درایو فروش مرکز داده AMD’s Q4 Resurgence | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — Advanced Micro Devices Inc.، دومین سازنده بزرگ پردازنده‌های کامپیوتری، پیش‌بینی فروش بهتر از حد انتظار را برای سه ماهه اول ارائه داد زیرا سود در بازار پر سود سرور به جبران کاهش تقاضا برای رایانه شخصی کمک می‌کند. چیپس.

AMD در بیانیه ای در روز سه شنبه اعلام کرد که درآمد در این دوره به 5.6 میلیارد دلار خواهد رسید، در حالی که میانگین پیش بینی تحلیلگران 5.56 میلیارد دلار – با تخمین ها به 5 میلیارد دلار می رسد.

این پیش‌بینی دستاوردهایی را که این شرکت به قیمت رقیب بزرگ‌تر خود در پردازنده‌های کامپیوتری، اینتل کسب کرده است، نشان می‌دهد و به افزایش قیمت AMD در اواخر معاملات کمک کرد. سهام که در پایان در نیویورک 3.7 درصد افزایش داشت، پس از اعلام این خبر تا 4.6 درصد افزایش یافت.

AMD با تراشه های توانمندتر برای ماشین هایی که شبکه های شرکتی را اجرا می کنند و به عنوان ستون فقرات مراکز داده رایانش ابری عمل می کنند، اینتل را در بازار شکست داده است. این به آن اجازه می‌دهد در بازاری که هزینه‌های آن بهتر از صنعت رایانه‌های شخصی حفظ شده، سهم بگیرد.

لیزا سو، مدیر اجرایی، در یک کنفرانس تلفنی گفت: “با ورود به سال 2023، انتظار داریم که محیط تقاضای کلی مختلط باقی بماند – با نیمه دوم قوی تر از نیمه اول.” سو گفت که انتظار دارد کسب و کار مرکز داده به پیروزی خود ادامه دهد و باعث رشد بیشتر در سال جاری شود.

کسب و کار مرکز داده AMD با 1.7 میلیارد دلار درآمد نسبت به سال قبل 42 درصد افزایش فروش داشته است. فروش در بخش مشتری، واحد تراشه رایانه شخصی آن، 51 درصد کاهش یافت و به 903 میلیون دلار رسید.

در همین حال، اینتل در سه ماهه گذشته شاهد کاهش 32 درصدی فروش کلی خود بود. درآمد مرکز داده و تجارت هوش مصنوعی این شرکت 33 درصد کاهش یافت.

AMD در رشد فروش از اینتل پیشی گرفته است.

پس از دو سال تلاش برای پاسخگویی به تقاضا، سازندگان تراشه اکنون با یکی از مشکلات دوره ای صنعت مواجه هستند. سازندگان قطعات کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند از جمله شرکت‌هایی هستند که بیشترین ضربه را خورده‌اند و این شرکت‌ها شاهد کاهش شدید فروش و سودآوری بوده‌اند.

تحت دوره سو، AMD یکی از بزرگترین برندگان در صنعت تراشه بوده است. و با ادامه تصاحب سهم بازار توسط این شرکت، به اندازه بازیگران بزرگتری مانند اینتل آسیب نمی بیند.

مارلنا اسلاس / بلومبرگلیزا سو، مدیر عامل دستگاه‌های میکرو پیشرفته (AMD)

AMD بازار رایانه های شخصی را در سال جاری حدود 260 میلیون واحد می بیند که از 290 میلیون دستگاه در سال 2022 کاهش یافته است. او گفت که این شرکت تراشه های کمتری را با کاهش موجودی مشتریانش ارسال کرده است. سو پیش‌بینی کرد که سه ماهه اول پایین‌ترین بخش شرکت او را نشان می‌دهد.

در سه ماهه چهارم سود هر سهم 69 سنت بدون احتساب برخی اقلام بود. درآمد 16 درصد افزایش یافت و به 5.6 میلیارد دلار رسید. تحلیلگران درآمد 67 سنت و درآمد 5.52 میلیارد دلار را پیش بینی کرده بودند.

اگرچه افت شدیدتر از حد انتظار است، اما این چشم انداز نشان دهنده اولین کاهش فروش سه ماهه سال به سال شرکت از سال 2019 است و به رگه رشدی که AMD را به رده های بالای صنعت تراشه ارتقا داد، پایان داد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور