راه اندازی یک وب سرور پایتون برای توسعه موبایل

عکس پروفایل David Grigoryan Hacker Noon

@دیویدگدیوید گریگوریان

مهندس نرم افزار / توسعه دهنده iOS

نه تنها توسعه دهندگان وب باید راه اندازی یک سرور محلی HTTP را بدانند ، بلکه برای توسعه دهندگان موبایل نیز مفید است. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهیم لایه شبکه برنامه تلفن همراه خود را بررسی کرده و پاسخ مدلهای DTO خود را تجزیه و تحلیل کنیم در حالی که قسمت Backend هنوز در دست توسعه است.

راه حل های مفید بسیاری برای این کارها وجود دارد (مانند تمسخر یا پستچی). با این حال ، در این مقاله ، ما قصد داریم راه حل خود را بسازیم! ??

برای راه اندازی وب سرور محلی ، می توانیم از دبیان یا macOS استفاده کنیم. در این آموزش ، من استفاده خواهم کرد دبیان در ویندوز از طریق WSL، گرچه اکثریت قریب به اتفاق دستورات ذکر شده برای اکوسیستم macOS نیز قابل استفاده هستند.

اگر سیستم عامل Debian را قبلاً نصب کرده اید ، لازم است یک مفسر پایتون نیز نصب کنیم (این روش برای کاربران macOS لازم نیست زیرا macOS از قبل یک مفسر پایتون دارد). ما می توانیم این کار را از طریق این دستور انجام دهیم:

$sudo apt install python3

اگر برای این آموزش از دبیان استفاده می کنید ، برای راحت تر کردن کار بیشتر لازم است یک ترمینال مکسلکسر (terminal multiplexer) نصب کنید:

$sudo apt install tmux
$brew install tmux (for the macOS users)

پس از پایان این عملیات ، می توانید سرور وب را از طریق فرمان لیست شده در زیر راه اندازی کنید. برای کاربران دبیان ، ما باید یک نسخه جدید را شروع کنیم

tmux

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور