جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، می بیند که Omniverse موج بعدی هوش مصنوعی را تقویت می کند | دانش مرکز داده

انویدیا از یک تراشه جدید و پلتفرم محاسباتی شتابی رونمایی کرد که به گفته آن، عملکرد را تا حد زیادی افزایش می‌دهد تا نیازهای محاسباتی بالاتر هوش مصنوعی پیشرفته را برآورده کند.

در کنفرانس شش ساله GTC خود، اولین پست آن پس از فروپاشی ادغام با Arm، تراشه H100 ساخته شده بر اساس معماری GPU Hopper را معرفی کرد که “موتور جدید زیرساخت های هوش مصنوعی جهان” خواهد بود.

هوانگ گفت: «مراکز داده‌های هوش مصنوعی کوه‌هایی از داده‌های پیوسته را برای آموزش و اصلاح مدل‌های هوش مصنوعی پردازش می‌کنند. «داده‌های خام وارد می‌شوند، پالایش می‌شوند و هوش از بین می‌رود – شرکت‌ها در حال تولید اطلاعات هستند و کارخانه‌های غول‌پیکر هوش مصنوعی را راه‌اندازی می‌کنند.»

او گفت تراشه H100 با 80 میلیارد ترانزیستور «عظیم» به این عوامل کمک می‌کند «سریع‌تر حرکت کنند». این شرکت گفت که این نیمه هادی نشان دهنده “بزرگترین جهش نسلی تا کنون” است – 9 برابر عملکرد آموزشی در مقیاس نسبت به تراشه A100.

هوانگ همچنین هوش مصنوعی جدید و نرم‌افزار محاسباتی شتاب‌دهنده را معرفی کرد: «هوش مصنوعی اساساً آنچه را که نرم‌افزار می‌تواند بسازد و نحوه ساخت نرم‌افزار را تغییر داده است.

پلتفرم نرم‌افزار هوش مصنوعی انویدیا در حال دریافت به‌روزرسانی‌های عمده در گفتار، سیستم‌های توصیه‌گر و استنتاج فرامقیاس برای انجام کارهایی مانند ایجاد چت‌بات‌های جذاب‌تر و دستیاران مجازی برای فعال کردن تصمیم‌گیری‌های خرید بهتر از سوی مصرف‌کننده، از جمله مزایای دیگر است.

این شرکت گفت این پلتفرم توسط آمازون، مایکروسافت و اسنپ و سایر مشتریان استفاده می شود.

بر اساس گزارشی که توسط BofA Global Research ارائه شده است، انویدیا در حال حاضر سریعتر و سودآورتر از اکثر شرکت های نرم افزاری معتبر رشد می کند. کسب و کار هوش مصنوعی.

در این گزارش آمده است: «با این حال، ما معتقدیم سرمایه‌گذاران به دنبال «قانون ۲» فراتر از سخت‌افزار هستند، که می‌تواند به شکل فرصت‌های بزرگ جدید نرم‌افزار/اشتراک در سراسر متاورس (معروف به دوقلوهای دیجیتال) و نرم‌افزارهای سازمانی باشد.

به‌طور قابل‌توجه، BofA گفت: «انویدیا به‌طور منحصربه‌فردی مقیاس، خط لوله، زیرساخت‌ها و مشارکت‌هایی برای دموکراتیک کردن استفاده از هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل و متاورس در شرکت‌های بزرگی دارد که تمایلی به پذیرش ابرهای عمومی ندارند.»

Omniverse و دوقلوهای دیجیتال

قبل از اینکه متا متاورس خود را معرفی کند، انویدیا قبلاً یک Omniverse پر رونق داشت که در اواخر سال 2020 راه اندازی کرد. انویدیا به دنبال گسترش پیشتاز خود، Omniverse Cloud را معرفی کرد، مجموعه ای از خدمات در فضای ابری که به سازندگان و توسعه دهندگان اجازه می دهد در هر زمان و با استفاده از هر زمان دیگری با یکدیگر همکاری کنند. دستگاه

به گفته این شرکت، سرویس ابری جدید یک ابزار اشتراک‌گذاری با یک کلیک را فعال می‌کند که به سازندگان اجازه می‌دهد صحنه‌های سه بعدی بزرگ را بدون نیاز به انتقال مجموعه‌های داده «انبوه» ویرایش کنند. خدمات ارائه شده عبارتند از Omniverse Create، که به طراحان فنی اجازه می دهد تا جهان های سه بعدی را در زمان واقعی با هم بسازند، و View، که به کاربران غیر فنی امکان می دهد صحنه های پخش شده را با شبیه سازی و رندر کامل مشاهده کنند.

هوانگ گفت: «یک دوقلو دیجیتال که تا مقیاس های وسیعی گسترش یافته است، یک دنیای مجازی است که به دنیای فیزیکی متصل است. “این تکامل بعدی” اینترنت است.

برای این منظور، این شرکت Nvidia OVX را معرفی کرد، یک سیستم محاسباتی برای دوقلوهای دیجیتالی در مقیاس بزرگ که در Omniverse آن اجرا خواهد شد.

OVX از تراشه‌های GPU، گرافیک و هوش مصنوعی با عملکرد بالا با دسترسی به ذخیره‌سازی با سرعت بالا و همچنین شبکه‌ای با تأخیر کم و زمان‌بندی دقیق استفاده می‌کند. این شرکت گفت که هدف ایجاد دوقلوهای دیجیتال پیچیده با “دقت واقعی” مانند کل ساختمان ها، کارخانه ها، شهرها و حتی جهان است.

به عنوان مثال، آلمان در حال ساخت یک دوقلوی دیجیتالی از شبکه راه آهن ملی خود در سراسر جهان برای تجزیه و تحلیل پیشگویانه تقویت شده با هوش مصنوعی در صورت وقوع رویدادهای پیش بینی نشده است.

انویدیا همچنین از همکاری جدید با کروگر، بزرگترین خواربارفروش ایالات متحده، برای ایجاد یک آزمایشگاه هوش مصنوعی و مرکز نمایش در مقر این زنجیره در سینسیناتی، اوهایو خبر داد. آنها در زمینه هوش مصنوعی و ساخت شبیه‌سازی‌های دیجیتالی دوقلو از سوپرمارکت‌های کروگر برای انجام کارهایی مانند یافتن نشانه‌های اولیه بدتر شدن تازگی غذا با استفاده از دید کامپیوتری و تجزیه و تحلیل و همچنین بهینه‌سازی کارایی و فرآیندهای فروشگاه از طریق شبیه‌سازی‌های دیجیتالی دوقلو، همکاری خواهند کرد.

Omniverse در ابتدا Holodeck را از روی اتاق محیط VR از Star Trek: The Next Generation نامگذاری کرد. حدود 70000 کاربر دارد و آوریل گذشته به عنوان یک سرویس سازمانی گسترش یافت. تیم های طراحی در BMW، Foster + Partners، و WPP از جمله کاربران اولیه بودند.

این شرکت فناوری اواخر سال گذشته به سراغ Omniverse Avatar خواهد رفت: پلتفرمی که برای تولید آواتارهای تعاملی هوش مصنوعی طراحی شده است.

آواتارهای Omniverse عناصر بینایی کامپیوتر، درک زبان طبیعی، هوش مصنوعی گفتاری و موتورهای توصیه را ترکیب می‌کنند. تشخیص گفتار مبتنی بر Riva، کیت توسعه نرم‌افزار گفتار این شرکت است که پاسخ‌های گفتاری شبیه انسان را با استفاده از قابلیت‌های متن به گفتار ایجاد می‌کند، در حالی که درک زبان طبیعی از مدل Megatron 530B و موتور توصیه‌شده از Nvidia Merlin به عاریت گرفته شده است.

وسایل نقلیه خودران

انویدیا گفت که خط لوله تجارت خودروی آن در شش سال آینده بیش از 11 میلیارد دلار خواهد بود. بیش از 25 خودروساز از سیستم Nvidia Drive Orin روی یک تراشه استفاده می کنند.

هوانگ گفت: خودروهای آینده کاملاً قابل برنامه ریزی خواهند بود. آن‌ها از داشتن کنترل‌کننده‌های تعبیه‌شده زیاد به «رایانه‌های متمرکز قدرتمند» تبدیل خواهند شد که عملکردهای هوش مصنوعی و AV را از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارائه می‌کنند.

مشتریان جدید Nvidia Drive شامل سازندگان خودروهای الکتریکی BYD و Lucid Group هستند. سایر کاربران Drive عبارتند از سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی محله (NEV): Nio، Li Auto، XPeng، SAIC’s IM Motors and R Auto Brands، JiDU، Human Horizons، VinFast و WM Motor. در مورد برندهای قدیمی، مشتریان شامل جگوار لندرور، مرسدس بنز و ولوو کارز هستند.

گزارش اضافی از Ben Wodecki.

این داستان در اصل در AI Business، یک نشریه خواهر مرکز داده دانش ظاهر شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور