حجم معاملات Boom مرکز داده در یک روز به 18.8 میلیارد دلار می رسد

(بلومبرگ) – دو اپراتور بزرگ مرکز داده روز دوشنبه در معاملاتی به ارزش 18.8 میلیارد دلار به توافق رسیدند که نشان دهنده ادغام سریع دارایی های رایانش ابری قبل از نسل جدید خدمات شبکه 5G و فیبر نوری است.

KKR & Co و Global Infrastructure Partners توافق کردند که مالک مرکز داده CyrusOne Inc را در معامله ای به ارزش تقریبی 11.4 میلیارد دلار خریداری کنند. American Tower Corp اعلام کرد که CoreSite Realty Corp.، یک تراست سرمایه گذاری در مرکز داده در املاک و مستغلات را به قیمت حدود 7.4 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. با احتساب بدهی مفروض، تراکنش ها به 25 میلیارد دلار خواهد رسید.

این معاملات به یکپارچگی گسترده میان REIT هایی که مراکز داده را مدیریت می کنند، مجموعه هایی که زیرساخت های حیاتی را برای شرکت های رایانش ابری فراهم می کنند، مانند Amazon.com Inc.، Salesforce.com Inc. و Alphabet Inc. با جفت معاملات روز دوشنبه، بسیاری از آنها می افزاید. شرکت های مستقل مرکز داده اکنون شرکای خود را پیدا کرده اند. بازیکنان بزرگ‌تری مانند Equinix Inc. و Digital Realty نیز در سال‌های اخیر از طریق خرید افزایش یافته‌اند.

CyrusOne که در طراحی، ساخت و راه اندازی بیش از 50 مرکز داده تخصص دارد، پس از پایان معامله، از نزدیک برگزار خواهد شد. سهام این شرکت مستقر در دالاس در ساعت 1:57 بعد از ظهر در نیویورک با 4.7 درصد افزایش به 89.43 دلار رسید، درست زیر قیمت خرید 90.50 دلار.

برای برج آمریکایی مستقر در بوستون، تصاحب CoreSite و 24 مرکز داده آن گام بزرگی به سوی گسترش فراتر از ریشه های بی سیم آن است. این معامله، سایت گسترده تلفن همراه و برج آنتن برج آمریکایی را با امکانات به اصطلاح داده لبه که در آن قدرت محاسباتی به شبکه‌های ترافیک تلفن همراه گسترش می‌یابد، جفت می‌شود.

تام بارتلت، مدیر اجرایی American Tower، دوشنبه در یک کنفرانس تلفنی گفت: “این ما را از منظر رقابتی در موقعیت ویژه ای قرار می دهد.” ما معتقدیم که این تراکنش گزینه‌های برج آمریکایی را برای بازی و برنده شدن در لبه اکوسیستم برنامه‌های 5G تقویت می‌کند.

قیمت پیشنهادی CoreSite 170 دلار برای هر سهم بود و سهام آن بیش از 3 درصد افزایش یافت و به 172.63 دلار رسید. سهام American Tower با 4.6 درصد کاهش به 259.60 دلار رسید.

با معاملات سهام CoreSite بالاتر از قیمت معامله، سرمایه گذاران ممکن است یک پیشنهاد رقیب را پیش بینی کنند.

Colby Synesael، تحلیلگر Cowen & Co گفت که برج آمریکایی ممکن است چرخه سرمایه گذاری جدیدی را در بخش محاسبات لبه بازار ایجاد کند.

من فکر می‌کنم کمتر احتمال دارد که کسی مانند Equinix یا Digital Realty را در صدر قرار دهد. Synesael گفت: این به طور بالقوه یک مناقصه مانند سهام خصوصی یا حتی به طور خاص DigitalBridge است زیرا آنها قبلاً یک ارائه دهنده اتصال داخلی دارند که می توانند آن را با آن ادغام کنند.

قرارداد KKR برای CyrusOne نشان می‌دهد که چگونه سرمایه‌گذاران سهام خصوصی مزایایی را در ترکیب قطعات و افزایش مقیاس برای دنبال کردن سود بیشتر از فروش به مشتریان بزرگ مانند آمازون و گوگل می‌بینند.

Synesael گفت: “به همین دلیل است که سهام خصوصی علاقه مند شده است.” “اینها مشتریان واقعاً بزرگ سرمایه گذاری با قراردادهای اجاره 10 ساله هستند. این واقعاً املاک و مستغلات است، شما فقط اجاره خود را هر ماه جمع آوری می کنید.

غول سرمایه گذاری Blackstone Inc. اپراتور مرکز داده QTS Realty Trust Inc را به مبلغ 10 میلیارد دلار از جمله بدهی در ماه آگوست خریداری کرد، تا حدی برای اینکه در معرض یک بخش داغ قرار گیرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور