رایانه اینترنتی Crypto Sensation می خواهد نقص اینترنت را واگرد کند

متیو لیزینگ و اولگا خریف (بلومبرگ) – ارز رمزپایه ای که از روز دوشنبه شروع به فروش بیش از 45 میلیارد دلار کرد ، می تواند فقط نوک کوه یخ برای نوع جدیدی از بلاکچین باشد که امیدوار است بتواند نحوه تعامل مردم با شبکه جهانی وب را دوباره بسازد.

در حالی که افزایش ارزش مورد توجه روزنامه ها قرار گرفت ، پروژه کامپیوتر اینترنتی که توسط بنیاد Dfinity و بنیانگذار آن دومینیک ویلیامز اجرا می شود ، برای چندین سال در حال توسعه است. هدف دو هدف است – بهبود سرعت کندترین فناوری بلاکچین و حذف دروازه بان هایی مانند Amazon Web Services به عنوان نهادهای متمرکز و انتفاعی که هم بلاکچین و هم وب سایت ها به آن اعتماد دارند. این توکن که به آن Internet Computer Price یا ICP می گویند ، به دارندگان این امکان را می دهد که شبکه را اداره کنند.

در حالی که بلاکچین Ethereum به بیشترین استفاده در جهان تبدیل شده است ، اما به دلیل نحوه ذخیره سازی نرم افزار در هزاران رایانه جداگانه اما پیوند خورده در سراسر جهان که باید در مورد وضعیت شبکه توافق کنند ، کند تلقی می شود. این بدان معناست که Ethereum در هر ثانیه حدود 30 تراکنش را پردازش می کند. و در حالی که اتریوم غیرمتمرکز است ، رایانه هایی که شبکه آن را اجرا می کنند به خدمات محاسباتی مبتنی بر ابر از غول های فناوری مانند آمازون و گوگل متکی هستند.

میرا کریستنتو و ویلسون وییام ، تحلیلگران مساری ، در یادداشت تحقیقاتی این هفته نوشتند: “مشکلی که Dfinity برطرف می کند فراتر از فناوری بلاکچین است.” “این آدرس دهی به موضوعاتی است که اینترنت سنتی را آزار می دهد ، از جمله امنیت داده نسبتاً پایین و انحصار طلبی متشکل از شرکت های بزرگ فناوری.”

Ethereum و Internet Computer هر دو پروتکل سطح پایه هستند ، به این معنی که آنها ستون فقرات اصلی برنامه ها هستند. هر دو مبتنی بر گره ها هستند ، رایانه هایی که نرم افزاری را ایجاد می کنند که شبکه جهانی مرتبط را ایجاد می کند.

در Ethereum ، قراردادهای هوشمند توسط توسعه دهندگان ایجاد می شود تا کدهای مربوط به هر کاری را از ایجاد ارز رمزپایه جدید گرفته تا کار با یک بورس غیرمتمرکز یا ضبط جدیدترین رمز غیر قابل انعطاف ، اجرا کنند. کاربران Ethereum برای پرداخت هزینه تراکنش ها باید از ارز رمزنگاری شده Ether استفاده کنند. این منبع آزاد است ، یعنی هر سازنده ای که می خواهد با آن کار کند به آن دسترسی دارد. اتر در تاریخ 12 ماه مه به بالاترین رقم 4379 دلار رسیده و امسال 445٪ حیرت آور کسب کرده است.

رایانه اینترنتی از رویکرد Ethereum استفاده می کند اما به طور کلی آن را در اینترنت اعمال می کند. این برنامه می خواهد به توسعه دهندگان اجازه دهد نرم افزارهای خود را مستقیماً وارد شبکه خود کنند که ادعا می شود توسط شرکت هایی مانند Google ، Twitter ، Facebook یا Amazon قابل کنترل و دستکاری نیست. به گفته CoinMarketCap ، توکن ICP در 10 مه به بالاترین قیمت 713 دلار رسیده است اما از آن زمان تاکنون به حدود 300 دلار رسیده است. برای دسترسی به شبکه باید از ICP استفاده شود.

کریستنتو و وویام نوشتند: “مانند Ethereum ، این سیستم عامل به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های محاسباتی را در زیرساخت های غیرمتمرکز اجرا کنند.” “برخلاف Ethereum ، IC قصد دارد به شرکت ها کارآیی اجرای این برنامه ها در مقیاس و انعطاف پذیری در ساخت آنها را متناسب با نیازهای خاص پایگاه کاربر خاص (به عنوان مثال حریم خصوصی) ارائه دهد.”

او در مصاحبه ای گفت اولاف کارلسون وی ، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری ارزهای رمزپایه Polychain Capital ، اولین بار نشانه های ICP را خریداری کرده است. موفقیت رمزنگاری شده ویلیامز و تیم Dfinity اولین چیزی است که توجه او را جلب کرد.

وی گفت: “Dfinity مهمترین فناوری راه اندازی شده از زمان Ethereum است.” “افرادی مانند من در دنیای رمزنگاری میزان پیشرفت فناوری Dfinity را تشخیص می دهند.”

این شبکه تنها چهار روزه است ، بنابراین در پشت سر جامعه توسعه دهنده ای قابل مقایسه با Ethereum یا بسیاری از برنامه هایی که روی سیستم آن اجرا می شوند ، وجود ندارد. کارلسون وی گفت: مراکز داده ای که گره های Dfinity را میزبانی می کنند ، برای هر کسی که مهارت فنی و سخت افزاری لازم برای مطابقت با استانداردهای رایانه اینترنتی را داشته باشد ، آزاد خواهد بود.

وی گفت ، حتی با تغییراتی که Ethereum برای بهبود سرعت و عملکرد خود انجام می دهد ، قادر به رقابت با آنچه رایانه اینترنتی امکان پذیر می کند نیست. وی گفت: “Dfinity انواع جدیدی از برنامه ها را امكان پذیر می سازد كه ساخت آنها با هیچ زنجیره بلوك دیگری امكان پذیر نیست.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور