جدایی‌های اخیر در میان زنان ارشد فناوری و رسانه بود که با اعلام سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب و نانسی دوبوک، مدیر عامل شرکت Vice Media در ماه گذشته به اوج خود رسید. که آنها نقش خود را ترک خواهند کرد. با توجه به اینکه هیچ‌کدام به کنسرت‌های پرمخاطب جدید نمی‌پرند، میراث پیچیده‌ای را در مورد زنانی که در دنیای کسب‌وکار به بالاترین سطح رسیده‌اند، از خود به جای می‌گذارند.

زنان در فناوری به عنوان “مادر” شناخته می شوند

یکی از سؤالات اصلی که باید از هم جدا شود این است که چرا مسیر پیش روی این زنان با موفقیت، به ویژه در دنیای فناوری، اغلب ایجاب می کند که نقشی را ایفا کنند. بالغ. این برچسبی است که بر نوع خاصی از اجرایی دلالت دارد. کسی که تضمین می کند همه رفتار خوبی دارند و طبق برنامه هستند، که ثبات و اعتبار را به ارمغان می آورد – اما نه لزوما چشم انداز بزرگ. برای نسلی از زنان، این ممکن است تنها راه پیش رو باشد. اما در میان این جدایی‌های اخیر، زمان آن فرا رسیده است که بررسی کنیم که این برچسب چقدر می‌تواند در تداوم تصویری نادرست از زنان به عنوان رهبران ناقص و تحمل آن‌ها با نوعی «کار خانه‌داری» که باعث پیشرفت شغلی نمی‌شود، محدود کند.

به این نتیجه می‌رسد: اگر پیش‌فرض برای مردان در فناوری، پسر نابغه است، برای زنان سالخورده – به ویژه در بالاترین سطح – هنوز هم خیلی اوقات مامان اداری است. لورا کری، استاد رهبری در دانشکده بازرگانی هاس به من گفت: “این آسیب زا است.” “این یک لایه پیچیدگی اضافی به کار اضافه می کند: برای ما یک میلیارد دلار پول درآورید، اما در حین انجام آن خوب رفتار کنید، و همچنین برای ما کوکی ها درست کنید.”

دوبوک را در نظر بگیرید که در سال 2018 از شبکه های A + E به Vice پیوست. در آن زمان، این استارت آپ رسانه دیجیتال با ادعاهایی مبنی بر پرورش یک فرهنگ بروکر سمی تحت مدیریت شین اسمیت، موسس خود دست و پنجه نرم می کرد. AdAge یک سال پس از آن نوشت: «او از نظر استراتژیک به عنوان یک مرغ مادر به تصویر کشیده شده است.» این بزرگ‌تر قصد داشت از نایب‌های خشن و اسکیت‌بردی که قبلاً نظارت کمی از بزرگسالان داشتند، مراقبت کند. فراموش نکنید که علاوه بر دگرگونی فرهنگ شرکت، به او وظیفه غیرممکنی نیز داده شد که در میان صنعت رسانه های دیجیتالی در حال مبارزه، امور مالی Vice را برگرداند و شرکت را فروخت.

حتی Wojcicki، یکی از اولین کارمندان گوگل که در ماه فوریه اعلام کرد شرکت را بعد از 25 سال ترک خواهد کرد، همه چیزهایی را که نظارت بزرگسالان نشان می دهد نامیده می شود – حتی اگر آشکارا به عنوان یک بزرگ سال سنجاق نشود: “غیر تهدید کننده” “، “سنجیده ترین فرد در فن آوری”، “بیش از حد معمولی، در مرز خسته کننده”، “کمتر متفکری رویا تا یک تفکر باز و تحلیلی” و “مادر گوگل”. مهم نیست که او شرکت را تحت فشار قرار داد تا یوتیوب را تصاحب کند و به عنوان مدیر عامل آن، آن را به یک تجارت پخش جریانی عظیم (البته مشکل ساز) تبدیل کرد. و علیرغم اینکه «مادر گوگل» بود، هرگز به شغل برتر آلفابت نرسید. هنگامی که هیئت مدیره در سال 2015، روث پورات، همکار وویچیکی را به عنوان مدیر ارشد مالی معرفی کرد، نیویورک تایمز در بوق و کرنا کرد که «نظارت بزرگسالان در گوگل بازگشته است». در این مقاله که 9 بار به “انضباط” اشاره شده بود، پورات برای این کار عالی بود زیرا “گوگل در حال رشد بود و به دنبال اعتبار بیشتری نزد سرمایه گذاران بود.”

فرهنگ برادر فناوری یک مشکل است

یکی از دلایلی که سطح نظارت بزرگسالان در سیلیکون ولی فراگیر شد، ظهور تفکر بنیانگذار استارتاپ به عنوان خدا در دهه 2000 بود. این اخلاق توسط Andreessen Horowitz تداوم یافت، که شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر او شهرت و تجارت خود را با این باور افزایش داد که بنیانگذاران باید برای حفظ ماموریت یک شرکت، مدیرعامل باقی بمانند. اما این اغلب به معنای آوردن یک مدیر مجرب بود که بتواند تمام خلأهایی را که بنیانگذار بی تجربه کمبود داشت پر کند – به عبارت دیگر، یک شریل سندبرگ.

این مدل آنقدر مسلط شد که کریستا کوارلز، مدیر عامل شرکت نرم افزاری آلودو، به من گفت که زمانی که به دنبال انجام آخرین حرکت حرفه ای خود بود، از تعداد افرادی که به او می گفتند “به شریل کسی شو” شوکه شد. علامت گذاری.” آنها می خواستند که او بدون عنوان، اقتصاد یا اقتدار اخلاقی، مدیرعامل شود. او به من گفت: «نمی‌دانم این را به چند مرد می‌گفتند. (شایان ذکر است که اگرچه اشمیت به نظر می رسید وظایف خود را در زمینه نظارت بزرگسالان در گوگل پذیرفته است، اما حداقل باید مدیر عامل شود.)

متعاقباً مدیر عملیات یکی از معدود نقش‌های بلندپایه زنان در فناوری شد، پدیده‌ای که همکار وقت من، لی گالاگر، در مقاله‌ای در سال 2018 در فورچون توضیح داد. گالاگر این سوال را مطرح کرد که آیا هجوم مدیران ارشد زن منجر به ظهور نسل جدیدی از مدیران عامل زن می‌شود یا در عوض به سقف شیشه‌ای خاص خود تبدیل می‌شود – «موقعیتی که رهبران زن کارآمد از آن به رشد صنعت کمک می‌کنند، در یک حمایت همیشگی. نقش، بدون نفوذ به باشگاه پسران مدیرعامل.»

من صحبت‌های گالاگر مدیر ارشد اجرایی را دنبال کردم و حداقل تا اینجای کار، به نظر می‌رسد مورد دوم درست باشد. تعداد کمی از آنها به سمت های مدیر اجرایی حرکت کرده اند. نه حتی سندبرگ، که زمانی نامش به عنوان یک مدعی احتمالی برای رهبری شرکت‌هایی مانند والت دیزنی یا حتی به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری مطرح می‌شد. به نظر می رسد که دیگر کسی در مورد آن گزینه ها برای او صحبت نمی کند. هنوز این امکان وجود دارد که او به عنوان مدیرعامل یک شرکت Fortune 500 ظاهر شود. اما به همان اندازه احتمال دارد که او بیش از حد آلوده به رسوایی های متا شده باشد که، بله، در بسیاری از موارد او به ایجاد آن کمک کرد، اما در درجه اول مسئول پاکسازی بود.

اگر پاسخ دنیای فناوری به این معضل این باشد که زنان فقط باید شرکت‌های خود را راه‌اندازی و اداره کنند، ممکن است بخواهد با سرمایه‌گذاری واقعی در آنها شروع کند. سال گذشته استارت آپ هایی که توسط زنان تأسیس شده بودند، 1.9 درصد از کل صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر را جذب کردند. با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد پارادایم قدیمی عدم جایگزینی یک بنیانگذار با رهبری کارکشته‌تر، بالاخره شروع به شکسته شدن کرده است. جانا ریچ، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت جستجوی اجرایی Rich Talent Group، به من گفت که هرگز فعالیت های زیادی برای استخدام مدیر عامل ندیده است. این در نهایت می تواند به معنای راهی جدید برای زنان به سمت دفتر گوشه باشد که نیازی به چمدانی که با برچسب بزرگسالان همراه است ندارد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است در نهایت نشانه بزرگ شدن سیلیکون ولی باشد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور