زنان اوراکل در کت و شلوار تعصب پرداخت دست و پا می زنند در حالی که گوگل یک معامله را قطع می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — زنان در شرکت اوراکل که به دلیل اختلافات حقوقی ادعا شده شکایت کردند گام بزرگی به عقب برداشتند، در حالی که بیش از 15000 کارگر زن در گوگل از خط پایان عبور کردند.

بر اساس حکم آزمایشی یک قاضی در روز جمعه، زنان اوراکل در آستانه از دست دادن وضعیت کلاسی هستند که قبلاً به دست آورده بودند و به آنها اهرم قدرتمندی در یک مبارزه پنج ساله دادگاه با کارفرمایشان می داد.

در همین حال، گوگل شرکت آلفابت موافقت کرد که 118 میلیون دلار برای حل و فصل دعاوی ثبت شده بر اساس قانون پرداخت برابر کالیفرنیا مبنی بر اینکه این شرکت برای انجام کارهای مشابه به مردان بیشتر از زنان حقوق می دهد، بپردازد.

یک قاضی ایالتی کالیفرنیا با اوراکل موافقت کرد که ادامه محاکمه با کلاسی متشکل از بیش از 3000 کارمند زن در 125 طبقه بندی شغلی مختلف غیرممکن است.

در سال 2020، سه زن که دعوی علیه اوراکل را رهبری می‌کردند، با تبدیل شدن به اولین نفری که در یک پرونده تبعیض آمیز علیه یک شرکت بزرگ فناوری موفق به کسب موقعیت کلاسی می‌شوند، به نقطه عطفی دست یافتند. تجمیع ادعاها از طرف یک گروه بزرگ به شاکیان اجازه می دهد تا منابع را جمع آوری کنند و برای پرداختی بسیار بزرگتر مذاکره کنند.

مهندسان زن در شرکت توییتر و شرکت مایکروسافت نتوانستند قضات را متقاعد کنند که به پرونده‌های تعصب جنسیتی خود اجازه دهند به عنوان دعوای دسته جمعی ادامه یابد و این احکام در دادگاه تجدید نظر تأیید شد.

زنانی که از گوگل شکایت کردند، بهتر عمل کردند و در سال 2021 حکمی را به دست آوردند که به نمایندگی از 11000 زن که بیش از 600 میلیون دلار به دنبال آن بودند، این پرونده را به پیش برد.

این زنان با استناد به تحلیل یک اقتصاددان در دانشگاه کالیفرنیا در ایروین، در یک پرونده قضایی گفتند که شرکت تقریباً 16794 دلار کمتر از «مردی با موقعیت مشابه» در سال به کارمندان زن حقوق می‌دهد.

توافقی که روز جمعه توسط وکلای شاکیان اعلام شد، حدود 15500 زن در گوگل را در 236 عنوان شغلی مختلف پوشش می دهد.

Lieff Cabraser Heimann & Bernstein LLP و Altshuler Berzon LLP روز جمعه در بیانیه ای اعلام کردند، علاوه بر صندوق تسویه حساب، یک کارشناس مستقل شیوه های استخدام گوگل را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و یک اقتصاددان مستقل کار نیز مطالعات حقوق و دستمزد شرکت را بررسی خواهد کرد. تسویه حساب نمی تواند در سند دادگاه تایید شود.

هالی پیز، یکی از شاکیان، گفت: “به عنوان زنی که تمام دوران حرفه ای خود را در صنعت فناوری گذرانده است، من خوشبین هستم که اقداماتی که گوگل موافقت کرده است به عنوان بخشی از این توافقنامه، عدالت بیشتری را برای زنان تضمین کند.” بیانیه.

قرارداد گوگل باید توسط یک قاضی تایید شود. شرکت های حقوقی گفتند که جلسه استماع در مورد تأیید اولیه برای 21 ژوئن برنامه ریزی شده است. نمایندگان Alphabet پس از ساعات کاری عادی به درخواست نظر پاسخ ندادند.

در پرونده Oracle، V. Raymond Swope، قاضی دادگاه عالی شهرستان San Mateo، که به طور آزمایشی درخواست شرکت برای عدم تایید کلاس را پذیرفت، جلسه استماع این موضوع را برای 13 ژوئن در شهر Redwood تعیین کرد.

قبل از صدور حکم سال 2020، اوراکل استدلال می‌کرد که این دعوی به اشتباه زنان و مردانی را که با کدهای شغلی یکسان برچسب‌گذاری شده‌اند مقایسه می‌کند، حتی اگر چنین کدنویسی به معنای این نیست که کار به مهارت‌ها، تلاش یا مسئولیت‌های مشابهی نیاز دارد، زیرا محصولات و خدمات اوراکل بسیار متفاوت است.

جیم فینبرگ، وکیل مدافع این زنان، گفت که قصد دارد قاضی را متقاعد کند که حکم آزمایشی خود را تغییر دهد. او گفت که اگر این کار نتیجه ندهد، “منصفانه است که بگوییم در مقطعی، ما به این تصمیم اعتراض خواهیم کرد.”

یکی از سخنگویان اوراکل بلافاصله به یک درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

پرونده Oracle Jewett v. Oracle America Inc.، 17-CIV-02669، دادگاه عالی کالیفرنیا، شهرستان سن ماتئو (شهر ردوود) است. پرونده Google Ellis v. Google LLC، CGC-17-561299، دادگاه عالی کالیفرنیا، شهرستان سانفرانسیسکو است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور