روسیه در تلاش برای شکستن گوگل و اپل قبل از انتخابات است

(بلومبرگ) – روسیه فشارها را بر شرکت های فناوری آمریکایی در آستانه انتخابات پارلمانی این هفته افزایش می دهد ، این آخرین اقدام در جهت افزایش فشار بر اینترنت است.

قانونگذاران روز پنجشنبه شرکت Apple و Google Alphabet را به دلیل عدم دسترسی به محتوای مربوط به اعتراض به رهبری الکسی ناوالنی ، رهبر مخالفان زندانی ، متمایز کردند. نهادهای نظارتی همچنین تهدید کردند که جریمه این شرکت ها را به طور چشمگیری افزایش خواهند داد. ابتکار موسوم به “رای گیری هوشمند” ناوالنی با هدف تمرکز نارضایتی عمومی برای شکست نامزدهای حزب حاکم انجام می شود. دادگاه های روسیه ذکر آن را به صورت آنلاین ممنوع کرده اند.

به گفته Roskomsvoboda ، یک گروه حمایتی اینترنتی ، این سرکوب همچنین منجر به قطع دسترسی به Google Docs در روسیه شد زیرا طرفداران ناوالنی از ویرایشگر متن برای توزیع لیست نامزدهای پیشنهادی خود استفاده کردند. مشکلات مشابهی در اوایل هفته با App Store اپل گزارش شد که از طریق آن یک برنامه رای گیری هوشمند توزیع شد.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور 68 ساله ، پس از دو دهه قدرت ، تلاش های خود را برای مهار اینترنت ، که به عنوان سنگر آزادی بیان باقی مانده است ، افزایش داد. اوایل امسال پس از اعتراضات گسترده در زندان ناوالنی ، روسیه دسترسی به توییتر را کند کرد. این شرکت همچنین چندین میلیون دلار جریمه برای شرکت های رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک و گوگل به دلیل عدم حذف تماس ها برای تظاهرات که توسط مقامات غیرقانونی اعلام شد ، جریمه کرد.

کرملین در نظر دارد با وجود تزلزل در حمایت از استانداردهای زندگی ، در رأی گیری آخر هفته برای حزب حاکم پیروزی چشمگیری به دست آورد. رقبا از رای اخراج شده و متحدان ناوالنی مجبور به تبعید یا زندان شده اند. رای گیری هوشمندانه می تواند نامزدهای مورد علاقه کرملین را در برخی از رقابت ها شرمنده کند.

ایالات متحده احضار شد

وزارت خارجه هفته گذشته سفیر آمریکا را احضار کرد تا از غول های دیجیتال آمریکایی قوانین روسیه درباره عدم دخالت در انتخابات را نقض کند. ضابطان دادگاه روز سه شنبه به دلیل ممنوعیت رای گیری هوشمند از دفتر Google در مسکو دیدن کردند.

پاول دانیلین ، مشاور سیاسی کرملین می گوید: “من همه طرفدار خدمات ویژه ما هستم که می توانند سایت ها را قطع کنند تا هیچ کس نتواند به آنها دسترسی پیدا کند.” اما متأسفانه ، آنها این توانایی را ندارند و مانند آن کار نمی کنند. “

کرملین هرگونه برنامه ای برای محدود کردن دسترسی به اینترنت را رد می کند ، اما می گوید که شرکت های فناوری غربی باید از قوانین روسیه تبعیت کنند. سخنگویان Google و Apple بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

دمیر گینوتدینوف ، کارشناس آزادی اینترنت در گروه حقوق بشر آگورا می گوید: “زمینه های رسمی برای مسدود شدن کامل اپل ، گوگل ، یوتیوب ، توییتر ، فیس بوک و دیگران در روسیه وجود دارد.” او گفت که مقامات همچنین سعی می کنند ارائه دهندگان شبکه های خصوصی مجازی را مجبور کنند که کاربران را از دور زدن ممنوعیت ها و دسترسی به محتوای غیرمجاز منع کنند.

در اوایل ماه جاری ، تنظیم کننده Roskomnadzor دسترسی شش ارائه دهنده VPN ، از جمله برخی از محبوب ترین چنین سرویس هایی در جهان ، را به دلیل اجازه دسترسی به اطلاعات و منابع “ممنوع” مسدود کرد.

گینوتدینوف گفت: “در حال حاضر ، به نظر می رسد آنها فقط توانایی خود را برای محدود کردن اطلاعات آزمایش می کنند.” اما خطر این است که روسیه ممکن است کنترل شدیدتری را انتخاب کند. “

محدودیت های اینترنتی در حالی اعمال می شود که کرملین سرکوب فزاینده ای بر زندگی سیاسی اعمال کرده ، هزاران معترض را بازداشت کرده و فعالان مخالف را به زندان انداخته است. ناوالنی ، که 2 و نیم سال زندان می گذراند ، سال گذشته به سختی از مسمومیت شیمیایی جان سالم به در برد و او و دولتهای غربی کرملین را مقصر دانستند. مقامات روسی هرگونه نقش در حمله عامل عصبی را رد می کنند. روسیه امسال نیز سازمان های ناوالنی را ممنوع اعلام کرد و آنها را تندرو خواند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور