زمان تحویل تراشه کاهش می یابد، نشانه ای که کاهش عرضه در حال کاهش است | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – زمان تحویل تراشه در ماه سپتامبر چهار روز کاهش یافت که بزرگترین کاهش در سال‌های اخیر است و نشانه‌ای از کاهش بحران عرضه در صنعت است.

بر اساس تحقیقات گروه مالی Susquehanna، زمان‌های سررسید – فاصله بین زمانی که یک تراشه سفارش داده می‌شود و زمانی که تحویل داده می‌شود – به طور متوسط ​​26.3 هفته در این دوره بوده است. این در مقایسه با نزدیک به 27 هفته ماه قبل است.

کریستوفر رولند، تحلیلگر Susquehanna، در یادداشتی تحقیقاتی گفت: زمان انتظار برای همه دسته‌بندی‌های محصولات کلیدی کاهش یافته است و تراشه‌های آنالوگ و مدیریت انرژی بیشترین کاهش را داشته‌اند.

بلومبرگتولید تراشه

کمبود جهانی تراشه در سال گذشته طیف وسیعی از صنایع را تحت تأثیر قرار داد و خودروسازان و سایر تولیدکنندگان در تلاش برای به دست آوردن نیمه هادی های کافی بودند. محدودیت‌های عرضه همچنان وجود دارد، اما اکنون بسیاری از سازندگان تراشه نگران مشکل مخالف هستند: موجودی تراشه‌ها بیش از حد بالا می‌رود.

کاهش فروش در برخی بازارها، مانند کامپیوترهای شخصی، باعث شده است که اینتل و Advanced Micro Devices با تقاضای کمتر از حد انتظار مواجه شوند. فروش سه ماهه سوم AMD در اوایل این ماه بیش از یک میلیارد دلار پیش بینی ها را از دست داد و اینتل آماده است تا مشاغل خود را برای مقابله با رکود کاهش دهد.

تنش های ایالات متحده با چین نیز آینده صنعت تراشه را تیره کرده است. دولت بایدن در این ماه محدودیت‌های صادراتی جدیدی را اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به این کشور آسیایی بفروشند.

شاخص نیمه هادی بورس اوراق بهادار فیلادلفیا، یک معیار کلیدی سهام تراشه ها، در سال جاری 44 درصد کاهش یافته است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور