رئیس سایبری ایالات متحده حملات بیشتری را در روسیه اوکراین مشاهده می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — کریس اینگلیس، مدیر سایبری کاخ سفید روز جمعه گفت که انتظار دارد استفاده روسیه از حملات سایبری مخرب تا زمانی که جنگ در اوکراین وجود دارد ادامه یابد.

وی طی مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت که جنگ پایدار نشان داده است که روسیه «شاید آنقدر که تصور می کردند، توانمند نیست، هم در دنیای فیزیکی و هم در دنیای سایبری».

بلومبرگکریس اینگلیس، واشینگتون، دی سی - آوریل 2022

کریس انگلیس، واشینگتون، دی سی – آوریل 2022

تا زمانی که روسیه بر این رفتار فاحش پافشاری می کند، فکر می کنم سایبری در کتاب بازی آنها خواهد بود و بنابراین فکر می کنم که این روند به سرعت ادامه خواهد داشت.

اولین مدیر ملی سایبری ایالات متحده به عنوان بخشی از یک تور منطقه ای در سنگاپور بود. اینگلیس قبلاً در استرالیا ظاهر شد و در مورد نقش امنیت سایبری در استراتژی ایالات متحده و جاه طلبی های بین المللی برای ایجاد انعطاف پذیری و مقابله با تهدیدات صحبت کرد. اظهارات انگلیسیس پس از آن بیان شد که ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا رسما روسیه را مسئول حمله سایبری در ماه فوریه علیه شرکت ارائه دهنده ارتباطات ماهواره ای Viasat Inc. کردند که ساعاتی قبل از حمله نیروهای روسی به اوکراین منجر به قطع برق در سراسر اروپای شرقی شد.

اینگلیس روز جمعه گفت: «اغلب اوقات، متوجه می‌شویم که سایبر کمتر از آنچه من استفاده از زور می‌نامم استفاده می‌شود، اما این ابزاری است که در ترکیب با ابزارهای دیگر استفاده می‌شود. بنابراین، من فکر نمی‌کنم که شما نباید آن را به‌عنوان سایبری در فضای سایبری در نظر بگیرید، یا آن را چیزی در نظر بگیرید که در پایان روز نتایجی را که یک کشور می‌تواند در برابر کشور دیگر به دست آورد، تغییر دهد.»

در همین حال، مقامات ایالات متحده همچنان نگرانی خود را در مورد افزایش تهدیدات امنیتی در بحبوحه جنگ نشان می دهند. آژانس امنیت ملی به بلومبرگ نیوز گفت که در حال بررسی استفاده در جامعه تجاری ایالات متحده از نرم افزار امنیت سایبری ساخته شده توسط Kaspersky، یک فروشنده روسی است.

قبل از اینکه سال گذشته به سمت مدیر سایبری قدم بگذارد، اینگلیس مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Paladin Capital Group مستقر در واشنگتن دی سی بود. او همچنین معاون قبلی آژانس امنیت ملی بود که به عنوان افسر ارشد عملیات نیز کار می کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور