دل VMware را از بین می برد ، بخشی از بزرگترین معامله فناوری را باز کنید

ایان کینگ (بلومبرگ) – شرکت Dell Technologies گفت که سهام خود را در VMware Inc از بین خواهد برد و دو شرکت تجاری عمومی ایجاد می کند و برای پرداخت بدهی پول نقد جمع می کند. سهام آن با اعلامیه جهش کرد.

این spinoff ، دست کم تا حدی ، ادغامی که پنج سال پیش در مالکیت 6700 دلاری دل ، والدین VMware ، EMC Corp توسط دل ایجاد شد ، خنثی خواهد شد. خرج کردن هزینه ها به Dell کمک کرد تا از اصل خود به عنوان یک سازنده رایانه شخصی جدا شود ، اما شرکت را با زنجیره ای ترک کرد. بدهی.

Round Rock ، دل مستقر در تگزاس روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت ، VMware سود سهام نقدی ویژه 11.5 میلیارد دلار تا 12 میلیارد دلاری را در پایان معامله به سهامداران توزیع خواهد کرد. دل ، که 81٪ از VMware را در اختیار دارد ، تا 9.7 میلیارد دلار بازپرداخت دریافت خواهد کرد.

مایکل دل ، رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی شرکت مشهور خود گفت: “ما انتظار داریم فرصت های رشد بیشتری را برای Dell Technologies و همچنین VMware ایجاد کنیم و ارزش قابل توجهی را برای سهامداران باز کنیم.” “هر دو شرکت شرکای مهم باقی خواهند ماند.”

spinoff دل نقدی را فراهم می کند تا به قول های داده شده به سرمایه گذاران برای کاهش بار بدهی خود که در پایان سه ماهه اخیر 48.5 میلیارد دلار بود ، عمل کند. این شرکت گفته است که “بدهی اصلی” 29.2 میلیارد دلار بوده است که هنگام اعلام درآمد 25 فوریه اعلام کرد.

VMware در سال 1998 تاسیس شد و توسط EMC در سال 2004 خریداری شد ، که سه سال بعد بخشی از سهام خود را در یک عرضه اولیه به فروش رساند. دارایی EMC در سازنده نرم افزار مرکز داده هنگامی که EMC را در بزرگترین خرید موفق در صنعت فناوری خریداری کرد ، به دل منتقل شد. افراد آشنا به این موضوع به بلومبرگ گفتند که Dell در تلاش دیگر برای کاهش سطح شرکت ، در حال بررسی گزینه هایی از جمله فروش بالقوه تجارت ابری Boomi است.

مایکل دل و دیگر مدیران درمورد تصمیم خود مبنی بر تغییر سریع استراتژی ادغام صنعت با س fromالات تحلیلگران روبرو شدند. مدیران اجرایی بر سود حاصل از انشعابات تأکید کردند و گفتند که بورس ارزش مناسبی به شرکت ترکیبی نداده است.

آمیت داریانیان ، تحلیلگر Evercore ISI ، گفت: “ما فکر می کنیم این یک حرکت در جهت درست Dell است و به شما کمک می کند تا تخفیف قابل توجه کنگره ای که در حال حاضر تعبیه شده است را باز کنید.”

دل برای ادامه بازاریابی و فروش محصولات سازنده نرم افزار ، یک قرارداد تجاری پنج ساله با VMware منعقد کرده است. در حال حاضر حدود 35٪ از درآمد VMware از طریق نیروی فروش دل حاصل می شود.

جف کلارک ، مدیر عامل شرکت دل ، در مصاحبه ای گفت: “توافق نامه تجاری به ما امکان می دهد همان چیزهایی را که با خرید EMC هدف قرار داده بودیم ، بدست آوریم.”

جدایی رسمی از VMware بیش از 9 میلیارد دلار به دل اضافه می کند تا به 5 میلیارد دلار بدهی که قصد داشت امسال پرداخت کند ، اضافه کند. همچنین VMware با اتمام معامله 4.8 میلیارد دلار بدهی از کتابهای Dell خواهد گرفت. کلارک گفت ، Dell در مسیر رسیدن به درجه سرمایه گذاری از خدمات رتبه بندی بدهی است.

پالو آلتو ، شرکت مستقر در کالیفرنیا در بیانیه ای گفت: تخمین زده شده سود نقدی که VMware به سهامداران ارائه خواهد داد از 27.43 دلار تا 28.62 دلار برای هر سهم است که بر اساس سهام معوقه از 16 مارس است.

سهام دل پس از بسته شدن در 92.70 دلار در نیویورک ، در معاملات گسترده حدود 8٪ افزایش یافت. سهام امسال 26 درصد رشد کرده است.

دل در بیانیه خود گفت: “شرط خاصی تحت شرایط خاص ، از جمله دریافت رای نامه مطلوب IRS مطلوب و عقیده است که معامله به طور کلی به عنوان اسپین آف بدون مالیات برای سهامداران Dell Technologies برای اهداف مالیاتی فدرال ایالات متحده واجد شرایط است.”

دل برای اولین بار در ژوئیه گذشته گفت که در حال بررسی بخش سهام VMware خود است ، اگرچه این معامله تا قبل از سپتامبر 2021 برای اهداف مالیاتی انجام نمی شود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور