جدول زمانی چت ربات های مولد هوش مصنوعی

در پایان سال 2022، OpenAI جهان را به ChatGPT معرفی کرد.

از زمان راه‌اندازی، ChatGPT نشانه‌های قابل توجهی از کاهش سرعت در توسعه ویژگی‌های جدید یا حفظ علاقه کاربران در سراسر جهان نشان نداده است.

ترافیک chatgpt در ماه می 2023 از رقبا پیشی گرفتاسکرین شات از Similarweb Pro، ژوئن 2023

به خواندن تاریخچه ChatGPT با جدول زمانی پیشرفت‌ها، از اولین مقالات OpenAI در مورد مدل‌های تولیدی تا جذب 100 میلیون کاربر و 200 افزونه ادامه دهید.

تاریخچه ChatGPT: جدول زمانی تحولات

16 ژوئن 2016 – OpenAI تحقیقاتی را در مورد مدل‌های مولد منتشر کرد که با جمع‌آوری حجم وسیعی از داده‌ها در یک حوزه خاص مانند تصاویر، جملات یا صداها آموزش داده می‌شود و سپس به مدل برای تولید داده‌های مشابه آموزش می‌دهد. (OpenAI)

19 سپتامبر 2019 – OpenAI تحقیقی را در مورد تنظیم دقیق مدل زبان GPT-2 با ترجیحات و بازخوردهای انسانی منتشر کرد. (OpenAI)

27 ژانویه 2022 – OpenAI تحقیقاتی را روی مدل‌های InstructGPT منتشر کرد، خواهر و برادر ChatGPT، که نشان دهنده بهبود توانایی دنبال کردن دستورالعمل، کاهش ساخت حقایق و کاهش خروجی سمی است. (OpenAI)

30 نوامبر 2022 – OpenAI ChatGPT را با استفاده از GPT-3.5 به عنوان بخشی از یک پیش‌نمایش تحقیق رایگان معرفی کرد.

پیش نمایش تحقیق رایگان chatgptاسکرین شات از ChatGPT، دسامبر 2022

1 فوریه 2023 – OpenAI ChatGPT Plus را معرفی کرد، یک گزینه اشتراک ممتاز برای کاربران ChatGPT که زمان توقف کمتر و دسترسی به ویژگی های جدید را ارائه می دهد.

chatgpt plusاسکرین شات از ChatGPT، فوریه ۲۰۲۳

ChatGPT سریعتر از TikTok که در 9 ماه به این نقطه عطف دست یافت و اینستاگرام که در دو سال و نیم به آن رسید، به 100 میلیون کاربر رسید. (رویترز)

7 فوریه 2023 – مایکروسافت اعلام کرد که ویژگی‌های مبتنی بر ChatGPT به بینگ می‌آیند.

22 فوریه 2023 – مایکروسافت چت Bing مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پیش نمایش در تلفن همراه منتشر کرد.

1 مارس 2023 – OpenAI ChatGPT API را برای توسعه دهندگان معرفی کرد تا عملکرد ChatGPT را در برنامه های خود ادغام کنند. کاربران اولیه شامل هوش مصنوعی اسنپ چت، Quizlet Q-Chat، Instacart و Shop by Shopify بودند.

14 مارس 2023 – OpenAI GPT-4 را در ChatGPT و Bing منتشر کرد که نوید قابلیت اطمینان، خلاقیت و مهارت های حل مشکل بهتر را می دهد.

chatgpt gpt-4اسکرین شات از ChatGPT، مارس ۲۰۲۳

14 مارس 2023 – Anthropic، Claude، جایگزین ChatGPT خود را راه اندازی کرد.

20 مارس 2023 – یک قطع بزرگ ChatGPT برای چندین ساعت همه کاربران را تحت تأثیر قرار می دهد.

21 مارس 2023 – Google Bard، جایگزین ChatGPT خود را راه اندازی کرد.

23 مارس 2023 – OpenAI شروع به ارائه پشتیبانی از افزونه ChatGPT، از جمله مرور و مفسر کد کرد.

31 مارس 2023 – ایتالیا ChatGPT را به دلیل جمع آوری اطلاعات شخصی و عدم تأیید سن در هنگام ثبت نام برای سیستمی که می تواند محتوای مضر تولید کند ممنوع کرد.

23 آوریل 2023 – OpenAI پلاگین های ChatGPT، GPT-3.5 با مرور، و GPT-4 با مرور در ALPHA را منتشر کرد.

تاریخچه ChatGPT: جدول زمانی ظهور شهابی چت ربات های مولد هوش مصنوعیاسکرین شات از ChatGPT، آوریل 2023

25 آوریل 2023 – OpenAI کنترل های داده ChatGPT جدیدی را اضافه کرد که به کاربران امکان می دهد انتخاب کنند که OpenAI کدام مکالمات را در داده های آموزشی برای مدل های GPT آینده قرار دهد.

28 آوریل 2023 – Garante ایتالیا بیانیه ای منتشر کرد مبنی بر اینکه OpenAI خواسته های آن را برآورده کرده و سرویس ChatGPT می تواند در ایتالیا از سر گرفته شود.

15 مه 2023 – OpenAI برنامه ChatGPT iOS را راه اندازی کرد و به کاربران امکان دسترسی رایگان به GPT-3.5 را می داد. کاربران ChatGPT Plus می توانند بین GPT-3.5 و GPT-4 جابجا شوند.

برنامه chatgpt ios اسکرین شات از ChatGPT، می ۲۰۲۳

16 مه 2023 – سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در یک جلسه استماع کمیته فرعی سنا در مورد نظارت بر هوش مصنوعی ظاهر شد، جایی که او در مورد نیاز به مقررات هوش مصنوعی که نوآوری را کند نمی کند بحث می کند.

23 مه 2023 – مایکروسافت اعلام کرد که Bing به مرور وب ChatGPT قدرت خواهد داد.

chatgpt با bing مرور کنیداسکرین شات از ChatGPT، می ۲۰۲۳

24 مه 2023 – مرکز تحقیقات پیو داده‌های یک نظرسنجی استفاده از ChatGPT را منتشر کرد که نشان می‌دهد تنها 59 درصد از بزرگسالان آمریکایی درباره ChatGPT می‌دانند، در حالی که تنها 14 درصد آن را امتحان کرده‌اند.

25 مه 2023 – OpenAI، Inc برنامه ای را برای اعطای 100000 دلار کمک مالی به محققان برای توسعه یک سیستم دموکراتیک برای تعیین قوانین هوش مصنوعی راه اندازی کرد. (OpenAI)

31 مه 2023 – کاربران ChatGPT Plus اکنون می توانند به بیش از 200 افزونه ChatGPT دسترسی داشته باشند.

پلاگین های chatgptاسکرین شات از ChatGPT، می ۲۰۲۳

1 ژوئن 2023 – ترافیک ChatGPT در ماه می از چت ربات‌های هوش مصنوعی رقیب پیشی گرفت. (Similarweb Pro)

آینده ChatGPT و Chatbotsهای جایگزین هوش مصنوعی

آینده ChatGPT چیست؟ این به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله موارد زیر.

  • آیا دولت تصمیم خواهد گرفت که هوش مصنوعی را تنظیم کند؟ اگر چنین است، چه کسی آن را مدیریت خواهد کرد، آنها چگونه قانونی ایجاد خواهند کرد که با پیشرفت های سریع هوش مصنوعی مطابقت داشته باشد و آیا مقررات بر نوآوری مدل های GPT آینده تأثیر می گذارد؟
  • آیا OpenAI در دعوا علیه ابزارهای هوش مصنوعی مولد پیروز خواهد شد یا نتیجه این موارد توسعه مدل های آموزشی آینده را کاهش خواهد داد؟
  • آیا رقبا جایگزین‌های ChatGPT را خواهند ساخت یا مقررات دولتی، ترس از طرح دعوی قضایی و افزایش هزینه‌های API نوآوری را خفه می‌کنند؟

تصویر ویژه: Tada Images/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور