داده های ساخت یافته چیست؟ • SEO برای مبتدیان • Yoast

ممکن است درباره داده های ساختاریافته، Schema.org و JSON-LD شنیده باشید. حتی ممکن است شنیده باشید که افزودن آنها به سایت شما روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. اما این اصطلاحات دقیقاً به چه معنا هستند؟ داده های ساخت یافته چیست؟ و چه ربطی به سئو دارد؟ همه اینها و نحوه شروع را در این پست توضیح خواهیم داد!

Yoast SEO این کار را آسان می کند

افزونه وردپرس ما و برنامه Shopify یک نمودار داده ساختاریافته برای هر پست یا صفحه در سایت شما ایجاد می کند. نمودار یک قطعه کامل از داده های ساختار یافته است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه یا پست شما را درک کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مورد نوع محتوا تصمیم بگیرید و افزونه ما بقیه کارها را انجام خواهد داد. برای شروع، پیکربندی Yoast SEO را برای اولین بار انجام دهید!

داده های ساخت یافته چیست؟

داده های ساختاریافته راهی برای توصیف سایت شما است تا درک آن برای موتورهای جستجو آسان تر شود. برای توصیف سایت خود برای موتورهای جستجو، به واژگانی نیاز دارید که محتوا را به گونه ای ارائه کند که موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند. واژگان مورد استفاده توسط موتورهای جستجوی بزرگ Schema.org نامیده می شود که محتوای شما را به کدی تبدیل می کند که آنها به راحتی می توانند پردازش کنند. موتورهای جستجو کد را می خوانند و از آن برای نمایش نتایج جستجو به روشی خاص و بسیار غنی تر استفاده می کنند. شما به راحتی می توانید این قطعه کد را در وب سایت خود قرار دهید.

تصور کنید یک وب سایت با دستور العمل های زیادی دارید. اگر داده های ساخت یافته را به صفحه ای با دستور غذا اضافه کنید، ممکن است نتیجه شما در موتورهای جستجو تغییر کند. در مورد محتوای دیگری که نشان داده شده است، بسیار “غنی تر” خواهد بود. به همین دلیل است که این نتایج را rich results یا rich snippets می نامیم. در اینجا یک نتیجه غنی می تواند به نظر برسد:

نمونه ای از یک نتیجه غنی که دستور پخت لازانیا را نشان می دهد
نمونه ای از یک نتیجه دستور العمل غنی که توسط داده های ساختاریافته طراحی شده است

علاوه بر عنوان، URL و توضیحات نتیجه جستجو، می‌توانید ببینید چقدر طول می‌کشد تا بهترین لازانیای جهان ساخته شود. همچنین، خواهید دید که لازانیا حاوی چه مقدار کالری است. شما باید داده های ساختاریافته را به صفحه وب خود اضافه کنید تا به چنین قطعه غنی برسید. این برای محصولاتی که در فروشگاه آنلاین Shopify خود ارائه می دهید نیز کار می کند.

در ویدیوی زیر توضیح می دهیم که داده های ساختاریافته چیست:

آیا می خواهید همه چیز را در مورد داده های ساخت یافته بدانید؟ ما را بگیر دوره آموزشی آشنایی با داده های ساخت یافته! در این دوره به طور مفصل توضیح می دهیم که داده های ساختاریافته چیست و چگونه می توانید شانس خود را برای بدست آوردن نتایج غنی افزایش دهید. با رفتن به Premium به این دوره، سایر دوره های SEO و ویژگی های اضافی در Yoast SEO دسترسی پیدا کنید:

بسیاری از نتایج غنی مختلف وجود دارد

انواع داده های ساخت یافته وجود دارد. این همیشه یک قالب کد است. شما آنها را برای کتاب، نقد، فیلم و محصولات موجود در فروشگاه آنلاین خود دارید. در همه موارد، جزئیات بیشتری را در نتایج جستجو به قطعه شما اضافه می کند. گالری جستجوی Google را مرور کنید تا ببینید کدام نتایج غنی از داده‌های ساختاریافته پشتیبانی می‌شوند.

در اینجا باید یک نکته را ذکر کنیم. متأسفانه، گوگل همیشه یک قطعه غنی از صفحه شما ایجاد نمی کند، حتی اگر داده های ساخت یافته را اضافه کرده باشید. هیچ تضمینی وجود ندارد. بنابراین تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را به صفحه خود اضافه کنید و امیدواریم گوگل آن را انتخاب کند!

اما چرا داده ها را ساختار می دهیم؟

این بسیار ساده است، ما داده ها را طوری ساختار می دهیم که رایانه ها بتوانند به راحتی آن اطلاعات را بخوانند، درک کنند و دسته بندی کنند.

داده های ساختاریافته به داده هایی اطلاق می شود که سازماندهی شده اند، در حالی که داده های ساختار نیافته، داده های سازمان نیافته هستند. به عنوان مثال، این جمله: “Marieke نویسنده این پست است و او در Yoast کار می کند” حاوی داده های سازماندهی نشده است.

به عنوان انسان، درک جمله و اطلاعات موجود در آن برای ما آسان است. ماریکه یک شخص است، او یک نویسنده است، او در Yoast کار می کند، و Yoast یک شرکت است. موتورهای جستجو نیز می توانند این اطلاعات را درک کرده و سازماندهی کنند، اما بلافاصله برای آنها روشن نیست. آنها باید یک سری تحلیل انجام دهند تا به نتیجه ای مشابه ما برسند، در حالی که ما این کار را همزمان با خواندن انجام می دهیم.

به این دلیل که جمله بالا حاوی اطلاعات مبهم است. ما می دانیم که Marieke یک شخص است زیرا نمایه نویسنده او را می بینیم و می دانیم که Yoast یک شرکت است زیرا یک وب سایت دارد و محصولاتی ارائه می دهد. اما برای موتورهای جستجو، Marieke ممکن است نام یک شرکت باشد، در حالی که Yoast ممکن است فقط نام نویسنده باشد. با ساختاربندی همه این داده ها، آنها را برای موتورهای جستجو ابهام می کنید و به آنها کمک می کنید تا اطلاعات بهتری را به جستجوگران ارائه دهند.

نیاز به داده های ساخت یافته

با پیشرفت فناوری و افزایش اندازه و پیچیدگی اینترنت، نیاز به داده های ساختاریافته نیز به طور تصاعدی افزایش می یابد. در حالی که گوگل و سایر موتورهای جستجو در طول سال ها هوشمندتر و پیشرفته تر می شوند، منابع آنها هنوز محدود است. آنها فقط زمان، قدرت پردازش و انرژی زیادی برای توزیع در تمام فعالیت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی و راه‌اندازی موتورهای جستجو دارند. و آنها هنوز هم برای ارائه مفیدترین و مرتبط ترین نتایج به درخواست های کاربران تلاش می کنند.

داده‌های ساختاریافته می‌تواند به کاهش کار موتورهای جستجو کمک کند. هنگامی که داده های ساختار یافته را به صفحات خود اضافه می کنید، موتورهای جستجو را برای ارائه نتایج بهتر و غنی تر تسهیل می کنید. شما همچنین به آنها کمک می کنید منابعی مانند قدرت پردازش و انرژی را که می توانند در جای دیگری استفاده کنند، ذخیره کنند.

با داده های ساختاریافته چه می کنید؟

با داده های ساختاریافته، می توانید با موتورهای جستجو «صحبت کنید». می‌توانید به موتورهای جستجو بگویید که چه موادی در دستور غذا وجود دارد، می‌توانید به آنها بگویید که مدت زمان آماده‌سازی چقدر است و می‌توانید به آنها بگویید که غذا حاوی چه مقدار کالری است. می توانید بگویید چه کسی محصولات Shopify شما را ساخته است، به چه قیمتی آنها را می فروشید و مردم در مورد آنها چه فکری می کردند. Google قادر خواهد بود تمام آن اطلاعات را فوراً درک کند و تصمیم بگیرد که آن را در نتایج جستجو نشان دهد.

داده های ساختاریافته ابزاری است که با استفاده از آن می توانید اطلاعات دقیق یک صفحه در وب سایت خود را به گوگل بگویید. سپس، گوگل می تواند از این اطلاعات برای ایجاد نتایج آموزنده و غنی استفاده کند. و مخاطبان این قطعه غنی را دوست دارند.

Schema.org چیست؟

موتورهای جستجوی بزرگ پروژه ای به نام Schema.org توسعه داده اند. در Schema.org می توانید تمام نشانه گذاری داده های ساخت یافته را که توسط موتورهای جستجو پشتیبانی می شود، پیدا کنید. این باعث می شود Schema.org مجموعه بزرگی از کدها باشد.

می توانید از Schema.org برای یافتن نشانه گذاری مورد نیاز برای صفحه خاص خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در فروشگاه Shopify خود تی شرت می فروشید، می توانید نشان دهید که چه رنگی تی شرت می فروشید و چه اندازه هایی را در قطعه خود ارائه می دهید. شما باید Schema.org/Product را بررسی کنید و احتمالات را بیابید. Yoast SEO برای Shopify و WooCommerce SEO به طور خودکار این را برای محصولات شما اضافه می کنند.

در Schema.org، می توانید نمونه های کد را کپی کنید. پس از کپی کردن آن، باید کد را با اولویت های خاص خود تطبیق دهید. همچنین می توانید از ابزارهای SEO مانند پیکربندی برای اولین بار Yoast SEO یا راه اندازی اولیه در Yoast SEO برای Shopify استفاده کنید تا به شما در شروع کار با داده های ساختاریافته کمک کند.

یک اسکرین شات از schema.org که بینشی در مورد اینکه داده های ساختاریافته چیست و چگونه کار می کند
در schema.org همه گزینه های موجود را پیدا می کنید

Schema.org یک طبقه بندی از قالب های کد است که موتورهای جستجوی بزرگ آن را درک می کنند. نمونه هایی از ظاهر کد را خواهید دید. اشکال دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال Open Graph (که توسط فیس بوک استفاده می شود) و کارت های توییتر (استفاده شده توسط توییتر).

اگر مایلید در مورد چگونگی به وجود آمدن آن بیشتر بدانید، تاریخچه Schema ما را بخوانید. یا داستان دیجیتالی را که درباره نتایج غنی، داده های ساختاریافته و طرحواره ساخته ایم، بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: چرا طرحواره باید یک نمودار باشد »

JSON-LD چیست؟

JSON-LD یکی از نشانه گذاری های Schema.org است. این فقط راهی برای نوشتن کد است. در Schema.org، نشانه‌های دیگری مانند Microdata یا RDFa را نیز خواهید یافت. در Yoast، ما به شما توصیه می کنیم همیشه از JSON-LD استفاده کنید، زیرا به راحتی سایت شما را مانند سایر نشانه گذاری ها خراب نمی کند. به علاوه، این قالبی است که گوگل ترجیح می دهد. Yoast SEO به طور خودکار داده های ساختار یافته JSON-LD زیادی را به سایت شما اضافه می کند. این با سایر نشانه گذاری ها امکان پذیر نیست.

چرا داده های ساخت یافته برای سئو مهم هستند؟

داده های ساختاریافته برای سئو مهم هستند زیرا درک مطالب، محصولات و وب سایت شما را برای گوگل آسان تر می کند. گوگل باید بفهمد که صفحه ای در حال نمایش آن در نتایج جستجو است. استفاده از داده‌های ساخت‌یافته مانند صحبت کردن با گوگل است و به گوگل می‌گویید که سایت شما در مورد چیست. این به رتبه بندی شما کمک می کند.

علاوه بر این، داده های ساختاریافته نحوه ظاهر قطعه (نتایج جستجوی شما) را تغییر می دهد. اطلاعات بیشتری را به مشتری شما نشان می دهد. اطلاعات دقیق تر و این احتمال را افزایش می دهد که مشتری روی نتایج شما کلیک کند. کلیک های بیشتر در نهایت منجر به رتبه های بالاتری نیز می شود! ما شاهد ظهور نتایج غنی از داده های ساختاریافته بیشتری هستیم، بنابراین مهم است که به این موضوع توجه داشته باشیم.

چگونه از داده های ساخت یافته استفاده کنیم؟

استفاده از آن ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما همه می توانند این کار را انجام دهند، زیرا ما قطعات ضروری از داده های ساختاریافته را به طور خودکار در افزونه های خود در دسترس قرار دادیم. اگر می‌خواهید این موارد را تطبیق دهید یا گسترش دهید، ممکن است به مهارت‌های توسعه نیاز داشته باشید. شما باید کد صحیح را دریافت کنید، باید آن کد را تنظیم کنید و به راهی برای قرار دادن آن در سایت خود نیاز دارید.

ما قبلاً پست‌های زیادی در مورد Schema.org و JSON-LD نوشته‌ایم که به شما در درک بیشتر این موضوع کمک می‌کند. علاوه بر این، ما یک دوره رایگان داده های ساختاریافته برای مبتدیان را راه اندازی کرده ایم تا شما را شروع کنید و یک دوره آموزشی درک داده های ساختاریافته که به شما کمک می کند این موضوع را با جزئیات بیشتر درک کنید.

قهرمان کدی نیست؟ از یک افزونه استفاده کنید!

بسیاری از نشانه گذاری داده های ساختاریافته را می توان با استفاده از افزونه ها به وب سایت شما اضافه کرد. همانطور که گفته شد، Yoast SEO به طور خودکار مهمترین داده ها را برای سایت شما اضافه می کند. حتی می توانید در هر صفحه یا مقاله تعیین کنید که چه نوع محتوایی در آن وجود دارد. بنابراین، می توانید صفحه تماس در سایت خود را به عنوان یک توصیف کنید ContactPage به موتورهای جستجو شما می توانید این کار را به سادگی با انتخاب نوع در تب Schema در کادر متا یا نوار کناری ویرایشگر بلوک انجام دهید. علاوه بر این، می‌توانید از بلوک‌های محتوای رایگان Yoast SEO برای نشانه‌گذاری صفحات پرسش‌های متداول و مقالات خود با داده‌های ساختاریافته معتبر استفاده کنید.

افزونه SEO محلی ما از داده های ساختاریافته برای نشان دادن مکان فروشگاه شما یا مکان های متعدد استفاده می کند، در حالی که افزونه SEO WooCommerce داده های ساخت یافته محصولات شما را بهبود می بخشد. همین امر در مورد Yoast SEO برای برنامه Shopify نیز صدق می کند و ما در راهنمای نهایی Shopify SEO در مورد آن صحبت می کنیم.

برای به دست آوردن آن قطعه غنی نیازی به نوشتن کد ندارید، فقط از افزونه های وردپرس یا برنامه Shopify ما استفاده می کنید، جزئیاتی را پر کنید و ما این کار را برای شما انجام می دهیم. و افزونه های بسیار بیشتری وجود دارند که به شما کمک می کنند از داده های ساختاریافته بدون نیاز به مبارزه با هیچ کدی استفاده کنید!

به خواندن ادامه دهید: داده های ساختاریافته: راهنمای نهایی »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور