جاوا اسکریپت را به زیر سرصفحه های HTML منتقل کنید

جان مولر از گوگل پیشنهاد می‌کند که حفظ شود بخش عنصر HTML “تمیز” برای اطمینان از اینکه خزنده های جستجو می توانند وب سایت شما را به طور کامل درک کنند.

مولر این توصیه را در یک موضوع Reddit به اشتراک می‌گذارد، جایی که کاربر می‌پرسد آیا قرار دادن کد HTML می‌تواند باعث مشکلات SEO شود یا خیر.

پاسخ بله است؛ اگر کد HTML در بالای صفحه ظاهر نشود، می‌تواند بر تلاش‌های سئوی شما تأثیر منفی بگذارد.

یادداشتی درباره اظهارات مولر

جان مولر از عبارت HTML Headers استفاده می کند. اما عنصر معمولاً به این صورت نامیده نمی شود.

  • هدرهای HTML به طور کلی (به عنوان اصطلاحات غیر رسمی) برای ارجاع به آن درک می شوند عنصر (H1، H2، H3، و غیره).
  • عناصر هدر یک عنصر HTML خاص هستند که به عنوان شناخته می شوند
    ، که شامل منو، لوگو و غیره است.
  • عنصر HTML سر بخشی در بالای سند HTML با ابرداده در مورد خود سند (عنوان، توضیحات متا و غیره) است.

بنابراین وقتی مولر به «سرصفحه‌ها» اشاره می‌کند، به طور خاص درباره آن بحث می‌کند عنصر

جان مولر در جاوا اسکریپت در عنصر سر

هدف مولر تاکید بر اهمیت حفظ این بود بخش سند HTML مرتب و بدون اسکریپت هایی است که می توانند در جای دیگری قرار گیرند.

را عنصر فقط باید حاوی ابرداده مربوط به خود سند باشد که توسط مرورگرها و موتورهای جستجو استفاده می‌شود، که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند صفحه درباره چیست و داده‌هایی را در اختیار مرورگرها و موتورهای جستجو قرار می‌دهد تا صفحه وب را به درستی رندر کنند (که به معنای نمایش صحیح آن است).

برخی از کدهای جاوا اسکریپت که می توان بعد از آن قرار داد عنصر باید دنبال شود.

پس از انتقال جاوا اسکریپت به خارج از در بخش، مولر توصیه می‌کند از ابزار رندر در کنسول جستجو استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا صفحه پس از حرکت به درستی رندر می‌شود یا خیر.

هدرهای html () باید تقریباً در بالا باشد. من هر JS را به زیر هدرهای HTML منتقل می کنم و با ابزار رندر در کنسول جستجو بررسی می کنم که JS بهم نمی خورد بخش.”

در مورد محتوای اصلی، مولر می‌گوید که قرار دادن آن اهمیت کمتری دارد، اگرچه برای آن بسیار مهم است بخش تمیز و منظم باشد تا Googlebot بتواند آن را به درستی درک کند.

مولر ادامه می دهد:

برای محتوا، آنقدرها هم مهم نیست، اما از آنجایی که سرفصل ها مربوط به اطلاعات قابل خواندن ماشینی است که تأیید شده است که در قسمت خاصی از صفحه قرار دارند، واقعاً باید در بالا تمیز باشد.

نابودی جاوا اسکریپت! (در )”

چرا قرار دادن جاوا اسکریپت برای سئو مهم است؟

هنگام طراحی یک وب سایت، بهتر است از ویژگی های async و defer به شیوه ای استراتژیک استفاده کنید که بهترین رندر و تعامل با سریع ترین سرعت صفحه را برای کاربران فراهم کند.

دلیل آن این است که جاوا اسکریپت می تواند نمایش یک صفحه وب را در حین بارگیری به تاخیر بیاندازد و در نتیجه تجربه کاربری ضعیفی ایجاد کند.

HTML را می توان ابتدا رندر کرد و به کاربر این امکان را می دهد که محتوا را در حالی که جاوا اسکریپت در پس زمینه بارگیری می شود با استفاده مناسب از ویژگی های defer و async مشاهده کند.


منبع: Reddit

تصویر ویژه: StockEU/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور