رئیس Google Cloud می گوید کار با آرامکو شامل نفت نمی شود | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — توماس کوریان، رئیس بخش ابری گوگل، گفت که کار این شرکت با غول نفتی آرامکو عربستان شامل تولید نفت نمی شود و برخی از اولین نظرات عمومی خود را در مورد این قرارداد بحث برانگیز ارائه کرد.

کوریان روز پنجشنبه به تلویزیون بلومبرگ گفت: «ما با بخش یکپارچه سازی سیستم آرامکو کار می کنیم، نه با بخش نفت و گاز. ما این را بارها و بارها گفته‌ایم.»

بلومبرگتوماس کوریان، مدیر اجرایی Google Cloud

توماس کوریان، مدیر اجرایی Google Cloud، در پردیس این شرکت در Sunnyvale، کالیفرنیا، ایالات متحده، در روز دوشنبه، 12 ژوئیه 2021. تحت نظارت Kurian، درآمد Google Cloud بیش از دو برابر شده و با سرعتی سریعتر از درآمد در حال رشد است. شرکت مادر آن، Alphabet Inc.

در سال 2020، گوگل از شرکت آلفابت اعلام کرد که قصد دارد تجارت ابری خود را با یک مرکز داده ابری جدید در عربستان سعودی گسترش دهد. این شرکت ها سپس گفتند که آرامکو عربستان، شرکت دولتی انرژی، خدمات ابری گوگل را دوباره به مشتریان این کشور می فروشد.

یکی از سخنگویان گوگل به یک پست وبلاگ شرکت در سال 2020 اشاره کرد که هیچ اشاره ای به بخش های آرامکو عربستان سعودی یا نفت و گاز نکرده است.

منتقدان گوگل، از جمله کارمندان خود، استدلال کرده‌اند که ارائه ابزارهای ابری به شرکت‌های نفت و گاز با اهداف جاه‌طلبانه کربن صفر این شرکت در تضاد است. بخش Kurian خود را به عنوان “پاک ترین ابر در صنعت” معرفی کرده است.

کوریان گفت که تناقضی در این مشارکت ها نمی بیند. او پنجشنبه گفت: «ما در تجارت اکتشاف و تولید کار نمی کنیم. ما همچنین به روش‌های مختلف به شرکت‌های نفت و گاز کمک می‌کنیم تا کربن‌زدایی کنند.»

علاوه بر نگرانی های زیست محیطی، کار گوگل در عربستان سعودی به دلیل سابقه این کشور در زمینه حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. یک گروه فعال، SumOfUs، پیشنهادی را در جلسه سهامداران آلفابت در 1 ژوئن ارائه خواهد کرد که از هیئت مدیره شرکت می‌خواهد ارزیابی حقوق بشری یک مرکز داده سعودی را منتشر کند. آلفابت تلاش کرد این پیشنهاد را از رای گیری حذف کند، اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آن را تایید کرد.

در اوایل این ماه، آرامکو عربستان سعودی به لطف افزایش تقاضا برای نفت، از شرکت اپل پیشی گرفت و به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور