حرکت رو به جلو، نگاه به آینده: پیش بینی های صنعت مرکز داده 2023 | دانش مرکز داده

در حالی که سال 2022 سالی چالش برانگیز برای صنعت مرکز داده بود، سال 2023 در آستانه ایجاد تغییرات هیجان انگیز در این بخش است. بر اساس داده های برخی از شرکت های تحقیقاتی برتر جهان، از جمله Dell’Oro Group، Forrester و Gartner، در اینجا پنج پیش بینی مرکز داده برای سال 2023 آورده شده است.

افزایش پذیرش SASE

امنیت – به ویژه امنیت شبکه – در سال 2023 برای مراکز داده در اولویت قرار دارد. طبق گزارشی از شرکت تحقیقات بازار Dell’Oro Group، لبه سرویس دسترسی ایمن (SASE) با تجربه الف رشد 33 درصدی درآمد در سه ماهه سوم سال 2022 و پیش بینی می شود این مسیر صعودی را در سال آینده حفظ کند.

مائوریسیو سانچز، مدیر تحقیقات Dell’Oro برای امنیت شبکه و SASE و SD-WAN گفت: “ما انتظار داریم اولویت بالای سرمایه گذاری ادامه یابد و منجر به تحت الشعاع قرار دادن بازار SASE در سال 2023 به 8 میلیارد دلار شود.”

گارتنر پیش‌بینی مشابهی را انجام داد و SASE در صدر فهرست آن قرار گرفت روندهای موثر بر زیرساخت و عملیات (I&O) برای سال 2023. جفری هویت، معاون پژوهشی گارتنر گفت: «کار ترکیبی و تغییر بی امان به رایانش ابری پذیرش SASE را تسریع کرده است. SASE به کاربران این امکان را می دهد که به برنامه ها به شیوه ای امن متصل شوند و کارایی مدیریت را بهبود می بخشد. تیم‌های I&O که SASE را پیاده‌سازی می‌کنند باید راه‌حل‌های تک فروشنده و یک رویکرد یکپارچه را در اولویت قرار دهند.

تمرکز بیشتر بر پایداری

در کنار SASE، گارتنر پیش‌بینی می‌کند که مدیران سازمانی حق بیمه بالاتری را به آن اختصاص خواهند داد پایداری و فناوری پایدار را در سال پیش رو بپذیرید. نظرسنجی اخیر گارتنر نشان داد که 87 درصد از رهبران کسب و کار قصد دارند بیشتر روی پایداری سرمایه گذاری کنند – به ویژه برای دستیابی به اهداف زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی (ESG) – در سال های 2023 و 2024.

هویت گفت: «از بهبود پایداری مراکز داده و ابر تا پذیرش اقتصاد چرخشی فناوری اطلاعات برای دستگاه‌ها، I&O می‌تواند فناوری پایدار را با بهبود کارایی و عملکرد دارایی‌های زیرساخت ارتقا دهد.»

رایانش ابری بومی و مختص صنعت می شود

بومی ابری فناوری‌ها و پلت‌فرم‌های ابری صنعت قرار است دنیای رایانش ابری را در سال آینده شکل دهند.

برای این پیش بینی های ابری 2023Forrester پیش‌بینی می‌کند که رهبران فناوری در Cloud-Native به صفر برسند. لی سوستار، تحلیلگر اصلی Forrester، نوشت: «در حالی که فناوری ماشین مجازی بهره‌وری مرکز داده سنتی را افزایش می‌دهد، فناوری‌های بومی ابری مانند Kubernetes و کانتینرها و تکرارهای مختلف فناوری‌های بدون سرور اکنون به طور یکسان کل ابر عمومی و مرکز داده را در بر می‌گیرند.» از مزایای آن می توان به توسعه و استقرار سریعتر برنامه در مقیاس و همچنین استفاده بهتر از منابع IT اشاره کرد.

Sustar افزود: «5G و فناوری‌های نوظهور را به ترکیب اضافه کنید، و انگیزه‌های زیادی برای سازمان‌های کلاس سازمانی وجود دارد تا با مدرن‌سازی فناوری مبتنی بر زیرساخت‌های بومی ابری حرکت کنند.»

در همین حال، گارتنر پیش‌بینی می‌کند که پلتفرم‌های ابری صنعت در سال 2023 شتاب بیشتری به دست خواهند آورد و بیش از 50 درصد از شرکت‌ها تا سال 2027 از این پلت‌فرم‌ها برای پیشرفت کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. گارتنر پلتفرم‌های ابری صنعتی را به‌عنوان «ترکیبی از خدمات ابری سنتی با قابلیت‌های اختصاصی و مختص صنعت» تعریف می‌کند که می‌تواند به عنوان «جایگزینی برای شرکت‌هایی باشد که انواع پیشنهادات ابری را خریداری می‌کنند، زیرا راه‌حلی از پیش یکپارچه ارائه می‌کنند که با عمودی خاص منطبق است. نیازهای بازار.”

رشد اتوماسیون مرکز داده

در حالی که ارزش بازار جهانی اتوماسیون مراکز داده در سال 2022 برابر با 7.6 میلیارد دلار بود، انتظار می‌رود تا سال 2030 به 20.9 میلیارد دلار برسد – نرخ رشد مرکب سالانه 13.5 درصد بر اساس داده های تحقیقات گراند ویو.

برای سال 2023 و پس از آن، Grand View Research پیش بینی می کند افزایش در کاربران سرورهای بومی ابری و هزینه‌های سازمانی برای خدمات ابری، به نام چند مورد، باعث رشد بیشتر در اتوماسیون مرکز داده خواهد شد.

در این گزارش به محبوبیت معماری‌های ابری ترکیبی و افزایش استقرار فناوری‌های شبکه 5G به عنوان برخی از عوامل رشد بازار در اتوماسیون مراکز داده اشاره می‌کند. علاوه بر این، تقاضا برای اتوماسیون در مراکز داده با نیاز به سرورهای کارآمد، زیرساخت قابل اعتماد، سیستم‌های قدرت انعطاف‌پذیر و مدیریت بار متعادل، در میان جنبه‌های دیگر تقویت می‌شود.

سرمایه گذاری بیشتر در تولید تراشه

صنعت نیمه هادی جهانی به سرمایه گذاری در ساخت تراشه ادامه خواهد داد و بر اساس یک گزارش، ساخت 28 کارخانه نیمه هادی در سال 2023 آغاز می شود. گزارش از SEMI، انجمن صنعت نماینده زنجیره تامین تولید و طراحی الکترونیک. تا سال 2024، بیش از 500 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه های جدید هزینه خواهد شد.

این سرمایه گذاری کمک خواهد شد بودجه دولتیآجیت منوچا، رئیس و مدیر عامل SEMI، گفت که “منعکس کننده اهمیت استراتژیک فزاینده نیمه هادی ها برای کشورها و طیف گسترده ای از صنایع در سراسر جهان است” و “بر تاثیر قابل توجه مشوق های دولت در گسترش ظرفیت تولید و تقویت زنجیره تامین تاکید می کند.”

کشورها همچنین بر تولید داخلی تمرکز خواهند کرد تا به خود مزیت رقابتی بدهند و مشکلات زنجیره تامین در سراسر جهان را کاهش دهند. بر اساس داده های SEMI، چین، ایالات متحده و اروپا در ساخت تاسیسات جدید تولید تراشه پیشتاز هستند، در حالی که سایر کشورها و مناطق آسیا از جمله تایوان، ژاپن، آسیای جنوب شرقی و کره نیز چندان عقب نیستند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور