درآمد IBM IBM به دلیل مقاومت شرکت ها در برابر معاملات “پدرخوانده” ، لغزش می کند

برودی فورد (بلومبرگ) – International Business Machines Corp. برای نزدیک به سه دهه به عنوان دریافت کننده برتر اختراع ثبت شده در ایالات متحده سلطنت کرده است اما در پنج سال گذشته ، درآمد سالانه غول فناوری که از این حقوق بدست می آید ، کاهش یافته و تعداد کل اختراعات ثبت شده آن کاهش یافته است. پلاتو شده

اسناد نامطلوب دیوان عالی کشور و صنعت فناوری جسورانه آنچه را که یک ماشین نقدی قابل اعتماد بوده است تهدید می کنند. حقوق مالکیت معنوی به طور متوسط ​​سالانه بیش از 1 میلیارد دلار درآمد داشت که به جبران هزینه های گسترده تحقیق و توسعه و کاهش درآمد کمک می کند. سال گذشته ، درآمد IBM از مالکیت معنوی 626 میلیون دلار بود که کمترین میزان آن از سال 1996 به بعد است و سال 2019 خیلی بیشتر نبود. در حالی که این همچنان به معاملات مجوز ادامه می دهد ، اما تعداد آنها کمتر و با سختی بیشتری به دست می آیند ، شرکت هایی مانند Airbnb Inc. و Chewy Inc در دادگاه نبرد می کنند.

در سال 2020 ، IBM با 9،130 حق ثبت اختراع برای بیست و هشتمین سال متوالی در صدر لیست دریافت کنندگان حق ثبت اختراع قرار گرفت ، در حالی که شرکت سامسونگ الکترونیک با 6،415 در رتبه دوم قرار گرفت. بر اساس مطالعه ای که اخیراً توسط سرویس های ثبت اختراع IFI Claims Research Fairview Research انجام شده است ، IBM بیشترین حق ثبت اختراع را در سه زمینه از 10 زمینه با سرعت رشد در فناوری دریافت کرده است – رایانه های کوانتومی ، یادگیری ماشین و سیستم های رایانه ای با استفاده از شبکه های عصبی که از عملکرد مغز انسان تقلید می کنند.

IBM ، زمانی که یکی از مشهورترین شرکتهای رایانه ای در جهان است ، خود 109 ساله خود را بازآفرینی می کند و واحد زیربنای میراث خود را برای تمرکز بر صنایع مدرن تر در ابر و هوش مصنوعی ریخته است. با وجود این که IBM در زمینه ثبت اختراعات در مناطقی که فکر می کند این شرکت را در آینده رقابتی حفظ می کند ، پیشرو است ، بیشترین ادعاهای ثبت شده در واقع از روزهای ابتدایی اینترنت است.

در ماه فوریه ، فروشنده غذای حیوانات خانگی آنلاین Chewy درخواست حکم دادگاه برای جلوگیری از حق اختراع 36 میلیون دلاری IBM را درخواست کرده است. چوی IBM را متهم كرد كه “به دنبال هزینه های گزاف صدور مجوز برای ثبت اختراعات اولیه اینترنت است كه هیچ ارزشی ندارند.” ادعاهای IBM علیه Chewy شامل اختراعات قدیمی مانند تبلیغات هدفمند و تغییر اندازه محتوا براساس فعالیت مکان نما ، هر دو در همه جا در وب است.

چوی گفت که IBM محصولی را که تحت پوشش اکثریت هزاران حق اختراع ثبت شده در طول 20 سال گذشته باشد تولید نمی کند یا نمی فروشد ، اما در عوض فقط تهدید به شکایت در صورت عدم توافق شرکت ها برای پرداخت مجوزها می کند. IBM به شکایت Chewy پاسخ نداده است و هیچ تاریخ دادرسی تعیین نشده است.

شرکت هایی که از مجوز IP خود به عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده می کنند ، غالباً به عنوان ترول های ثبت اختراع شناخته می شوند. رابین فلدمن ، استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیا ، هاستینگز ، می گوید ، موقعیت IBM به عنوان بزرگترین تجمع کننده دارایی فکری ایالات متحده بیشتر شبیه پدرخوانده ثبت اختراع است.

فلدمن گفت: با بیش از 38000 حق ثبت اختراع فعال در سبد خرید خود ، و هزاران توافق نامه مجوز برای تقویت حقانیت آن ، خواسته های IBM به طور سنتی بدون چالش باقی مانده است. چنین پدرخوانده های ثبت اختراع ، با دارایی های بزرگ ، “قادر به ارائه پیشنهادهایی هستند که نمی توان رد کرد”.

در طول سال ها حتی برخی از غول های نوآورانه فناوری دارای مجوز ثبت اختراع IBM شده اند. Google ، Amazon.com Inc. و LinkedIn از Alphabet Inc. از جمله شرکتهای بی شماری هستند که مجبور به تسویه حساب شدند. IBM همچنین مدتهاست که به عنوان یک بانک حق ثبت اختراع برای شرکت های جوان برای شروع پرتفوی خود خدمت می کند. Facebook Inc. در سال 2012 هنگامی که 750 اختراع ثبت شده در زمینه نرم افزار و شبکه را از IBM خریداری کرد هنوز عمومی نبود. از آنجا که Instacart Inc آماده عمومی شدن است ، در ژانویه تقریباً 300 اختراع ثبت اختراع IBM از تجارت الکترونیکی گرفته تا کیف های خرید هوشمند خریداری کرد.

به گفته وکلای ثبت اختراع ، به طور سنتی ، مذاکرات IBM در مورد مجوزهای ثبت اختراع تهدید به طرح دعوی در صورت عدم پرداخت شرکت ها را شامل می شود ، اما بندرت آنها تا این حد پیش رفته اند. اخیراً اختلافات بیشتر شده است. سال گذشته ، IBM از Airbnb در رابطه با فناوری ثبت اختراع مربوط به دهه 1990 شکایت کرد و غول بزرگ مشاغل خانگی که به تازگی از لیست بورس سهام بسیار پر مخاطب خود عبور کرده بود ، به مبلغی اعلام نشده رضایت داد. Booking Holdings Inc. در سال 2019 در پرونده ای علیه IBM پیروز شد که مربوط به تبلیغات هدفمند در سایت هایی مانند Kayak ، OpenTable و Priceline است.

اولین پرونده ثبت اختراع IBM برای محاکمه در سال 2018 علیه Groupon Inc بود ، پس از آنکه شرکت از پرداخت هزینه های صدور مجوز خودداری کرد. وكیل گروپون ، دیوید هادن ، استراتژی IBM را به عنوان یك صنعت كاهش یافته در صنعت توصیف كرد كه شركتهای با درآمد بالا را به امید پرداخت سود بیشتر هدف قرار می دهد. چهار حق ثبت اختراع زودرس اینترنتی اساس این دادخواست بود. پس از دو سال دادخواست ، هیئت منصفه در ابتدا 83 میلیون دلار به IBM اعطا كرد كه این مبلغ بیش از دو برابر مبلغی است كه گوگل ، LinkedIn یا Twitter برای یك مجوز مشابه پرداخت كرده اند. بعد از درخواست تجدید نظر ، گروپون بعداً 57 میلیون دلار تسویه حساب كرد.

IBM نقض حق ثبت اختراع را جدی می گیرد. این شرکت سالانه نزدیک به 6 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه می کند و برای پرداخت یارانه به سرمایه گذاری خود به حق ثبت اختراع خود متکی است و از نظر تاریخی 10٪ تا 30٪ جبران می کند. اما برخی می گویند IBM پول را روی میز می گذارد.

به گفته جو چرنسكی ، یك كارشناس قدیمی مالكیت معنوی كه تجربه وی حضور در Intellectual Ventures و Intel Corp. است ، اگر به ادعای تجاوزكارانه و حتی از طریق دادخواست های بیشتری انجام شود ، نمونه کارهای ثبت اختراع IBM می تواند ارزش یک میلیارد دلار تا 2 میلیارد دلار در سال داشته باشد. به عنوان مثال ، چرنسکی به اریکسون ، یک شرکت شبکه و ارتباطات از راه دور سوئدی اشاره کرد که 1.2 میلیارد دلار از حقوق مالکیت معنوی در سال 2020 و نوکیا اویج فنلاند با درآمد 1.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

حتی همانطور که IBM از تعداد بیشتری از شرکت ها شکایت کرده است ، درآمد IP آن کاهش یافته است. سال گذشته ، درآمد حاصل از صدور مجوز مالکیت معنوی تقریباً یک سوم از اوج 2000 (1.7 میلیارد دلار) یا اوج 1.6 میلیارد دلار در سال 2016 بود.

فلدمن ، استاد حقوق ، دلیل این كاهش را مجموعه ای از احكام دادگاه عالی دانسته است كه موجب سهولت در بطلان حق ثبت اختراع و در نتیجه تسویه حساب های كمتری می شود. فلدمن گفت: “پدرخوانده بودن مانند گذشته نیست.” “این نیست که تجمع حق ثبت اختراع به عنوان یک تجارت به پایان رسیده است. شما فقط پول کمتری می گیرید. “

این تغییر در یک زمان نامناسب برای آرمونک ، IBM مستقر در نیویورک اتفاق می افتد. مشاغل اصلی این شرکت در حال تلاش است و در 9 مورد از 10 سه ماهه گذشته فروش کاهش یافته است. در طی تماس سرمایه گذاران در ژانویه ، آرویند کریشنا ، مدیر ارشد اجرایی گفت که اطمینان دارد تمرکز این شرکت بر ابر ترکیبی و هوش مصنوعی می تواند به رشد درآمد در سال 2021 کمک کند.

بخشی از موفقیت IBM ناشی از ریختن واحد زیرساخت میراث آن است ، تغییری که توسط کریشنا ایجاد شده و اکنون در حال انجام است. این واحد عملیات روزمره خدمات را مدیریت می کند ، مانند مدیریت مراکز داده مشتری و پشتیبانی سنتی از فناوری اطلاعات برای نصب ، تعمیر و بهره برداری از تجهیزات.

مشخص نیست که شرکت منهدم شده چه مقدار مالکیت معنوی یا ظرفیت تحقیقاتی را با خود خواهد برد. IBM در بیانیه ای گفت: “انتظار می رود كه این شركت مستقل دارایی معنوی مربوط به مشاغل خود در زمینه مدیریت خدمات زیرساخت را در اختیار داشته باشد.” این واحد حدود یک چهارم فروش و کارکنان IBM را تشکیل می دهد.

تاملین باسون ، تحلیلگر Bloomberg Intelligence گفت ، اگر منجر به IBM در ثبت اختراعات شود ، این شرکت می تواند عامل اصلی کاهش سرعت باشد. بیسون گفت ، IBM به عنوان ابزاری تبلیغاتی ، از قدرت خود در ثبت اختراعات حساب می کند و به استخدام مهندسان و طراحان کمک می کند و اگر هرگز مقام برتر را از دست بدهد ، می تواند با یک ضربه بزرگ روابط عمومی روبرو شود.

IBM هنوز ایده های زیادی دارد. مانند اکثر شرکت های بزرگ ، Big Blue به کارمندان خود پاداش می دهد که ایده ای را ارائه می دهند که قابل ثبت اختراع باشد. Maulin Shah ، وكیل ثبت اختراعات كه در یك شركت حقوقی سابق مشغول به كار شده بود ، اظهار داشت كه ایده های مربوط به مشاغل اصلی آن اولویت است ، اما IBM به دنبال حق ثبت اختراع در موارد دیگر نیز است.

شاه گفت: “آنها برای هر چیزی ثبت اختراع می كنند ، حتی اگر این خط مشاغلی نباشد كه آنها در آن هستند.”

اختراعات ثبت شده اخیر IBM شامل هواپیماهای بدون سرنشین تحویل قهوه و یک گاز سنج است که در صورت احساس استرس ، شما را فریب می دهد تا زود سوخت گیری کنید. شاه گفت: “در برهه ای از آینده ، آنها می توانند IP را مجوز دهند.”

اما حتی IBM ممکن است روزهای شکوه خود را به دلیل کم شدن حق ثبت اختراعات تشخیص دهد. رئیس شرکت IBM ، جیم وایتهورست ، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ در اجلاس مونتگومری گفت ، این شرکت در حال کشف روشهای جایگزین سرمایه گذاری بر دارایی معنوی خود است. وی گفت: “مدل مجوز ثبت اختراع آینده چگونگی کسب درآمد از نوآوری نیست.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور