راه برزخ ابر ​​| دانش مرکز داده

نوشته لیدیا لئونگ

می گویند راه جهنم با نیت خیر هموار شده است. خب به نظر من راه برزخ با اصول توخالی هموار شده است.

مطمئناً در پذیرش ابری به اندازه کافی رایج است. مشتریان روز به روز با استراتژی‌های ابری ظاهر می‌شوند که می‌گویند: «ما از ابر برای نوآوری بیشتر استفاده خواهیم کرد» و «ما مراقب هزینه‌ها خواهیم بود و از راه‌حل‌های کم‌هزینه استفاده می‌کنیم» و «ما در دسترس بودن خود را به حداکثر می‌رسانیم و انعطاف‌پذیری» و «ما در فضای ابری امن و مطمئن خواهیم بود» و «ما در فروشندگان خود قفل نمی‌شویم».

برخی از این چیزها رکیک است. بدیهی است که هیچ کس هرگز با این جمله ظاهر نمی شود که “ما در فضای ابری بی دقت و غیرمسئول خواهیم بود” یا “پیاده سازی های ما ضعیف ترین چیزی است که می توانیم از آن دور شویم” یا “ما با خوشحالی پول را هدر خواهیم داد”. اصولی که به شما در تصمیم گیری کمک نمی کند چندان مفید نیستند.

اصولی مانند این فقط در شرایطی جالب هستند که مجموعه ای از اولویت ها را نشان می دهند. وقتی صحبت از «در دسترس بودن بیشتر» در مقابل «هزینه بیشتر» می شود، کدام یک را انتخاب می کنید؟ وقتی باید بین راه حل قابل حمل و راه حلی که نوآورانه تر است یکی را انتخاب کنید، چگونه می خواهید این تصمیم را بگیرید؟ (و اگر فکر می کنید یک راه حل معجزه آسا برای حمل و نقل ابری کشف کرده اید، برخی از فروشنده ها شما را خشمگین کرده است.)

یادداشت تحقیقاتی استراتژی ابری کوکتل دستمال من از شما می‌خواهد که فقط چند تصمیم بگیرید:

  • موضع شما در مورد اینکه با راه حل های تجاری جدید (به عنوان مثال برنامه های جدید) چه باید کرد
  • موضع شما در مورد مهاجرت ابری
  • اولویت رتبه بندی شده شما برای چابکی تجاری، هزینه های کوتاه مدت و TCO بلند مدت
  • اشتهای شما برای ریسک، تحول و استقلال کسب و کار از IT مرکزی

برای ما غیرعادی نیست که استراتژی‌های ابری 20 صفحه‌ای، 50 صفحه‌ای و حتی 100 صفحه‌ای را ببینیم که هیچ تصمیم روشنی در مورد هیچ یک از آن عناصر ندارند، زیرا آنها چیزهایی هستند که بحث‌برانگیز هستند – بنابراین به سادگی کنار گذاشته شده‌اند. بنابراین این استراتژی حاوی حرف‌های بی‌ارزش است، حکمرانی متفکرانه غیرممکن است، و پذیرش واقعی ابر در بحث‌های بی‌پایانی متوقف می‌شود که دائماً همان تعارض‌ها را رفع می‌کنند.

اگر دائماً در مورد تصمیمات مربوط به ابر یا اعلان دوست داشتنی خود مبنی بر «اول ابر!» بحث می کنید. به نظر می رسد در واقع منجر به پذیرش موفقیت آمیز ابری نمی شود، به اصول خود و همسویی سازمان حول آن اصول و اولویت ها نگاه دقیقی بیندازید. و مطمئن شوید که اصول شما واقعاً قابل اجرا هستند.

این مقاله در ابتدا در وبلاگ گارتنر منتشر شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور