جان مولر گوگل نکاتی را برای ساده سازی ساختار سایت به اشتراک می گذارد

قبل از ایجاد تغییرات در ساختار وب سایت خود، باید تأثیری که می تواند بر رتبه بندی جستجو و تجربه کاربر داشته باشد را در نظر بگیرید.

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، اخیراً توصیه های ارزشمندی را در مورد این موضوع در یک موضوع Reddit به اشتراک گذاشته است.

با توصیه های او می توانید یاد بگیرید که چگونه ساختار وب سایت خود را بدون تأثیر بر سئوی آن ساده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توصیه های مولر و اینکه چگونه می تواند به شما در دستیابی به اهداف ساده سازی وب سایت خود کمک کند، ادامه مطلب را بخوانید.

حذف زیر شاخه ها – ایده خوب یا بد؟

یکی از کاربران Reddit درباره ساده‌سازی ساختار سایت خود با بازنشستگی زیردایرکتوری‌های /fr و /de سؤال کرد.

در عوض، آنها تمام ترافیک اروپایی را به دایرکتوری فرعی /eu هدایت می کنند.

آنها می پرسند که آیا این ایده خوب یا بد است و به دنبال اطلاعاتی در مورد تأثیر آن بر سئو و رتبه بندی هستند.

توصیه مولر

مولر توصیه می‌کند زیرمجموعه‌ها را بازنشسته نکنید و همه چیز را به /eu تغییر دهید، و می‌گوید این کار بسیار زیاد است و هیچ سودی ندارد.

در عوض، او پیشنهاد می‌کند «/» (en-us) را به یک پوشه «/us» منتقل کنید، که امکان جداسازی دقیق‌تر قطعات را فراهم می‌کند. به این ترتیب، “/” همه ایالات متحده است، “/fr/*” همه فرانسوی است، و غیره.

علاوه بر این، او توصیه می‌کند که hreflang را در همه صفحات، نه فقط بخش‌ها، به صفحاتی که بیشتر از همه توسط بازدیدکنندگان کشور اشتباه گیج می‌شوند، اضافه کنید.

«توصیه من این است که /de & /fr را به /eu/de یا /eu/fr تغییر ندهید. هیچ مزیتی برای سئو وجود ندارد، و حرکت‌های سایت مانند این کار بسیار زیادی است. اگر هر چیزی، من ممکن است به فکر انتقال “/” (en-us) در یک پوشه “/us”. به این ترتیب شما جداسازی واضح تری از قطعات خواهید داشت (”/us/” همه ایالات متحده است، “/fr/*” همه فرانسوی است، و غیره). این امر ردیابی را کمی آسان‌تر می‌کند و درک بخش‌ها را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند (در مقایسه با انتقال /fr به /eu/fr، که درک بخش‌ها را حتی سخت‌تر می‌کند).

همچنین، hreflang بر اساس هر صفحه است، بنابراین شما این کار را در همه صفحات انجام خواهید داد. شما از آن به عنوان بخش نام بردید، و شاید قبلاً آن را به درستی انجام می دهید، بنابراین این فقط برای کامل شدن است. اگر این کار را در همه صفحات انجام نمی دهید، من می خواهم آمار خود را برای صفحاتی که بیشتر گیج می شوند (بازدیدکنندگان کشور اشتباه) بررسی کنم و حداقل آن را به آنجا اضافه کنم. به احتمال زیاد این بیشتر صفحه اصلی شماست، بنابراین اگر فقط آن را در آنجا انجام می دهید، احتمالاً قبلاً مقدار زیادی از ارزش hreflang را دریافت کرده اید.

اهمیت X-Default

مولر اهمیت x-default را برجسته می‌کند، به ویژه هنگام انجام تغییر مسیرهای IP جغرافیایی.

توصیه او این است که مطمئن شوید که صفحه اصلی ریشه به نسخه مناسب هدایت می شود و به عنوان x-default برای مجموعه صفحات اصلی مشخص شده است.

بدون انجام این کار، برای گوگل، ممکن است به نظر برسد که صفحه اصلی ریشه یک صفحه جدا از سایرین است.

تنظیم صفحه اصلی root به عنوان x-default از این مشکل جلوگیری می کند و به Google اجازه می دهد آن را به عنوان پیش فرض برای کشورهای خاص ببیند.

و … اگر هر یک از این کارها را انجام دهید و به طور خودکار “/” (فقط صفحه اصلی اصلی) را به نسخه مناسب هدایت کنید، باید مطمئن شوید که به عنوان x-default برای مجموعه صفحات اصلی مشخص شده است. بدون انجام این کار، برای گوگل به نظر می رسد که “/” یک صفحه جدا از سایرین است.

(ویرایش کنید تا فقط در قسمت آخر توضیح داده شود … – این به ویژه اگر شما / us را برای ایالات متحده دارید و تغییر مسیرهای geo-IP انجام می دهید، که من معمولاً توصیه نمی کنم)

اگر برای کاربران ایالات متحده، “/” (فقط آن صفحه) به “/us” تغییر مسیر دهد، و شما hreflang در سرتاسر /us، /fr با x-default به /us اختصاص داده شده است، چه اتفاقی می‌افتد این است که Google “/” را به عنوان از آنجایی که یک صفحه انگلیسی است، /us، /fr را نیز به عنوان صفحات جداگانه می شناسد و سپس هر دو “/” و “/(یکی از سایرین” را در نتایج جستجو نشان می دهد. می توانید با تنظیم “/” به عنوان x- از این امر جلوگیری کنید. پیش‌فرض (حتی اگر تغییر مسیر دهد). سپس Google «/» را به‌عنوان «/us» پیش‌فرض برای ایالات متحده، «/fr» برای فرانسه خواهد دید.

این همچنین به این معنی است که شما نمی توانید “/eu” را به عنوان x-default داشته باشید (فقط می تواند یک وجود داشته باشد #کوهنورد #xdefault)، اما همچنان می توانید با تعیین آن به عنوان hreflang برای دسته ای از کشورهای مشترک خود از آن استفاده کنید (شما می توانید چندین کشور را در هر URL مشخص کنید). بنابراین در پایان شما باید “/” = x-default، “/us” برای ایالات متحده، “/fr” برای فرانسه، “/eu” برای دسته ای از کشورها، و از “/” به بهترین نسخه تغییر مسیر دهید. .

همه اینها فقط برای صفحه اصلی است، من این کار را برای هیچ یک از صفحات دیگر سایت انجام نمی دهم زیرا مدیریت آن بسیار پیچیده و سخت است، و به دلیل اینکه صفحه اصلی احتمالاً صفحه ای است که بیشترین تأثیر جستجو را دارد.

اطلاعات بیشتر در مورد تغییر مسیرهای جغرافیایی

در مورد تغییر مسیرهای جغرافیایی، مولر توصیه می کند از آنها فقط در صفحه اصلی وب سایت و نه در هیچ یک از صفحات دیگر استفاده کنید.

این به ساده‌تر شدن فرآیند برای کاربرانی که نام دامنه را تایپ می‌کنند تا نزدیک‌ترین تطابق را با مکان خود پیدا کنند، کمک می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به راحتی روی کشور دیگری کلیک کنند تا به آن نسخه از وب‌سایت دسترسی پیدا کنند.

گزینه های جایگزینی برای تغییر مسیرهای جغرافیایی، مانند تغییر پویا زبان صفحه اصلی وجود دارد، اما این رویکرد می تواند پیچیدگی بیشتری را به وب سایت اضافه کند.

گزینه دیگر استفاده از انتخابگر کشور در صفحه اصلی است، اما این می تواند بر قابلیت استفاده تأثیر منفی بگذارد، به خصوص اگر کشورهای زیادی برای انتخاب وجود داشته باشد.

به طور خلاصه

اگر می خواهید ساختار وب سایت خود را ساده کنید، بهتر است این کار را با جابجایی زیر شاخه ها انجام ندهید.

در این مورد، مالک وب سایت می خواست /de و /fr را به /eu/de یا /eu/fr تغییر دهد.

در عوض، مولر گفت که آنها باید در نظر داشته باشند که “/*” (en-us) را به یک پوشه “/us” منتقل کنند، hreflang را در همه صفحات اضافه کنند، و صفحه اصلی root را به عنوان x-پیش فرض برای مجموعه صفحات اصلی مشخص کنند.

چرا?

این به جلوگیری از سردرگمی در بین موتورهای جستجو کمک می کند و درک بخش های مختلف وب سایت را برای آنها آسان تر می کند.


تصویر ویژه: GoodStudio/Shutterstock

منبع: Reddit

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور