زبان فراگیر چیست؟ • Yoast

ممکن است در چند سال اخیر بیشتر و بیشتر در مورد آن شنیده باشید: زبان فراگیر. اما منظور مردم از آن دقیقاً چیست؟ آیا چیز جدیدی است؟ و چرا باید هنگام نوشتن نسخه وب به آن فکر کنید؟ پاسخ همه این سوالات را در این پست بیابید. ما هم اسطوره شکنی می کنیم!

زبان فراگیر

اول از همه: زبان فراگیر چیست؟ زبان فراگیر، زبانی است که از عباراتی که ممکن است گروه‌های به حاشیه رانده شده را حذف کند، اجتناب می‌کند. معمولاً اینها اصطلاحاتی هستند که تعصب، انگ، یا پاک کردن را تداوم می بخشند. زبان فراگیر جایگزین‌هایی را نسبت به این اصطلاحات ترجیح می‌دهد که کمتر به عنوان مضر یا طردکننده تجربه می‌شوند. در عین حال، هدف این جایگزین ها حفظ معنای مورد نظر است.

طرفداران زبان فراگیر عموماً برای جامعه ای فراگیرتر تلاش می کنند. زبان یکی از جنبه های مهم جامعه است و شناخته شده است که قدرت عادی سازی عقاید یا باورها را دارد. بنابراین پرهیز از عباراتی که دلالت بر عقاید جنسیتی، نژادپرستانه، توانایی‌گرایانه یا هر گونه عقاید دیگری دارد، می‌تواند باعث شود که افراد بیشتری احساس کنند واقعاً بخشی از جامعه هستند.

چند نمونه از جایگزین های فراگیر

از آنجایی که این ممکن است پیچیده به نظر برسد، بیایید چند مثال برای نشان دادن نحوه کارکرد آن نشان دهیم.

آتش نشان ها در مقابل آتش نشان ها

به این مثال توجه کنید:

” چی شد؟ من این همه آتش نشان را دیدم که از آنجا می گذرند!»

کلمه آتش نشانان تصویری مردانه یا مردانه از کلمه در ذهن شما ایجاد می کند. با این حال، آتش نشان ها نباید مرد باشند. بنابراین، مگر اینکه شما به طور خاص به گروهی از آتش نشانان مرد اشاره می کنید، جایگزین بهتر و دقیق تر، آتش نشان ها هستند. یک جمله بهتر در اینجا می تواند این باشد:

” چی شد؟ این همه آتش نشان را دیدم که از آنجا رد می شدند!»

با استفاده از این کلمه در زمینه مناسب، مطمئن می شوید که همه آتش نشانان، صرف نظر از جنسیتشان، احساس می کنند مورد خطاب قرار می گیرند، دیده می شوند یا شنیده می شوند.

زبان شامل زمینه و زبان خاص است

زبان فراگیر یک موضوع ظریف است. شامل بودن یا نبودن آن می تواند به بافت کلمه بستگی داشته باشد. برخی از کلمات در همه موارد تحقیر آمیز است; تناسب کلمات دیگر می تواند به نحوه استفاده از آنها در جمله بستگی داشته باشد.

به عنوان مثال، در انگلیسی با استفاده از کلمه سالمندان هنگامی که اشاره به افراد مسن غیر فراگیر در نظر گرفته می شود، در حالی که سالمندان هنگامی که اشاره به کودکان در دبیرستان کاملاً خوب در نظر گرفته می شود. در همان زمان، در هلندی، کلمه سالمندان (ترجمه تحت اللفظی سالمندان) در واقع مناسب تر از مسن (ترجمه تحت اللفظی افراد مسن تر). بنابراین آنچه شامل است یا نه واقعاً می تواند بر اساس زمینه و زبان متفاوت باشد.

چرا کپی وب فراگیر بنویسیم؟

پس چرا باید محتوای جامع تری برای وب بنویسید؟ خوب، هنگامی که شما در حال ایجاد محتوا برای وب سایت خود هستید، احتمالاً می خواهید تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری آن را ببینند، بخوانند و از آن لذت ببرند. اگر می‌خواهید افراد احساس کنند در محتوای شما دیده می‌شوند و شنیده می‌شوند، اجتناب از برخی کلمات و عبارات نه تنها اخلاقی نیست، بلکه هوشمندانه است. با نوشتن جامع‌تر می‌توانید ارائه دهید بیشتر مردم تجربه کاربری بهتری دارند زیرا محتوای خود را قابل دسترس تر و مرتبط تر می کنید. این به خودی خود دلیل خوبی برای نوشتن فراگیرتر است.

اما مزایای بیشتری دارد. ایجاد محتوای فراگیر به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان خود را گسترش دهید: به احتمال زیاد افراد اگر احساس کنند محتوای شما را برایشان نوشته‌اید، با آن ارتباط برقرار می‌کنند، به آن پیوند می‌دهند یا به اشتراک می‌گذارند. که به نوبه خود، برای سئو عالی است، نه اینکه به تبدیل اشاره کنیم. در حقیقت، جان مولر از گوگل در توییتر اعلام کرد که آنها برای نوشتن به صورت فراگیرتر ارزش قائل هستند و آن را ترویج می کنند. و همانطور که او می گوید: “شما ممکن است همیشه آن را به درستی انجام ندهید، اما برای بهتر کردن مسائل نیز قدم هایی بردارید.”

در مورد رابطه بین محتوای فراگیر و سئو بیشتر بخوانید.

افسانه ها در مورد زبان فراگیر

بیایید این پست را با رد برخی از افسانه های موجود در مورد پدیده زبان فراگیر به پایان برسانیم.

زبان (غیر) فراگیر هیچ تأثیری در زندگی واقعی ندارد

زبان این قدرت را دارد که بر نحوه تفکر ما در مورد چیزی تأثیر بگذارد. می تواند ایده ها یا باورهای خاصی را عادی کند. اگر ایده ای از طریق زبان رمزگذاری شود و بارها و بارها تکرار آن را بشنویم، عادی می شود. به خصوص اگر بخشی از زبان استاندارد یا رایج باشد! زبان غیر فراگیر نیز می تواند به عنوان ریز تهاجم عمل کند. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه این کار می‌کند، این مقاله درباره قدرت زبان روزمره را بخوانید.

بنابراین زبان فراگیر بر زندگی واقعی تأثیر می گذارد و بالعکس. هر چه مکان‌های امن برای افراد حاشیه‌نشین بیشتر در زندگی واقعی ظاهر شوند، این ارزش‌ها بیشتر در نحوه ارتباط ما با یکدیگر منعکس می‌شوند.

زبان فراگیر ابداع جدیدی است

موضوع زبان فراگیر اخیراً بسیار محبوب بوده است، این ممکن است باعث شود که این یک اختراع جدید به نظر برسد. با این حال، زبان همیشه با هنجارهای اجتماعی و فرهنگی مرتبط بوده است. آنها را منعکس می کند و همچنین می تواند در گسترش آنها نقش داشته باشد. وقتی هنجارها تغییر می کنند، زبان نیز تغییر می کند. و هنگامی که مردم سعی می کنند ایده های مضر را به چالش بکشند، اغلب استفاده از زبانی را که آنها را منعکس و عادی می کند نیز به چالش می کشند.

به عنوان مثال، فعالان فمینیست دهه 1960 و 70 استفاده از کلماتی مانند “او” و “مرد” را برای اشاره به انسان به طور کلی به چالش کشیدند. این بخشی از مبارزه آنها برای افزایش دیده شدن و جایگاه زنان بود. در اینجا و اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد بخوانید.

خودسرانه تصمیم گرفته می شود که چه زبانی شامل است

جامعه همیشه در حال تغییر و تحول است و درک ما از آن نیز همینطور است. این بدان معناست که با گذشت زمان، می‌توانیم متوجه شویم که زبانی که در یک نقطه به عنوان فراگیر دیده می‌شد، در نهایت آنقدرها شامل نیست.

نمونه ای از مشاوره که تکامل یافته است استفاده از معلول در مقابل نیازهای خاص در مقابل معلول. قبلاً استفاده از این اصطلاح رایج بود نیازهای خاص برای جایگزینی عبارت غیر فراگیر معلول. اما گفتگوها در مورد معلولیت به افراد معلول تبدیل شده است. بنابراین، طرفداران زبان فراگیر اکنون استفاده از این کلمه را توصیه می کنند معلول بجای.

این تغییرات می توانند به سرعت اتفاق بیفتند، که ممکن است به نظر برسد که دائماً “قوانین” جدیدی در مورد اینکه چه زبانی شامل و چه چیزی نیست وجود دارد. و حتی ممکن است احساس شود که مردم نمی‌توانند تصمیم خود را در مورد زبانی که می‌خواهند استفاده کنید، تعیین کنند و قوانین جدیدی را فقط برای سخت‌تر کردن زندگی‌تان وضع کنند.

با این حال، این درست نیست – وقتی هر گونه فشار قابل توجهی در برابر کلمات یا عبارات خاصی وجود دارد، معمولاً دلیل خوبی دارد. دلیل ممکن است در ابتدا واضح نباشد، اما به این معنی نیست که وجود ندارد. و البته، این بدان معنا نیست که مردم همیشه آن را به درستی درک می کنند – همانطور که قبلاً ذکر شد، ایده ما در مورد اینکه چه چیزی فراگیر است و چه چیزی نیست همیشه در حال تکامل است. اما نکته این است که اغلب افراد دلایل خاصی برای حمایت از زبان خاص یا مخالف دارند، حتی اگر گاهی اوقات استدلال آنها به اشتباه منجر شود.

مقاله‌های راهنمای Yoast در مورد زبان فراگیر می‌تواند به عنوان توضیحات مفیدی در مورد اینکه چرا کلمات و عبارات خاصی توسط بررسی زبان فراگیر ما هدف قرار می‌گیرند، خدمت کنند.

برای استفاده از زبان غیر فراگیر باید احساس بدی داشته باشید

درک این موضوع که زبانی که استفاده می کنید ممکن است برای دیگران مضر باشد، احساس خوبی نیست. اما همه ما این کار را انجام داده ایم و حتی فداکارترین افراد هنوز هم اشتباه می کنند و در حال یادگیری هستند. همانطور که گفته شد، درک ما از آنچه فراگیر است و نیست می تواند بسیار سریع تکامل یابد، بنابراین طبیعتاً در طول مسیر دچار اشتباه خواهیم شد. اگر (ناخواسته) از زبانی استفاده کرده باشید که فراگیر نباشد، شما را به آدم بدی تبدیل نمی کند. در بخش اول این مقاله در رسانه، نویسنده به خوبی این موضوع را توضیح می دهد.

زبان فراگیر زبانی است که همه را خوشحال می کند

ساخت هر کس خوشحالی غیر ممکن است زبان شامل پرهیز از زبانی است که به گروه خاصی از مردم آسیب می رساند، مثلاً از طریق کلیشه سازی یا پاک کردن آنها. برخی از افراد ممکن است حتی باشند ووقتی می بینند از زبان فراگیر استفاده می شود خوشحال می شوند. به عنوان مثال، افرادی که دیدگاه‌های ترنس هراسی دارند، ممکن است با مشاهده استفاده از زبان فراگیر احساس ناراحتی کنند. با این حال، زبان فراگیر به هیچ‌کس آسیب نمی‌رساند، حتی اگر بتواند با به چالش کشیدن باورهای (مضر) برخی افراد را ناراضی کند. در واقع، به چالش کشیدن باورهای مضر بخشی از چیزی است که زبان فراگیر را فراگیر می کند.

زبان فراگیر زبانی است که به کسی توهین نمی کند

زبان غیر فراگیر اغلب برای مردم توهین آمیز است، با این حال همه زبان هایی که به مردم توهین می کنند غیرشامل نیستند. آزرده شدن یک احساس ذهنی است – افراد ممکن است از چیزهای مختلف آزرده شوند. به عنوان مثال، فردی که دیدگاه های نژادپرستانه را بیان می کند، اگر کسی آنها را نژادپرست خطاب کند، ممکن است توهین شود. این بدان معنا نیست که نژادپرستانه خواندن رفتار نژادپرستانه فراگیر نیست. بین زبانی که باعث توهین شخصی می شود و زبانی که باعث آسیب می شود تفاوت وجود دارد. زبان شامل پرهیز از دومی است.

چگونه فراگیرتر بنویسیم

پس حالا می دانید چی هست (و نیست) و چرا شما باید از آن استفاده کنید ولی چگونه برای اینکه مطمئن شوید محتوای شما جامع است؟ راهنماهای زیادی در اینترنت در مورد نحوه نوشتن جامع تر وجود دارد. بنابراین ممکن است احساس کنید غرق شده اید و 100٪ در مورد بهترین شیوه های مربوط به زبان فراگیر به روز نیستید. می فهمیم! ممکن است دشوار باشد زیرا ممکن است از کلمات بالقوه مضر آگاه نباشید. حتی زمانی که هستید، باید گزینه های جایگزین را نیز بدانید! همچنین، همانطور که توضیح دادیم، دستورالعمل‌ها ممکن است تغییر کنند و پیگیری آن سخت است.

خوشبختانه، Yoast می تواند در صورت ایجاد محتوا در وردپرس یا Shopify به شما در یک راه حل آسان کمک کند. این تجزیه و تحلیل زبان فراگیر ما در Yoast SEO است. کپی شما را برای شرایط غیرشامل بررسی می کند. این چک‌ها توسط زبان‌شناسان داخلی ما با همکاری ماکسول هوپ از دانشگاه دلاور تهیه شده‌اند. تجزیه و تحلیل کلماتی را که می‌توانند غیرشامل باشند برجسته می‌کند و جایگزین‌هایی نیز ارائه می‌دهد. نحوه عملکرد آن را در این اسکرین شات بررسی کنید:

نمونه ای از بررسی تجزیه و تحلیل زبان فراگیر در Yoast SEO
نمونه ای از بررسی تجزیه و تحلیل زبان فراگیر در Yoast SEO

عبارت‌های مشکل‌ساز را در دسته‌های زیر بررسی می‌کند: سن، ظاهر، نژاد، فرهنگ، قومیت، ناتوانی، تنوع عصبی، جنسیت و وضعیت اجتماعی-اقتصادی. در اینجا شما یک نمای کلی از این دسته بندی ها را خواهید دید. این گزینه انتخابی است، بنابراین اگر به این موضوع اهمیت می دهید و می خواهید محتوای عالی برای همه ایجاد کنید، می توانید آن را روشن کنید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور