رئیس آسیایی گوگل در مورد رشد سنگاپور، چالش های منطقه ای: پرسش و پاسخ | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — گوگل شرکت آلفابت سومین مرکز داده خود را در سنگاپور تکمیل کرد و سرمایه گذاری خود را در چنین امکاناتی در ایالت شهر به 850 میلیون دلار رساند زیرا با غول های فناوری از Amazon.com تا Meta Platforms Inc رقابت می کند. برای نفوذ بیشتر در آسیا

از زمان افتتاح اولین دفتر خود در سنگاپور در سال 2007 با 24 نفر، Google کارمندان محلی خود را به 3000 نفر افزایش داده و زیرساخت هایی از جمله کابل های زیردریایی ایجاد کرده است که مرکز مالی را به ایالات متحده و فراتر از آن متصل می کند. همزمان با پانزدهمین سالگرد خود در سنگاپور، این شرکت گفت که در حال تعمیق همکاری با این کشور است، از آموزش 50000 والدین و کودکان در زمینه ایمنی آنلاین تا مشارکت هوش مصنوعی با دولت.

اسکات بومونت، رئیس Google Asia Pacific، در مصاحبه ای در سنگاپور گفت: «آسیا، به طور کلی، فناوری را راهی برای جهش، جبران یا شتاب می بیند. ما فرصت های زیادی را از دیدگاه گوگل به عنوان یک شرکت پلتفرم می بینیم که چگونه به ارائه ابزارهایی کمک می کنیم که این کارآفرینان و توسعه دهندگان را قادر می سازد تا ایده های خود را زنده کنند.

این شرکت در سراسر منطقه با چالش هایی مواجه است. در هند، جایی که متعهد به سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری شده است، دولت به طور فزاینده‌ای کنترل خود را بر محتوای آنلاین تشدید می‌کند و تنظیم‌کننده ضدانحصار کشور، سیستم صورت‌حساب گوگل برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را «ناعادلانه و تبعیض‌آمیز» خوانده است. در کره جنوبی، ناظر ارتباطات در این ماه گفت که گوگل و اپل را به دلیل نقض احتمالی قوانین پرداخت درون برنامه ای این کشور مورد بررسی قرار خواهد داد.

این متن بخشی از مصاحبه با بومونت است که برای اختصار ویرایش شده است:

س: نظر شما در مورد وضعیت فروشگاه اپلیکیشن کره جنوبی چیست؟

پاسخ: اکثریت قریب به اتفاق توسعه دهندگان چیزی پرداخت نمی کنند. ما ساختاری ایجاد کرده‌ایم که در آن توسعه‌دهندگان کوچک‌تر به‌طور خودکار مشارکت کمتری دارند. بار عملیاتی وجود دارد: کاری که ما انجام می‌دهیم تا برنامه‌ها را در فروشگاه Play اسکن کنیم و مطمئن شویم که کاربران ایمن هستند، تا مطمئن شویم که پول به جیب‌های درست می‌رود و کلاهبرداری وجود ندارد.

فقط خوب است که به راه حلی برسیم که بتوانیم در آن حرکت کنیم. ما با KCC (کمیسیون ارتباطات کره) همکاری خواهیم کرد تا به آنها در درک این موضوع کمک کنیم.

س: بزرگترین چالش های برجسته ای که گوگل در آسیا با آن مواجه است چیست؟

پاسخ: در آسیا، تفاوت‌های محلی وجود دارد و این یکی از مواردی است که ما دائماً روی آن کار می‌کنیم. ما باید به این فکر کنیم که چگونه محصولات خود را سفارشی، اصلاح و بومی سازی می کنیم، بنابراین آنها در همه این زمینه های مختلف معنا پیدا می کنند. باید بین این تنوع باورنکردنی آسیا توازن دقیقی وجود داشته باشد.

س: مسائل ضد انحصاری مختلفی در هند وجود داشته است و دولت کنترل خود را بر محتوای آنلاین سخت تر کرده است. رویکرد گوگل در این مورد چیست؟

پاسخ: به طور کلی، وقتی صحبت از مواردی مانند ضد انحصار می شود، شاهد مقررات در فضای فناوری خواهیم بود. ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که می توانیم بر این اساس با دولت های اطراف منطقه تعامل داشته باشیم.

س: پس از اینکه دولت TikTok را در تابستان 2020 ممنوع کرد، گوگل پول زیادی را در چهار برنامه ویدیوی کوتاه در هند سرمایه گذاری کرده است. استراتژی گوگل چیست؟

پاسخ: زمان نشان خواهد داد که این سرمایه‌گذاری‌ها چگونه انجام می‌شوند و این روابط در طول زمان چقدر نزدیک خواهند بود. در کوتاه مدت، ما واقعاً از نتایج هر دو طرف خرسند هستیم — آنچه در هند کاتالیز شده است، اما همچنین از دانش و مشارکت هایی که به ما در توسعه آن کمک کرده است.

س: پروژه های کابل زیردریایی گوگل به نام اکو و زردآلو انتظار می رود در یکی دو سال آینده راه اندازی شوند. چرا سنگاپور را به عنوان نقطه پیوند انتخاب کنید، و چگونه می بینید که این اتصال به کل منطقه کمک می کند؟

پاسخ: بدون این لوله های بسیار قوی که ایالات متحده را با آسیا، آسیا را با اروپا و غیره مرتبط می کند، بسیاری از جزایر به اینترنت دسترسی نخواهند داشت. سنگاپور یک مرکز مهم برای کمک به مدیریت آن توزیع است. این کابل ها سنگاپور را به سایر نقاط جهان متصل می کند و سپس این توزیع را به بقیه آسیا نیز منتقل می کند. این برای کمک به حفظ تقاضای امروز است، اما همچنین با توجه به اینکه این تقاضا در آینده چگونه خواهد بود.

س: آیا این شرکت با توجه به تنش های ژئوپلیتیکی نگران عملیات در تایوان است و آیا برنامه اضطراری وجود دارد؟

پاسخ: اگر با یک مرکز داده در سنگاپور مشکل داشتیم، راهی برای مسیریابی آن ترافیک از طریق مراکز داده دیگر در شبکه پیدا می‌کردیم. به طور مشابه، اگر مشکلی با مرکز داده در تایوان وجود داشته باشد، ما همین کار را انجام می دهیم. کاری که ما به عنوان یک شرکت جهانی می‌خواهیم انجام دهیم این است که تمام عملیات خود را بررسی کنیم و مطمئن شویم که موارد احتمالی و مازاد بر کار را در محل خود داریم. ما باید در مورد چگونگی راه اندازی فکر کنیم و مطمئن شویم که می توانیم با اتفاقات مختلف در مکان های مختلف حرکت کنیم.

به عنوان مثال، گاهی اوقات کابل های زیر دریا توسط کوسه ها گاز گرفته می شوند. ما سعی می کنیم به این فکر کنیم که چه کاری انجام می دهیم — اگر این کابل را گم کنیم، چگونه ترافیک را هدایت کنیم و چگونه می توانیم جلوی تکرار آن را بگیریم.

س: درباره همکاری گوگل با سنگاپور به ما بگویید.

پاسخ: نقطه قوت سنگاپور در همکاری است، به ویژه در زمینه هوش مصنوعی. به عنوان مثال، سنگاپور به جای داشتن مجموعه‌ای ساده از ایده‌ها در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی باید اداره شود و چگونه باید برای آن قانون وضع کنیم، به موارد استفاده – در زمینه‌هایی از جمله مالی و مراقبت‌های بهداشتی – می‌پردازد تا بفهمد چگونه مقررات به نظر می رسد. آنها به جای تلاش برای قانون گذاری از ارتفاع 50000 پایی و ایجاد چیزی که در هر یک از این زمینه ها معنی ندارد، کوچک نمایی می کنند تا مشترکات را به دست آورند.

ما امیدواریم که راه حل های ایجاد شده با دولت سنگاپور به عنوان بهترین روش برای استفاده در سایر زمینه ها مورد استفاده قرار گیرد. ما به دنبال اشاره به آن خواهیم بود و می گوییم: “سلام به اندونزی یا هندوستان نگاه کن، در اینجا یک نمونه واقعا عالی از نحوه همکاری با ما وجود دارد.” این یک مزیت دست دوم خواهد بود که امیدواریم از آن همکاری حاصل شود.

س: بزرگترین دستاورد شما به عنوان رئیس Google APAC در سه سال گذشته چیست و امیدوارید در سال های آینده به چه چیزی برسید؟

ج: یکی از چیزهایی که فکر می کنم پیشرفت زیادی در آن داشته ایم، در زمینه تنوع و فراگیری است. زمانی که من این نقش را بر عهده گرفتم، رهبری منطقه عمدتاً توسط مردان سفیدپوست غربی نمایندگی می شد — می دانم که من یکی از آنها هستم. اما اکنون، وقتی به تیم رهبری کشوری که در سراسر منطقه داریم نگاه می‌کنید، تقریباً به طور مساوی بر اساس جنسیت تقسیم می‌شود.

ما به تنوع در ابعاد مختلف، از جمله استعدادهای محلی، جنسیت، افراد دارای معلولیت، قومیت و جنسیت فکر می کنیم. من فکر می‌کنم ما قدم‌های بزرگی در ایجاد محیطی برداشته‌ایم که امیدوارم همه احساس کنند متعلق هستند یا در مسیری برای انجام آن هستیم. (بر اساس گزارش سالانه تنوع گوگل در سال 2022، نسبت زنان رهبر گوگل در منطقه آسیا و اقیانوسیه از 20.8 درصد در سال 2021 به 27.5 درصد در سال 2022 افزایش یافته است.)

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور