تیم Google و Engie فرانسه برای سرعت بخشیدن به نیروی باد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت‌ها روز چهارشنبه اعلام کردند شرکت فرانسوی Engie SA استفاده از فناوری آزمایشی گوگل را آغاز خواهد کرد که هدف آن افزایش کارایی و قدرت از مزارع بادی است.

گوگل این سرویس را از طریق بخش ابری خود می فروشد، که در تلاش است مشتریان را با ابزارهایی برای مدیریت مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای جذب کند. در سال 2019، گوگل اعلام کرد که با DeepMind، یک شرکت خواهر مادر Alphabet Inc، برای ساختن نرم افزار هوش مصنوعی که می تواند خروجی نیروی باد را سی و شش ساعت قبل پیش بینی کند، همکاری کرده است. این به ارائه دهندگان انرژی اجازه می دهد تا ورودی های شبکه های انرژی را زودتر از موعد با دقت بیشتری برنامه ریزی کنند و با برخی از غیرقابل پیش بینی بودن تولید باد مقابله کنند. به گفته گوگل، آزمایش های اولیه روی مراکز داده گوگل، ارزش انرژی باد را تا 20 درصد بهبود بخشید.

لری کاکرین، مدیر راه‌حل‌های انرژی جهانی برای Google Cloud، گفت: برای مشتریان خدمات، سرویس هوش مصنوعی گوگل پیش‌بینی‌هایی ارائه می‌دهد که می‌تواند تصمیمات آنها را هنگام خرید و فروش در بازارهای انرژی تیزتر کند. او گفت: «بهترین راه برای فکر کردن در مورد آن به عنوان یک ابزار توصیه های تجاری است.

Engie اولین مشتری خواهد بود که از ویژگی Google استفاده می کند و از نمونه کارها بادی این شرکت در آلمان شروع می شود. کاکرین گفت اگر برنامه آزمایشی موفقیت آمیز باشد، شرکت ها قصد دارند در سراسر اروپا گسترش پیدا کنند. شرکت ها شرایط مالی را به اشتراک نمی گذارند. به گفته کاکرین، گوگل ممکن است به زودی خدمات پیش بینی مشابهی را برای سایر بازارهای تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و ذخیره سازی ارائه دهد.

علیرغم افزایش اخیر قیمت پنل های خورشیدی و توربین های بادی، این شرکت فرانسوی قصد دارد تا سال 2030 تولید برق تجدیدپذیر خود را بیش از دو برابر کند و به 80 گیگاوات برساند. پیش از این، Engie کار خود را با خدمات وب آمازون، یک رقیب ابری گوگل، عمومی کرده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور