جزئیات جدید وردپرس 6.0 پیشرفت های عمده را نشان می دهد

وردپرس فهرستی طولانی از پیشرفت‌هایی را که به وردپرس 6.0 می‌آیند منتشر کرد. این مقاله بر روی تغییرات مهمی که در ویرایشگر بلوک ایجاد می‌شود تمرکز دارد که طراحی صفحات وب و وب‌سایت‌ها را نه تنها بسیار آسان‌تر، بلکه الهام‌بخش می‌کند.

از بسیاری جهات، وردپرس 6.0 بسیاری از اهدافی را که ویرایشگر مبتنی بر بلوک گوتنبرگ وعده داده بود، با ارائه یک رابط کاربری آسان برای استفاده که به کاربر نهایی کمک می کند آسانتر صفحات وب و همچنین ویرایش متن را طراحی کند، برآورده می کند.

یکی از اعضای تیم طراحی وردپرس نظر داد:

«من فکر می‌کنم برخی از ویژگی‌هایی که در نسخه 6.0 منتشر می‌شوند، کاملاً به آن کاربر نهایی قدرت می‌دهند.

به ویژه از نظر بهبود در مورد ابزارهای طراحی و برخی از بهبود کیفیت زندگی.

به عنوان مثال، انتخاب جزئی از چندین بلوک و امکان انتخاب جزئی متون در آنجا.

این همان چیزی است که واقعاً تجربه نوشتن در ویرایشگر را با آنچه انتظار دارید یک تجربه ویرایش متن کار کند، می کند.

بلوک های گوتنبرگ وردپرس

سیستم بلوک وردپرس در گذشته مورد شکایت برخی از افراد که احساس می کردند آماده نیست، بوده است.

و تا حدودی آن عقیده نه تنها قابل توجیه بود، بلکه در سطح گسترده ای مورد توجه قرار گرفت.

وردپرس 6.0 پیشرفت‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌کند که آن را با آنچه که بسیاری از ویرایشگر وب‌سایت بصری انتظار دارند که قرار است استفاده از آن آسان باشد، مطابقت می‌دهد.

پیشرفت های کلیدی در توسعه یک رابط کاربری است که بصری است، ایجاد محتوا و همچنین طراحی وب سایت را برای کاربر نهایی آسان می کند.

با این حال، بسیاری از این پیشرفت‌ها به طراحان تم بستگی دارد تا با تغییرات کنار بیایند، به ویژه در ارائه فایل‌های پیکربندی theme.json که به کاربران راهی برای جابجایی آسان بین انواع مختلف الگوها و سبک‌های صفحه ارائه می‌دهند.

در حالی که وردپرس 6.0 هدف نهایی نیست که وردپرس به سمت آن حرکت می کند (پیشرفت های بیشتری در راه است)، وردپرس 6.0 نقطه عطف قابل توجهی است.

الگوهای ایجاد صفحه در وردپرس 6.0

وردپرس 6.0 الگوهای صفحه را معرفی می کند، راهی برای کاربران برای انتخاب از بین یک سری الگوها تا به آنها کمک کند طراحی صفحات وب خود را شروع کنند. به عنوان مثال، کاربران می توانند الگوهای صفحه مناسب برای صفحه تماس، صفحه درباره ما، صفحه مقاله و غیره را انتخاب کنند.

الگوهای صفحه با هسته وردپرس ارسال نمی شوند.

الگوهای صفحه یک ویژگی است که اکنون برای طراحان تم در دسترس است تا از آن استفاده کنند.

عملکرد الگوهای صفحه برای مضامین غیر گوتنبرگ و همچنین برای مضامین بلوک گوتنبرگ کار خواهد کرد.

(در مورد الگوهای ایجاد صفحه بیشتر بخوانید)

تغییر دهنده سبک های جهانی

با وردپرس 6.0، توسعه دهندگان تم می توانند از پیش تنظیم های چندگانه سبک استفاده کنند که می توانند فوراً ظاهر و احساس یک صفحه وب را تغییر دهند.

این یکی از مهم ترین تغییراتی است که در وردپرس ایجاد می شود.

تغییردهنده سبک جهانی یک ویژگی حیاتی برای وردپرس است زیرا به طراحان قالب راهی را ارائه می‌دهد تا آن را برای مشتریان خود، کاربران نهایی وردپرس، بسیار آسان کنند تا به راحتی ظاهر وب‌سایت‌های خود را تغییر دهند و سپس آنها را منحصربه‌فرد کنند.

در پادکست رسمی اخیر وردپرس، قسمت 30: نگاهی کوتاه به WordPress 6.0، یکی از اعضای تیم طراحی وردپرس توضیح داد که چرا Style Switcher یک پیشرفت مهم برای WordPress 6.0 است.

Channing Ritter، مدیر طراحی Automattic و یکی از اعضای تیم طراحی تحت حمایت توضیح داد که چرا او در مورد Style Switcher بسیار هیجان زده است و چگونه تأثیر مثبتی بر کاربران نهایی خواهد داشت.

“من در مورد تغییر سبک در پانل سبک های جهانی بسیار هیجان زده هستم.

اوم، بنابراین اگر مردم هنوز نمی‌دانند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم، این توانایی تغییر بین انواع مختلف theme.json بدون تغییر موضوع است.

بنابراین این راهی است که تنها با یک کلیک ظاهر و احساسی کاملاً متفاوت در سراسر سایت خود داشته باشید.

و من آن را مکانی واقعاً سرگرم‌کننده برای آزمایش و الهام گرفتن از روش‌های مختلفی می‌دانم که سایت شما می‌تواند بدون نیاز به تغییر تم شما ظاهر شود.

اما اکنون، با نسخه 6.0، فکر می‌کنم حتی بیشتر از آن شروع به نشان دادن قدرت واقعی تم‌های بلوک و کارهایی که واقعاً می‌توان در آنجا انجام داد، شده است.

و تغییرات سبک اولین گام بزرگی است به این دنیای جدید از مضامین بلوک و شروع به باز کردن واقعاً امکانات و همه انعطاف‌پذیری‌هایی که در آنجا دارید.»

فایل‌های پیکربندی (به نام Theme.json) رنگ‌ها، فونت‌ها، CSS سفارشی، عرض صفحه و سایر عواملی را که ظاهر یک صفحه وب را ایجاد می‌کنند، کنترل می‌کنند.

این فایل‌های JSON سفارشی به کاربران این امکان را می‌دهند که بین گزینه‌های مختلف طراحی جابجا شوند تا ظاهری جذاب پیدا کنند.

بهبود کد برای بلوک های تصویر، نقل قول، فهرست و گروه

از جمله پیشرفت‌ها خلاص شدن از شر یک برچسب DIV بود که هر تصویر را احاطه کرده است. این باعث می شود کد کمی نازک تر شود و کد کمتر همیشه بهتر است.

روش قدیمی:

راه جدید:

این تغییر فقط برای تم هایی اتفاق می افتد که از فایل theme.json جدید پشتیبانی می کنند.

تغییر دیگر حذف عناصر html به نام “divs” که به طور خودکار به هر بلوکی که ترازهایی روی آنها اعمال شده بود اضافه می شد.

پیشرفت های بیشتری وجود دارد

وردپرس 6.0 شایستگی انتشار اصلی نامیده می شود

تغییرات فوق تنها تعدادی از ارتقاهایی است که با وردپرس 6.0 معرفی می شود. همچنین بهبودهایی در دسترسی وردپرس، بهبود عملکرد در Bootstrap/Load، API حافظه پنهان، بهبود عملکرد در نحوه مدیریت رسانه به اضافه 97 پیشرفت و 131 رفع اشکال وجود دارد.

WordPress 6.0 در 24 می 2022 منتشر می شود.

نقل قول

اطلاعیه وردپرس را بخوانید

راهنمای فیلد وردپرس 6.0

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور