ردیابی به روز رسانی می تواند خالص میلیاردها دلار از درآمد تبلیغات جستجوی اپل را به همراه داشته باشد

بر اساس یک گزارش ، تغییرات حریم خصوصی که با عرضه iOS14 در اوایل سال جاری ایجاد شد ، سود قابل توجهی در سهم بازار تبلیغات جستجو ، بارگیری برنامه های iPhone و درآمد کسب کرده است. فایننشال تایمز گزارش.

برنامه شفافیت ردیابی برنامه آن یک حرکت تجاری خوب برای اپل بوده است ، همانطور که تجارت تبلیغاتی این مارک بیش از سه برابر سهم بازار خود در شش ماه پس از به روز رسانی نشان می دهد.

خبر خوبی برای همه نبود

از بین بردن شناسه برای آگهی دهندگان (IDFA) ، شناسه تصادفی دستگاهی که اپل به دستگاه های کاربر اختصاص داده بود ، بر توانایی تبلیغ کنندگان در ارائه تبلیغات شخصی در سایر سیستم عامل ها تأثیر جدی گذاشته است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

برایان بومن ، مدیرعامل خرید مصرف کننده ، گفت VentureBeat در ماه جولای درآمد تبلیغ کنندگان 15 تا 20 درصد کاهش یافته و برخی از آنها تا 40 درصد ضرر کرده اند.

در بیانیه سال گذشته ، اپل انگیزه های خود را برای افزودن درخواست انتخاب برای ردیابی هدفمند تبلیغات توضیح داد:

“ما معتقدیم فناوری باید از حق اساسی کاربران در حفظ حریم خصوصی محافظت کند و این بدان معناست که به کاربران ابزارهایی می دهیم تا بفهمند کدام برنامه ها و وب سایت ها ممکن است داده های خود را برای اهداف تبلیغات یا اندازه گیری تبلیغات با سایر شرکت ها به اشتراک بگذارند ، و همچنین ابزارهایی برای لغو مجوز این امر ردیابی. ”

با این حال ، این تعهد به حفظ حریم خصوصی هزینه ای دارد که خشم بسیاری را – شاید نه بیشتر از فیس بوک – برانگیخته است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

فیس بوک به تبلیغ کنندگان خود هشدار داد که تغییر اپل می تواند “تلاش های بازاریابی شما را به میزان قابل توجهی محدود کند” و “به رشد مشاغل کوچک و اینترنت رایگان آسیب برساند”.

فیس بوک در بیانیه ای اعلام کرد:

“تغییرات پیشنهادی اپل توانایی شما را در دسترسی م understandثر ، درک و مشارکت افراد در دستگاه های تلفن همراه و در سراسر وب محدود می کند.

آنها بر توانایی شما در درک عملکرد ، کنترل افرادی که تبلیغات شما را می بینند و تصمیم گیری آگاهانه در مورد بودجه تبلیغات شما تأثیر می گذارد.

با اعمال این تغییرات ، با گذشت زمان ، ممکن است شاهد کاهش کلی عملکرد و شخصی سازی تبلیغات و افزایش هزینه برای هر اقدام باشید. “

همانطور که شان جانستون در ماه ژوئیه گزارش داد ، تنها 10 درصد از کاربران در آن زمان تصمیم به ردیابی داشتند. با توجه به گزینه محافظت از حریم خصوصی خود ، مصرف کنندگان از آن استفاده می کنند.

و ضررهای تبلیغ کنندگان در سایر سیستم عامل ها به عنوان دستاوردهای اپل است.

FT به داده های بازاریابی تلفن همراه شعبه در گزارش خود اشاره کرده است که تبلیغات جستجوی اپل در حال حاضر 58 درصد از بارگیری برنامه های iPhone را هدایت می کند ، در حالی که یک سال پیش تنها 17 درصد بود.

برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند درآمد تبلیغاتی اپل در سال مالی جاری به 5 میلیارد دلار برسد که تنها در سه سال به 20 میلیارد دلار در سال افزایش می یابد.

تبلیغات جستجوی اپل به تبلیغ کنندگان املاک برتر در App Store می دهد ، جایی که توسعه دهندگان ، داستانهای سرمقاله ، خریدهای درون برنامه ای ، دسته بندی ها و موارد دیگر برای دیده شدن رقابت می کنند. تبلیغات جستجو در بالای نتایج جستجوی ارگانیک در 61 منطقه جغرافیایی ظاهر می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

به گفته اپل:

  • 70 درصد از بازدیدکنندگان App Store از جستجو برای یافتن برنامه ها استفاده می کنند.
  • 65 all از همه بارگیری های App Store از طریق جستجوی پایین دست انجام می شود.
  • میانگین نرخ تبلیغات جستجوی اپل بیش از 50 است.

تحلیلگر دیگری به نقل از FT برآورد می کند که هزینه های بازاریابی برای برنامه های تلفن همراه برای گوشی های آیفون و اندروید سالانه دو برابر می شود و از 118 میلیارد دلار در سال 2022 فراتر می رود.

جستجوی App Store برای اپل یک تجارت بزرگ است. و در حالی که تعهد نام تجاری به حریم خصوصی مصرف کنندگان قابل تحسین است ، ظاهراً ماهیت کاملاً نوع دوستانه ندارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

این برند گفته است:

“این فناوری ها بخشی از یک سیستم جامع هستند که برای کمک به توسعه دهندگان برای اجرای شیوه های تبلیغاتی ایمن و محافظت از کاربران طراحی شده است – نه به نفع اپل.”

با این حال ، مزیت اپل اکنون روشن است.

فیس بوک ماه گذشته اعلام کرد که “اندازه گیری (اثربخشی تبلیغات) کمپین ها در بستر ما سخت تر شده است” و تأثیر بازنشستگی IDFA اپل بیش از آنچه انتظار می رفت بر مشاغل داشته است.

تا زمانی که رقبا و تبلیغ کنندگان همچنان احساس تنگدستی می کنند در حالی که اپل از ابتکارات خود در زمینه حفظ حریم خصوصی سود می برد ، می توان انتظار داشت که سوالات مطرح شده ادامه یابد.


منبع: فایننشال تایمز

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

تصویر ویژه: sdecoret/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور