رندیر تاکور رئیس شرکت خدمات ریخته گری اینتل استعفا می دهد | دانش مرکز داده

راندیر تاکور، رئیس تجارت قراردادی جدید اینتل، قصد دارد سه ماهه آینده از سمت خود کناره گیری کند. مدیر عامل شرکت پت گلسینگر، که روز سه شنبه متوجه شد که اینتل غرامت بالقوه سهام خود را کاهش داده است، به کارکنان از استعفای تاکور اطلاع داد.

رجیستر برای اولین بار در اواخر روز دوشنبه از خروج برنامه ریزی شده تاکور از خدمات ریخته گری اینتل (IFS) خبر داد. این گزارش که اینتل آن را تایید کرد، به ایمیلی از گلسینگر همراه با این خبر اشاره کرد. این پیام نشان می‌دهد که گلسینگر قبلاً یک رهبر جدید برای IFS انتخاب کرده است.

پاتریک مورهد، تحلیلگر صنعت، که رهبری Moor Insights and Strategy را بر عهده دارد، معتقد است که راسل الوانگر، مدیر عامل Tower Semiconductor جایگزین احتمالی آن است.

مورهد می‌گوید: «اگر بین خطوط مطالعه می‌کردم، یک صندلی در دسترس بود، و با خرید قریب‌الوقوع برج، مدیرعامل برج برای اجرای کلی IFS موافقت کرد. در توییتر گفت. مورهد افزود: تاکور و تیم کارهای زیادی انجام دادند و فکر نمی‌کنم این به عملکرد مرتبط باشد.

اینتل در اوایل سال جاری با خرید تاور نیمه هادی مستقر در اسرائیل به مبلغ 5.4 میلیارد دلار موافقت کرد. این خرید وعده افزایش راه اندازی IFS را می دهد، تلاشی قابل توجه برای گسترش ظرفیت تولید اینتل. اما این یک تلاش بزرگ برای ایجاد درآمد با ارائه قابلیت های تولید برای سایر شرکت های نیمه هادی از جمله AWS، MediaTek، Nvidia و Qualcomm است.

IFS کلید ابتکار تولید دستگاه یکپارچه (IDM 2.0) اینتل برای گسترش قابلیت‌های تولید خود در سطح جهانی است. این شامل ساخت کارخانه‌ها در ایالات متحده می‌شود. اینتل با ایجاد کارخانه‌های تولیدی و قراردادهای تولیدی خود، شرکت‌های بزرگ‌تر سامسونگ و تایوان Semiconductor Manufacturing را به عهده می‌گیرد.

EETimes روز سه شنبه گزارش داد که SkyWaker Technology با افزودن به سهام رقابتی، میلیاردها دلار در فاب ها سرمایه گذاری می کند.

کاهش غرامت سهام Gelsinger

بر اساس گزارش The Oregonian، اینتل میزان پرداخت‌های احتمالی سهام را که Gelsinger دریافت خواهد کرد، کاهش داده است. کاهش پرداخت سهام پس از شکایت سرمایه گذاران از برنامه اینتل برای اخراج در سه سال آینده صورت گرفت.

با این حال، این گزارش به دلیل کاهش قیمت سهام اینتل، این حرکت را «نمادین» توصیف کرد و جوایز بالقوه را «دور از دسترس» قرار داد.

اینتل هفته گذشته خبرهای بد بیشتری دریافت کرد، زمانی که هیئت منصفه فدرال رای داد که باید 948 میلیون دلار به فناوری VLSI به دلیل نقض حق اختراع خود بپردازد. یکی از سخنگویان اینتل به رویترز گفت که قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

این مقاله برای اولین بار در سایت خواهر ما Channel Futures ظاهر شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور