رمزگذاری مقاوم در برابر کوانتوم: چرا فوراً به آن نیاز دارید

عکس پروفایل نویسنده

@جانجان

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Nature Torch ، کارآفرین ، Tech Enthusiast ، Digital Marketer و SEO.

جنگ جهانی دوم همانطور که در دنیای مدرن مشاهده می شود ، دنیای جاسوسی را که پیش درآمد امنیت سایبری است ، به منصه ظهور رساند. پیشرفت های فنی مانند رایانه کوانتومی ایجاب می کند که جنگ با جرائم اینترنتی را به سطح دیگری برسانیم.

امنیت سایبری با جنگ جهانی دوم آغاز نشده است زیرا شناخته شده است که بشر از رمزها و رمزها برای حفظ امنیت اطلاعات برای سالها استفاده کرده است. حتی ضبط شده است که جولیوس سزار رمزگشایی را رواج داد که در نهایت به نام او نامگذاری شد.

با این وجود می توانیم با خیال راحت نتیجه بگیریم که مردان و زنانی که در طول جنگ جهانی دوم در پارک بلتچلی کار می کردند ، تولیدکنندگان سایبر بودند ، مدت ها قبل از رسیدن به سن بلوغ آنچه که اکنون از آن به عنوان شیوه های مدرن امنیت سایبری یاد می کنیم ، بودند.

بخش های اطلاعاتی و دفاعی به نوآوری هایی که در امنیت سایبری دیده ایم کمک بسیاری کرده است. این تحولات اتفاقی نبوده و به دلیل نیاز به کشف و همچنین ایمن نگه داشتن اطلاعات حساس بوده است.

سازمان شما باید در برابر تهدیدات سایبری از منابع مختلف مانند گروه های جرایم سازمان یافته ، هکرهای دولت ملی و هکرهای فردی محافظت کند. بسیاری از سازمانها برای دفاع از خود به رمزگذاری متوسل می شوند.

شکی نیست که مردم صدها سال از رمزها به اشکال مختلف استفاده کرده اند. نمونه هایی از رمزها که مورد استفاده قرار گرفته اند شامل هیروگلیف غیر استاندارد در دیواره مقبره های ساخته شده در مصر باستان تقریباً 4000 سال و رمزهای جایگزینی است که 1200 سال پیش توسط ریاضیدان عرب الکندی ساخته شده است.

لزوم ایمن نگه داشتن مکالمات تلفنی در دوران جنگ سرد ، که به دلیل افزایش زیاد ارتباطات الکترونیکی ضروری بود ، تحولات بی سابقه ای در رمزگذاری و فناوری رمزگذاری ایجاد کرد. نتیجه این امر این است که بسیاری از سازمانها در دنیای مدرن در استفاده از دستگاههای تلفن همراه ، شبکه سازمانی و خدمات ابری خود به رمزگذاری وابسته هستند.

دلیل این امر دور از ذهن نیست. دستگاه های تلفن همراه و ارتباطات دیجیتال نقشی اساسی در نحوه و نحوه انجام معاملات سازمان ها با اشخاص ثالث و مشتریان در سراسر جهان داشته اند.

تمرکز بر امنیت سایبری تضمین می کند مکالمات خصوصی باقی بمانند در حالی که امکان برقراری ارتباط سریع و ایمن را فراهم می کنید. استفاده از رمزگذاری در تمام بخشهای دنیای تجارت مانند داده های پزشکی در مراقبت های بهداشتی ، اطلاعات مشتری در بانکداری و موارد دیگر نفوذ کرده است.

جالب است بدانید که دانش در مورد چگونگی ایمن سازی ارتباطات و داده های حاصل از تجارب جامعه اطلاعاتی در زمینه ایجاد راه حل های پیشرفته ، سرانجام از همه بخش های صنعت فراتر رفته و فقط برای فناوری و فناوری اطلاعات باقی نمی ماند.

بلوک ساختمان

این واقعیت که امروزه ارتباطات ما ایمن است ، ناشی از کارهای فنی است که در ابتدا توسط جامعه اطلاعاتی انجام شده است. آنها از موارد تصادفی برای پنهان کردن پیام ها استفاده کردند.

حتی اگر فناوری که امروزه استفاده می کنیم نسبت به آنچه که آنها انجام داده اند به میزان قابل توجهی تغییر کرده باشد ، اصول رمزگذاری ، به موجب آن از رشته های طولانی کاراکترهای تصادفی – حروف و اعداد استفاده می شود – در طی 100 سال گذشته تغییر چشمگیری نکرده است.

از کاشی نامه برای ساختن کلیدهای رمزنگاری و پد های یکبار مصرف استفاده می شد تا پیام های جنگ انگلیس را ایمن نگه دارد. امروز به همین ترتیب ، برای ایمن نگه داشتن ارتباطات خود به برخی از سیستم های رمزگذاری تصادفی وابسته هستیم.

مثال دیگر ، Cloudflare است که از خوانش دستگاههایی مانند آونگ آشفته و دیواری از لامپهای گدازه برای ساخت رشته های طولانی اعداد تصادفی استفاده می کند. این اعداد تصادفی Cloudflare را قادر می سازد کلیدهایی ایجاد کند که ترافیکی را که از طریق شبکه آنها جریان دارد رمزگذاری کند.

کنار آمدن با تهدیدهای موفقیت

با آگاهی کامل از اینکه امنیت سایبری مدرن از گذشته ناشی شده است ، باید در نظر بگیریم که چگونه فناوری های نوظهور می توانند مسائل جدی را برای دنیای امنیت سایبری ایجاد کنند. یکی از نگرانی های بزرگ رایانه کوانتومی است که می تواند انقلابی در نحوه استفاده ما از فناوری ایجاد کند.

شکی نیست که نحوه پردازش اطلاعات توسط رایانه های کوانتومی ، که کاملاً متفاوت از رایانه های سنتی است ، می تواند به طور قابل توجهی دفاع سایبری ما را ضعیف کند. در حالی که رایانه کوانتومی یک پیشرفت تکنولوژیکی است که باید آن را تحسین کنیم ، ممکن است در نهایت “طعم تلخی بر کام” باقی بگذارد.

رایانه های کوانتومی مبتنی بر الگوریتم Shor هستند و احتمالاً در شکستن رمزنگاری مبتنی بر رمزنگاری Rivest – Shamir – Adleman (RSA) و منحنی بیضوی (ECC) موثرتر از رایانه های سنتی هستند. این دو در حال حاضر متداول ترین انواع رمزگذاری هستند.

این اساس ضروری بودن نیاز به رمزگذاری مقاوم در برابر کوانتوم است. از آنجایی که فناوری همچنان پیشرفت می کند ، موردی مانند محاسبات کوانتومی برای شما نشانه ای از نیاز به انگشتان پا است.

از زمان ظهور نوآوری ها ، تهدیدها ادامه خواهند یافت. این واقعیت که جرایم اینترنتی قرار است فقط در سال جاری بیش از 2 میلیارد دلار برای کسب و کارها هزینه داشته باشد ، نشانگر کارهایی است که برای ایمن سازی باید انجام دهید.

شخصیت های بد مانند مجرمان سایبری سازمان یافته و مهاجمان دولت-ملت ، آمادگی شما را برای بهره برداری از جدیدترین و بزرگترین فن آوری تأمین نخواهند کرد ، زیرا کاملاً می دانند که هر نوآوری تهدیدی است. آنها محدودیتهایی ندارند که در شرکتهای بزرگ دیده می شود و در استفاده از فن آوری های جدید برای اقدامات شرورانه سریعتر از آنچه شما فکر می کنید برای یک گام مترقی است.

راه پیش رو

هزینه های صنعت امنیت سایبری تا سال 2026 248 میلیارد دلار برآورد شده است ، این نشانه این است که بخش آرامش ندارد و شما نباید. برای رشد امنیت سایبری خود باید از پیشرفت های فنی استفاده کنید.

شما فقط به کار گذشته بخش اطلاعات وابسته نیستید ، بلکه باید در جریان آخرین تحولات باشید تا از شر مجرمان اینترنتی در امان بمانید و همچنین عاقلانه سرمایه گذاری کنید. امنیت سایبری مدتهاست که قسمت مهمی از زندگی ما بوده است ، تلاش برای ایمن نگه داشتن داده ها فقط شروع نشده و نمی تواند متوقف شود ، زیرا شما نمی توانید فقط جرایم سایبری را کنار بگذارید.

رمزگذاری مقاوم در برابر کوانتوم تنها یکی از اقدامات ایمنی است که می تواند یکپارچه شود. مطمئناً در آینده تهدیدهای بیشتری وجود خواهد داشت که ناشی از نوآوری های فناوری است.

شما باید سعی کنید تا آنجا که می توانید از بخشهای دیگر یاد بگیرید ، با طرز تفکر به اشتراک گذاری بهترین روشهایی که از دفاع قدرتمند اطمینان حاصل می کند.

عکس پروفایل نویسنده

داستان های من را بخوانید

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Nature Torch ، کارآفرین ، Tech Enthusiast ، Digital Marketer و SEO.

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور