در اینجا آنچه باعث علاقه سهام خصوصی به مراکز داده می شود | دانش مرکز داده

شرکت‌های سهام خصوصی به بازیگران کلیدی در ایجاد امکانات جدید و دستیابی به مراکز داده موجود تبدیل شده‌اند، زیرا آنها بر روی تقاضای فزاینده برای مزارع سرور بزرگ شرط می‌بندند. با تصاحب 15 میلیارد دلاری CyrusOne توسط KKR و Global Infrastructure Partners که بزرگترین معامله سال 2022 با سرمایه گذاری سهام خصوصی است، مقیاس سرمایه گذاری می تواند بسیار بزرگ باشد.

سرمایه گذاران بخش مرکز داده را قادر به ایجاد رشد بالاتر از حد متوسط ​​از کاربران ابری و محتوا شناسایی کرده اند. مراکز داده سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی برای صندوق‌های سهام خصوصی هستند، زیرا مستاجران ثابتی با سطوح ریزش پایین دارند، به‌ویژه آنهایی که در بازارهایی با نفوذ کم مرکز داده هستند.

ارائه دهندگان سهام خصوصی اکنون سهم بزرگی از پیشرفت های جدید مرکز داده را با شرکت هایی که به دنبال ایجاد در بازارهای متروی جدید ایالات متحده هستند، به خود اختصاص می دهند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این موهبت، خرید یا ادغام 92 مرکز داده از ژانویه 2022 به ارزش 41.5 میلیارد دلار است. داده‌های PitchBook تا ۲۵ اوت.

سرمایه گذاری مرکز داده سوخت رسانی توسعه بازار جدید

علاوه بر این، مراکز داده تاسیس شده از مشارکت با سرمایه گذاران سهام خصوصی برای سرمایه گذاری برای ورود به بازارهای جدید استفاده می کنند. اکثر مراکز داده جدید که در مناطق جدید مترو ساخته می شوند، توسط پول سهام خصوصی تغذیه می شوند. شرکت های املاک و مستغلات مانند Lendlease در حال ایجاد سرمایه گذاری های مشترک هستند اولین مرکز داده در توکیو، ژاپن با یک شریک سهام خصوصی برای تقسیم هزینه و ریسک یک سرمایه گذاری بزرگ در مرکز داده.

جان دینسدیل، تحلیلگر ارشد در گروه تحقیقاتی هم افزایی می‌گوید که آینده با رشد سالانه دو رقمی تنها در سال 2022 روشن به نظر می‌رسد.

مشکل اینجاست که ساخت و راه اندازی ناوگان های بزرگ مراکز داده به شدت سرمایه بر است. حتی بزرگ‌ترین اپراتورهای مرکز داده نیز مجبور بوده‌اند به دنبال منابع مالی خارجی باشند تا در عین حال از ترازنامه‌های خود محافظت کنند، به اهداف رشد برسند. از آنجایی که سطح فعالیت‌های M&A حاصل شده است، تقریباً تمام سرمایه‌گذاری افزایشی از سهام خصوصی حاصل شده است.

به گفته شرکت تحقیقاتی IT گارتنر، هزینه پیش بینی شده در سراسر جهان برای مراکز داده در سال 2022 به 226 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که نسبت به سال 2021 11.4 درصد افزایش خواهد داشت.

با این حال، ماهیت سوداگرانه سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل ظهور سریع هوش مصنوعی، افزایش جریان، شبکه‌های 5G، وسایل نقلیه خودران و اینترنت اشیا، شرط مطمئنی به نظر می‌رسد. همه‌گیری COVID-19، که نیروی کار دیجیتالی و مبتنی بر ابر را تسریع کرد، همچنین تقاضا برای مراکز داده را در سطح جهانی، به‌ویژه در آسیا افزایش داده است.

اگر چه ایالات متحده حدود 40 درصد را به خود اختصاص داده است از ابر بزرگ جهان و سایت های داده اینترنتی، سرمایه گذاران هستند به دنبال آسیا برای تسهیل توسعه است. آخرین تحقیقات Datacentrepricing (DCP) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در مراکز داده توسط سرمایه‌گذاران سهام خصوصی انجام می‌شود، به‌ویژه که صندوق‌های سهام خصوصی بر بازارهایی تمرکز می‌کنند که در آن کمبود ظرفیت مرکز داده با کیفیت بالا و در مقیاس فوق‌العاده وجود دارد.

رونق فناوری آسیا در حال افزایش علاقه است زیرا سرمایه گذاران امیدوارند از حرکت به سمت اینترنت موبایل 5G سرمایه گذاری کنند و دولت ها و شرکت ها ظرفیت محاسباتی خود را افزایش دهند. رقابت فزاینده بین شرکت‌ها و تنش‌های ژئوپلیتیکی ایالات متحده و چین نیز تقاضا برای ذخیره‌سازی داده‌ها را که توسط اشخاص ثالث مستقل اداره می‌شود، افزایش داده است. طبق گزارش DCP، راه اندازی در آسیا به این معنی است که آنها می توانند از هزینه های زمین کمتر بهره ببرند. در واقع، صندوق‌های سهام خصوصی می‌توانند ریسک بیشتری را برای مدت زمان طولانی‌تری نسبت به یک ارائه‌دهنده مرکز داده مستقر انجام دهند.

اما کسری بازار، جیم چانوس چشم انداز گلگون را به چالش کشید و در حال افزایش سرمایه برای شرط بندی در برابر مراکز داده REIT است. شرکت هایی که بیشترین نقش را در خط لوله جدید مرکز داده آینده دارند، آمازون، مایکروسافت، فیس بوک و گوگل هستند. آنها همچنین بزرگترین مشتریان سرورهای داده هستند و در حال ایجاد امکانات خود هستند. Chanos آنها را رقیب اصلی مراکز داده می داند. در نهایت، او می‌بیند که ارائه‌دهندگان ابر سهم بزرگی از رشد آینده را بر عهده می‌گیرند.

با وجود این عدم قطعیت ها، ارزش گذاری ها هنوز برای مراکز داده بالا به نظر می رسد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور