جواهرات پنهان Apple Safari 17: JPEG XL و تنظیم اندازه قلم

Safari 17 اخیراً معرفی شده اپل چندین به روز رسانی کلیدی را به همراه دارد که نویدبخش افزایش تجربه کاربر و زمان بارگذاری صفحه وب است.

دو ویژگی جدید Safari 17 که در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سراسر جهان (WWDC23) رونمایی شد، پشتیبانی از JPEG XL و قابلیت های توسعه یافته تنظیم اندازه فونت است.

همانطور که Safari به تکامل خود ادامه می دهد، این به روز رسانی ها چشم انداز همیشه در حال تغییر توسعه وب و اهمیت سازگاری را برجسته می کنند.

JPEG XL: تغییر دهنده بازی برای بهینه سازی سرعت صفحه

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های Safari 17 پشتیبانی آن از JPEG XL است، یک فرمت تصویر جدید که کیفیت تصویر و اندازه فایل را متعادل می کند.

JPEG XL امکان فشرده‌سازی مجدد فایل‌های JPEG موجود را بدون از دست دادن داده‌ها فراهم می‌کند و در عین حال اندازه آن‌ها را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

سرعت بارگذاری صفحه عامل مهمی است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرند. با JPEG XL، ناشران می توانند اندازه فایل تصاویر را در سایت خود به شدت کاهش دهند، که به طور بالقوه منجر به بارگذاری سریعتر صفحه می شود.

علاوه بر این، پشتیبانی از بارگیری تدریجی در JPEG XL به این معنی است که کاربران می توانند قبل از دانلود کل فایل، مشاهده تصاویر را شروع کنند و تجربه کاربر در اتصالات کندتر را بهبود بخشد.

این به وب‌سایت‌هایی که مناطقی با سرعت اینترنت پایین‌تر را هدف قرار می‌دهند، بهبود تجربه کاربر و کاهش بالقوه نرخ پرش کمک می‌کند.

تنظیم اندازه قلم: بهبود تجربه و سازگاری کاربر

سافاری 17 قابلیت های آن را گسترش می دهد font-size-adjustیک ویژگی CSS که تضمین می‌کند اندازه بصری فونت‌های مختلف در تمام ترکیب‌های ممکن فونت‌های بازگشتی ثابت باقی می‌ماند.

با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای استخراج معیار اندازه از قلم اصلی و اعمال آن بر روی همه فونت ها، from-font ارزش می تواند به وب سایت ها کمک کند تا زیبایی بصری ثابتی داشته باشند، که برای تجربه کاربر بسیار مهم است.

برعکس، نحو دو ارزشی انعطاف پذیری بیشتری را در تنظیم متریک های مختلف فونت، پشتیبانی از طیف وسیع تری از زبان ها و انتخاب های طراحی فراهم می کند.

وب سایت هایی با نمایش متن ثابت و واضح، صرف نظر از فونت مورد استفاده، احتمالاً تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند. یک تجربه بهتر می تواند به بازدیدهای طولانی تر و تعامل بیشتر منجر شود.

تجسم مجدد استراتژی های سئو با سافاری 17

با توجه به این پیشرفت‌ها، متخصصان سئو ممکن است نیاز به تنظیم استراتژی‌های خود برای استفاده کامل از قابلیت‌های Safari 17 داشته باشند.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بهینه سازی تصویر: با پشتیبانی از JPEG XL، متخصصان سئو ممکن است نیاز داشته باشند که تصاویر وب سایت خود را به این فرمت جدید قالب بندی مجدد کنند.
  • طراحی وب سایت: قابلیت های گسترش یافته از font-size-adjust می تواند نیازمند بازنگری در استراتژی های طراحی باشد. اندازه فونت‌ها در زبان‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌تواند CLS، یکی از مهم‌ترین موارد حیاتی وب Google را بهبود بخشد.
  • ردیابی عملکرد: متخصصان سئو باید به محض عرضه نسخه جدید سافاری، تأثیر این تغییرات را بر معیارهای عملکرد وب سایت نظارت کنند.

به طور خلاصه

Safari 17 اپل ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کند که فرصت‌هایی را برای بهبود چندین فاکتور عملکرد وب‌سایت که برای سئو ضروری هستند، فراهم می‌کند.

مستندات دقیق در مورد این به‌روزرسانی‌های Safari 17 در وبلاگ رسمی WebKit برای کسانی که علاقه‌مند به بررسی عمیق‌تر این ویژگی‌ها هستند موجود است.


تصویر ویژه: PixieMe/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور