خلاصه درآمد: نحوه عملکرد بازیکنان مرکز داده در سه ماهه سوم | دانش مرکز داده

سه ماهه سوم امسال بسیار شلوغ بود و اثرات گسترده یک بیماری همه گیر جهانی، تورم بالا و ناآرامی های سیاسی را نشان داد. بازیگران اصلی صنعت مرکز داده برخی از شگفتی‌ها را آشکار کردند و انتظارات را برآورده کردند.

تحلیلگران تقاضای کمتر و توقف یا کندی در هزینه ها را مشاهده می کنند. آنها نیاز شدیدی به ایجاد روابط بیشتر و حل مشکلات جمعی برای بیرون آمدن از این اقتصاد سخت شده از هرگونه رکود آینده می بینند. قابل توجه است که اثر متاورس بر فروش تراشه، به ویژه در Nvidia و AMD. همراه با فروشندگان انرژی که حتی در چالش‌برانگیزترین اقتصادها به پیش‌بینی‌ها یا کمی فراتر از پیش‌بینی‌ها ادامه می‌دهند.

تیم کرافورد، مشاور استراتژیک CIO، AVOA، “در 6 تا 8 سه ماهه گذشته شاهد رشد قوی در منابع محاسباتی از مراکز داده تا رایانش ابری بودیم.”. با آمدن به نیمه دوم سال جاری، بادهای معکوس اقتصادی باعث می‌شود که بنگاه‌ها هزینه‌ها را کاهش دهند و در برخی موارد به تأخیر بیفتند.

کرافورد هشدار می دهد که این نباید به عنوان یک تغییر بلندمدت در تقاضا تلقی شود.

او توضیح می‌دهد: «تقاضا هنوز وجود دارد و ما باید شاهد از سرگیری رشد با کاهش فشارهای اقتصادی فعلی باشیم.

در اینجا یک جمع بندی سریع از درآمد حاصل از یک گروه منتخب از ابرمقیاس‌کننده‌ها، فروشندگان، و کلوها ارائه شده است:

Hyperscalers Miss Projections، به جز AWS

دو ابر مقیاس کننده برتر ما انتظارات را برآورده نکردند، اما چه کسی در این شرایط به تعداد آنها رسیده است؟ پاسخ: AWS. Juggernaut به گسترش و کشف راه های پایدار برای راه اندازی مراکز داده خود ادامه می دهد.

اعداد رشد درآمد مایکروسافت (MSFT) هنوز هم از انتظارات فراتر رفته است، زیرا آنها هم مقیاس‌پذیر هستند و هم یک ارائه‌دهنده خدمات ابری بزرگ با ارائه‌های Azure خود. درآمد مایکروسافت کلود در این سه ماهه 25.7 میلیارد دلار بود که 24 درصد (افزایش 31 درصد در واحد پول ثابت) نسبت به سال گذشته بود. ما همچنان شاهد تقاضای سالم در سراسر کسب‌وکارهای تجاری خود هستیم، از جمله یک چهارم دیگر رزروهای خوب، زیرا ارزش قانع‌کننده‌ای را برای مشتریان ارائه می‌کنیم.» امی هود گفت، معاون اجرایی و مدیر ارشد مالی. در اخیر کنفرانس تلفنی، هود همچنین به کاهش 5 درصدی لاجورد در این دوره اشاره کرد که احتمالاً به آن نسبت داده می شود 800 میلیون دلار هزینه های انرژی اضافی برای راه اندازی مراکز داده مایکروسافت.

شرکت مادر گوگل آلفابت (GOOG) کمتر از انتظارات سرمایه گذاران در درآمد خود بود و باعث شد سهام این شرکت در سال جاری 28 درصد سقوط کند. با این حال، Google Cloud با رشد 38 درصدی به 6.9 میلیارد دلار درآمد، که پیش بینی تحلیلگران را شکست. این ممکن است تا حدی به Cloud نسبت داده شود استراتژی گسترش جهانی به 41 منطقه نتایج مالی برای سه ماهه سوم منعکس کننده رشد بنیادی سالم در جستجو و حرکت در Cloud است، در حالی که تحت تأثیر ارز خارجی قرار دارد. ما در حال کار برای تنظیم مجدد منابع برای تامین بالاترین اولویت های رشد خود هستیم روث پورات، مدیر مالی آلفابت و گوگل.

خدمات وب آمازون (AMZN). گزارش شده است افزایش 27 درصدی در فروش بخش به 20.5 میلیارد دلار، علیرغم اینکه شرکت به طور کلی انتظارات درآمد سه ماهه سوم خود را برآورده نمی کند، که منجر به کاهش قیمت سهام در دو سال گذشته شد. AWS برنامه‌های خود را برای گسترش زیرساخت‌های خود اعلام کرد و منطقه آسیا و اقیانوسیه AWS را در تایلند راه‌اندازی کرد و پس از اولین مرکز داده دیگری در خاورمیانه افتتاح کرد. بحرین.

متا (META)، شرکت مادر فیس بوک، نیز به نظر می رسد که در سه ماهه سوم با مشکلات اقتصادی مواجه شده است و در سه ماهه دوم متوالی زیان گزارش شده است. سه ماهه سوم کاهش 4 درصدی سود و افزایش 20 درصدی هزینه ها را نشان داد که بدون شک هزینه ها تحت تأثیر توسعه مستمر مرکز داده شرکت برای پشتیبانی از متاورس است.

کولوها به برآورده کردن انتظارات ادامه می دهند

Equinix (EQIX) گزارش شده است افزایش درآمد 10 درصدی به 1.8 میلیارد دلار و ششمین سه ماهه متوالی رکورد رزرو کانال. از دست دادن درآمد خالص 212 میلیون دلاری، هزینه یک سهم را به 2.30 دلار کاهش داد که 3 درصد کاهش نسبت به سه ماهه قبل دارد. این از دست دادن به کاهش غیر تکراری نسبت داده شد هزینه های xScale و تسویه مالیات در سه ماهه دوم.

املاک دیجیتال (DLR) گزارش شده است درآمدی بالغ بر 1.19 میلیارد دلار، اگرچه قیمت سهام تا به امروز 42.6 درصد کاهش یافته است زیرا آنها همراه با سایرین در صنعت با چالش های اقتصاد کلان روبرو هستند. تبدیل دیجیتال همچنان به افزایش تقاضای ثابت ادامه می دهد و مجموع رزروها به 176.1 میلیون دلار رسیده است که یک افزایش ثابت در سال نسبت به سال است.

سایر ارائه دهندگان مانند Iron Mountain مستقر در بوستون (IRM) گزارش شده است یک سه ماهه سوم خوب، با درآمد کل 1.29 میلیارد دلار. Cyxtera Technologies (CYXT) قصد دارد نتایج سه ماهه سوم خود را در 8 نوامبر منتشر کند، اما تحلیلگران پیش بینی که Cyxtera -0.9 EPS برای سال مالی جاری ارسال خواهد کرد.

فروشندگان تراشه هنوز در سه ماهه سوم با مشکل مواجه هستند، اما برای فروشندگان برق اینطور نیست

Advanced Micro Devices Inc (AMD) با تمرکز بر سرورهای مرکز داده، پیش بینی های تحلیلگران را در سه ماهه سوم شکست داد. این حرکت نتیجه داد زیرا سود به ازای هر سهم 67 سنت به جای 65 سنت پیش بینی شده بود. بلومبرگ گزارش می دهد مرکز داده AMD این واحد در سه ماهه سوم نسبت به آن بخش از کسب و کار، یک سال به سال 45 درصد افزایش داشته است.

392926656.png

Nvidia (NVDA) گزارش شده است درآمد بی سابقه برای سه ماهه سوم با 7.10 میلیارد دلار، 50 درصد افزایش نسبت به سال قبل، احتمالاً به دلیل بخش های بازی، مرکز داده و تجسم حرفه ای است. بعید به نظر می رسد که تصمیم انویدیا برای توقف فعالیت در این کشور روسیه بر تعداد آنها در این سه ماهه تأثیر گذاشت. تحت تاثیر مثبت قرار گرفتند 3 درصد در معاملات پس از فروش به دنبال اظهارات متا در مورد هزینه های سرمایه ای پیش بینی شده خود. انویدیا و دیگر سازندگان تراشه‌های مرکز داده، از سرمایه‌گذاری‌های CapEx متا محور متا غافل می‌شوند.

شرکت اینتل (INTC) گزارش شده است درآمدی معادل 15.3 میلیارد دلار، مطابق با انتظارات تحلیلگران، اما با کاهش تقاضا برای رایانه های شخصی، اینتل فروش 20 درصدی را در این سه ماهه کاهش داد. آنها برنامه هایی برای کاهش هزینه ها و آغاز اخراج کارکنان در سال 2023 دارند.

سامسونگ (005930.KS) گزارش شده است کاهش 32 درصدی بدتر از حد انتظار در درآمدهای عملیاتی سه ماهه به دلیل افزایش نرخ بهره و تأثیر حمله روسیه به اوکراین به کاهش تقاضا برای دستگاه های الکترونیکی و تراشه های حافظه کمک کرد.

اشنایدر الکتریک SE (SBGSY) فراتر رفت پیش بینی درآمد تحلیلگران به 8.86 میلیارد یورو خواهد رسید و شاهد رشد در هر چهار منطقه خواهیم بود. به گفته ژان پاسکال تریکوایر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، اگرچه آنها همچنان با فشارهای زنجیره تامین مقابله می کنند، اما شاهد تقاضای قوی در دیجیتالی کردن و برق رسانی هستند.

Vertiv Holdings Co. (VRT) ارائه دهنده جهانی زیرساخت های دیجیتال حیاتی و راه حل های تداوم، گزارش شده است رشد فروش سه ماهه سوم 20.5 درصد و سود عملیاتی 80 میلیون دلار که در اثر تورم ارزی و مواد و حمل و نقل 2 میلیون دلار کاهش یافت.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور