خدمات بانکداری دیجیتال DBS پس از قطعی 10 ساعته بازیابی شد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — بانکداری دیجیتال و خدمات پرداخت DBS Group Holdings Ltd. پس از یک قطعی که حدود 10 ساعت به طول انجامید بازیابی شد، در بازگشت به بیش از یک سال پیش که بزرگترین بانک جنوب شرق آسیا با یکی از بدترین قطعی های فناوری خود مواجه شد.

“DBS/POSB دیجی بانک موبایل و آنلاین، DBS PayLah! وام دهنده در بیانیه ای اعلام کرد که خدمات DBS mTrading از ساعت 5:45 بعد از ظهر روز چهارشنبه در سنگاپور به حالت عادی بازگشته است. این بانک بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که این بانک به دقت وضعیت را زیر نظر دارد.

سهام DBS در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت و 0.1% کاهش یافت.

پیش از این، DBS عملیات شعبه خود را دو ساعت تمدید کرد زیرا برای بازیابی خدمات دیجیتال کار می کرد و یک سخنگوی توضیح داد که این موضوع به سنگاپور محدود می شود.

این بانک در یک پست فیس بوک اوایل روز گذشته اعلام کرد: “لطفا مطمئن باشید که سپرده ها و پول های شما امن و مطمئن هستند.”

در حالی که برای بخشی که به دلیل در دسترس بودن دائمی آن شناخته شده است غیرمعمول است، حادثه روز چهارشنبه یادآور قطعی است که بانک در سال 2021 متحمل شد – یکی از بدترین اختلالات دیجیتال آن در دهه گذشته. بر اساس مقررات مرجع پولی سنگاپور، موسسات مالی باید اطمینان حاصل کنند که حداکثر زمان توقف برنامه ریزی نشده برای هر سیستم مهم در هر دوره 12 ماهه از چهار ساعت تجاوز نمی کند.

“غیر قابل قبول”

در بیانیه ای اواخر چهارشنبه، MAS اعلام کرد که اختلال در خدمات دیجیتال DBS به ویژه پس از یک حادثه مشابه در نوامبر 2021 “غیرقابل قبول” است. رگولاتور به بانک دستور داده است تا تحقیقات کاملی را برای کشف علت اصلی آن انجام دهد و آن را پیگیری خواهد کرد. اقدامات نظارتی لازم علیه DBS پس از جمع آوری حقایق.

به گزارش Downdetector، مشتریان کمی بعد از ساعت 7 صبح به وقت محلی شروع به گزارش مشکلات مربوط به خدمات دیجیتال بانک کردند.

سال گذشته، MAS به DBS دستور داد تا 930 میلیون دلار سنگاپور (700 میلیون دلار) از سرمایه نظارتی خود را کنار بگذارد، زیرا در قسمت 2021 هزاران مشتری قادر به ورود به سیستم عامل های دیجیتال آن برای حداقل دو روز نشدند. این مشکلات ناشی از سرورهای کنترل دسترسی بانک بود.

DBS در اوایل این هفته گفت که MAS از DBS خواسته است تا اقدامات اصلاحی بانک در رابطه با رویداد 2021 را تا جولای امسال تأیید کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور