راه های دستی و دیجیتالی محاسبه فاکتورسازی

عکس پروفایل نویسنده

@جیمز جانسونجیمز جانسون

من یک محقق و یک نویسنده محتوای فنی هستم. من از سال 2007 یک معلم ریاضی هستم. من عاشق سفر هستم ، عشق

عامل عددی است که به راحتی می توان آن را به اعداد دیگر تقسیم کرد. تقسیم یک عدد به طور مساوی است. اگر مجبور شویم 6 را تقسیم کنیم ، می خواهیم از 1 ، 2 ، 3 و 6 استفاده کنیم. هیچ عدد دیگری برای تقسیم آن نمی تواند استفاده شود ، زیرا عددی را که به همان اندازه قابل تقسیم است ، نمی دهد. فاکتورینگ به فرآیند یافتن اعداد اشاره دارد تا نتایج با ضرب حاصل شود. برای این منظور ، باید بالاترین عامل مشترک را پیدا کنیم سپس آن را تقسیم کنیم تا نتیجه بگیریم.

رویکرد

برای انجام فاکتور بندی یک معادله ابتدا باید بالاترین عامل مشترک را پیدا کنیم ، زیرا از این طریق می توان کل معادله را تقسیم کرد و اعداد را کشف کرد. همانطور که در 3x + 15y + 21x بالاترین عامل 3 است ، بنابراین معادله 3 می شود (x + 5y + 7x).

این معادله یک سوال را ایجاد می کند: چگونه می خواهیم یک عدد را به طور مساوی تقسیم کنیم؟

اولاً ، باید از این واقعیت آگاه بود که فاکتورهای اعداد اعشاری را نمی توان یافت. ثانیا ، نباید فاکتورهای اعداد فرد را پیدا کرد زیرا تنها عامل آنها 1 است ، مثلا 3 فقط بر 1 قابل تقسیم است. ثالثاً ، اعداد زوج می توانند بیش از یک عامل داشته باشند. مانند 4 دارای 1 ، 2 ، 4 ، و 100 دارای 1 ، 2 ، 4 ، 5 ، 10 ، 20 ، 25 ، 50 و 100 است.

حالا فاکتور …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور