جان مولر ساختار سایت هرمی را توصیه می کند

از جان مولر گوگل ، در یک پاتوق ساعات اداری SEO ، در مورد پیمایش سایت و عواقب ایجاد تغییرات بزرگ س askedال شد. مولر ساختار سایت هرمی را توصیه کرده و درباره جوانب مثبت و منفی ایجاد تغییرات عمده در پیمایش سایت بحث کرده است.

Mega Menu با بیش از 1000 پیوند

شخصی که س askingال می کند دارای یک سایت تجارت الکترونیکی با یک منوی پیمایش ایستا است که شامل بیش از یک هزار پیوند است.

این به طور کلی به عنوان یک ساختار سایت تخت شناخته می شود. مسطح است زیرا اگر نقشه ای از همه پیوندها ایجاد کنید ، هیچ سلسله مراتبی برای پیوندها وجود ندارد زیرا هر صفحه وب با یک کلیک فاصله دارد. بنابراین به نظر می رسد ساختار مسطح است.

ساختار سایت مسطح در اوایل سال 2000 به عنوان راهی برای به حداکثر رساندن ایندکس سایت توسط موتورهای جستجو و اطمینان از دریافت هر صفحه برای پیوند دادن به صفحه اصلی از پیوندها به صفحه اصلی به منظور افزایش رتبه ، تکامل یافته است.

به اوایل جستجوگرها ، بسیاری از ناشران درگیر پیوند متقابل و راهبردهای ارسال فهرست برای پیوندها هستند. متداول ترین روش این بود که بیشتر پیوندها را به صفحه اصلی هدایت کنید تا PageRank از صفحه اصلی پایین بیاید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

پیوند دادن به بیشترین صفحه های ممکن از صفحه اصلی ، یک ساختار سایت مسطح ، راهی برای به حداکثر رساندن قدرت رتبه بندی تمام صفحات در روزهای اولیه جستجوگرها بود.

آیا تغییر شدیدی در رتبه بندی آسیب های ناوبری ایجاد می شود؟

نگرانی عمده شخصی که س theال می کند این است که آیا ایجاد این تغییر بسیار چشمگیر بر رتبه بندی تأثیر منفی می گذارد.

این سوالی است که مطرح شده است:

وی گفت: “ما سایتی با مگا منو داریم که بیش از 1000 پیوند دارد.

قبلاً اینگونه بود که این مگا منو ، در سال 2018 ، فقط با اقدام کاربر بارگیری می شود.

بنابراین هنگامی که کاربری بالای نوار ناوبری حرکت می کند ، AJAX احتمالاً آن پیوندها را بارگیری می کند.

در برهه ای از سال 2018 ، ما آن پیوندهای ثابت را اضافه کردیم و ، من می دانم که همبستگی علت نیست ، اما در همان زمان شاهد افت زیادی در ترافیک جستجوی خود بودیم.

و اکنون ما در حال بررسی این هستیم که این پیوندها را از نوار nav خود به عنوان پیوندهای ساکن حذف کنیم و به پیوندهایی بازگردیم که فقط با اقدام کاربر با تماس AJAX بارگیری می شوند.

با این وجود ، ما در صفحات مربوطه راهی روشن برای دستیابی به همه این پیوندها داریم.

بنابراین ما هنوز یک مسیر مشخص برای خزیدن به آن پیوندها خواهیم داشت اما فقط در صفحات مربوطه به جای داشتن این پیوندها در هر صفحه.

بنابراین ما تعجب می کنیم که ممکن است تأثیر یا تبعات حذف این 1000 پیوند منوی مگا یا پیوندهای استاتیک چه باشد ، حتی اگر هنوز مسیر خزیدن به همه این پیوندها را در صفحات مربوطه حفظ کرده ایم؟ “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

جان مولر پاسخ خود را با توضیح اینکه تفاوت های ظریف زیادی وجود دارد که می تواند جواب دقیق خاص سایت مورد نظر را بدهد.

این روشی است برای توضیح اینکه آنچه وی قصد دارد بگوید یک پاسخ کلی است و لزوماً مختص سایت مورد نظر نیست.

مولر پاسخ داد:

“من فکر می کنم از یک طرف ، گفتن آن به نوعی سخت است ، زیرا من نمی دانم بقیه سایت شما چگونه ساختار یافته است.

بنابراین اگر به عنوان مثال این 1000 صفحه همه صفحات شما باشد ، در مقایسه با این که بگوییم این 1000 صفحه دسته های شما هستند و شما یک میلیون… زیر گروه یا مواردی از این قبیل دارید بسیار متفاوت خواهد بود. “

مولر با بیان اینکه به طور کلی ، به روزرسانی پیمایش سایت از یک ساختار مسطح به سازه ای که از نظر ارتباط و موضوعات دارای معنی بیشتری باشد ، پیگیری می کند ، به طور کلی روش خوبی است.

این چیزی است که جان مولر گفت:

“اما به طور کلی ، آنچه شما از نظر تغییر نگاه می کنید ، از یک ساختار سایت مسطح به یک ساختار سایت عمیق تر است.

و این چیزی است که گاهی اوقات ، قطعاً می تواند منطقی باشد.

این چیزی است که ما بعضی اوقات می بینیم مردم به نوعی وسواس در مورد کاهش عمق خزیدن دارند ، به عنوان مثال و تلاش برای ایجاد آن به طوری که Googlebot بتواند در همه صفحات در یک زمان بسیار سریع خزیدن.

و تا حدی فکر می کنم این منطقی است. “

مزایای ساختار سایت هرمی

مولر سپس به شرح مزایای ساختار سایت هرمی می پردازد.

وی می گوید این به Google کمک می کند تا زمینه دسته ها و صفحات مختلف را درک کند.

نمایش ساختار سایت هرمی

ساختار سایت هرمی از اوایل دهه 2000 وجود داشته است. مفهوم ایجاد سایتی است که صفحه اصلی روی بالاترین سطح و کلمه کلیدی عمومی متمرکز شده باشد و هرچه بیشتر به وب سایت بروید ، دسته ها و صفحات مشخص تر می شوند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به عنوان مثال ، سایتی در مورد لوازم ماهیگیری ممکن است “وسایل ماهیگیری” را به عنوان موضوع اصلی صفحه اصلی قرار دهد. کلیک بعدی ممکن است قسمتهای اصلی سایت مانند قلاب ، ترفندها و لباسهای بیرون باشد.

کلیک بعدی برای محصولات یا مارک های خاص تر خواهد بود.

سرانجام ، در عمیق ترین سطح یک سایت ، در پایین هرم ، تعداد بیشتری از نوع طولانی کلمات کلیدی وجود دارد ، کلمات کلیدی که نسبت به مارک محصول ، اندازه و رنگ آن بسیار خاص هستند.

پایین هرم دارای “آجر” های بسیاری است که با صفحات وب مشابه است. هرچه بالاتر بروید آجرهای کمتری وجود دارد تا هرم به یک نقطه ای که نمایانگر صفحه اصلی است ، کاهش یابد.

مولر اینگونه توضیح داد:

“از طرف دیگر ، نوع بیشتر رویکرد از بالا به پایین یا ساختار هرمی به ما کمک می کند تا درک بیشتری از زمینه صفحات جداگانه در سایت داشته باشیم.

بنابراین به طور خاص ، اگر بدانیم که این گروه با این زیرمجموعه های دیگر ارتباط دارد ، این یک ارتباط واضح است که ما بین آن قسمت ها داریم.

و این قطعاً به ما کمک می کند تا بفهمیم که چگونه این چیزها به هم متصل شده اند ، و نحوه کار آنها با هم کمی بهتر است.

در حالی که اگر خیلی صاف باشد ، فکر می کنیم ، آه همه اینها به یک اندازه مهم هستند و ما واقعاً نمی دانیم کدام یک از اینها به یکدیگر متصل هستند.

بنابراین از نظر من ، فکر می کنم برای بسیاری از سایت ها داشتن ساختار هرمی بیشتر منطقی است.

اما در عین حال شما نمی خواهید به گونه ای باشد که گویی باید میلیون بار کلیک کنید تا در واقع به محتوای واقعی برسید.

برای دستیابی به محتوا باید… نمی دانم… تعداد معقول کلیک داشته باشید. ”

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

شخصی که این س askingال را می پرسد با توضیح اینکه آنها یک سایت تجارت الکترونیکی هستند و بسیاری از شرکتهای جستجوگر سئو که با آنها صحبت کرده اند توصیه می کنند که تغییر ساختار ناوبری را انجام ندهند.

شرکت های سئو توصیه می کنند که از تغییر ساختار ناوبری جلوگیری کنند زیرا قطعاً تأثیر منفی خواهد داشت.

شخصی که س askingال می کند سال کرد

“من تعجب می کنم که آیا می توان بیانیه تجربی مانند آن را بیان کرد؟”

جان مولر پاسخ داد:

“من فکر نمی کنم که همیشه تأثیر منفی داشته باشد.

من فکر می کنم اگر آن را خیلی عمیق کنید ، این باعث می شود که ما خزیدن را سخت تر کنیم و عبور سیگنال ها را برای ما سخت تر کند.

اما اینطور نیست که یک ساختار کاملاً مسطح بهتر از نوعی ساختار هرمی منطقی باشد.

بنابراین شخصاً ، سعی می کنم بیشتر ساختار هرمی را هدف قرار دهم تا فقط ساختار آن را ایجاد کنم تا درک زمینه صفحات منفرد برای ما راحت تر باشد و سیگنال ها را به راحتی به نواحی مرتبط منتقل کنیم.

اما همچنین چیزی است که … این یک تغییر بسیار چشمگیر در سایتی از این دست است.

بنابراین این چیزی است که من می فهمم منطقی است که به نوعی بیشتر در مورد گزینه ها استفاده کنم ، شاید حتی برای آزمایش چیزهایی مانند اینکه شما یک دسته را انتخاب می کنید و می گویید من اینجا را امتحان می کنم و می بینم که در مورد خزیدن چه اتفاقی می افتد ، با توجه به نمایه سازی ، با توجه به رتبه بندی … همه این موارد زیرا وقتی سایت خود را از نوعی طرح فوق العاده مسطح به طرح هرمی تبدیل می کنید ، یک قدم بزرگ است. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ساختار سایت هرمی

ساختار سایت هرمی مقدم بر سایر طرح های ساختار سایت مانند ساختار سایت “سیلو” است.

ساختار سایت هرمی از این نظر که هر دو بر ایجاد نظم سلسله مراتبی از موضوعات تمرکز دارند ، شبیه ساختار سیلو است. تنظیم موضوعات به عنوان ایجاد طبقه بندی نیز شناخته می شود.

در یک ساختار سایت هرمی ، می توان صفحات وب را به هر روشی که برای ناشر منطقی باشد ، سازماندهی کند.

در یک ساختار سیلو ، صفحات وب کاملاً توسط معناشناسی ، توسط کلمات کلیدی سازماندهی می شوند. برخی ممکن است این روش را تا حدودی مصنوعی بدانند اما با این وجود این یک تاکتیک محبوب است.

چیزی که من در مورد ساختار سایت هرمی دوست دارم این است که آنقدر انعطاف پذیر است که فرد می تواند چیزهایی را به هر روشی که برای شخص منطقی باشد سفارش دهد.

و اگر برای کاربران منطقی باشد ، به طور کلی برای موتورهای جستجو نیز منطقی خواهد بود.

استناد

Hangout ساعت کاری Google Office را تماشا کنید
قسمت مربوطه در حدود علامت 56 دقیقه شروع می شود.

https://www.youtube.com/watch؟v=wsrL6l2Fxvo

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور