توییتر اعلام ساعت تماشای پرندگان – برنامه داوطلبانه علیه اطلاعات نادرست

توییتر از ابتکار جدید ضد اطلاعات غلط خبر داد. این طرح استفاده از یک رویکرد شفاف مبتنی بر جامعه برای شناسایی اطلاعات غلط است. این یک برنامه آزمایشی است که محدود به ایالات متحده است.

توییتر ساعت پرندگان

Watch Bird سیستمی است که در آن همکاران “یادداشت” هایی درباره اطلاعات غلط موجود در توییت ها ایجاد می کنند. یادداشت ها به منظور ارائه زمینه است.

یادداشت ها در ابتدا از توییت ها قابل مشاهده نیستند اما در یک سایت جداگانه واقع در زیر دامنه توییتر وجود دارد (birdwatch.twitter.com) که در حال حاضر به آن هدایت می شود twitter.com/i/birdwatch.

هدف این است که سرانجام یادداشت ها را در توییت هایی نشان دهید که حاوی اطلاعات غلط هستند.

به این ترتیب اعضای جامعه توییتر می توانند از کیفیت پایین توییت آگاه شوند.

رویکرد جامعه

آنچه توییتر پیشنهاد می کند نوعی انفعال از تعدیل محتوا است.

بسیاری از انجمن ها و سایت های رسانه های اجتماعی (از جمله توییتر) راهی دارند که اعضا می توانند یک پست را گزارش کنند ، درصورتی که به نوعی مشکل دارد. دلایل معمول گزارش کردن یک پست می تواند هرزنامه ، زورگویی یا اطلاعات غلط باشد.

این یک شکل منفعلانه برای تعدیل محتوای یک جامعه است ، که نوعی تعدیل است که توییتر از آن استفاده می کند.

نظارت بر جامعه یک گام فعالانه تر است زیرا اعضا ، که معمولاً ناظر نامیده می شوند ، می توانند یک پست مشکل ساز را حذف یا ویرایش کنند.

روش Birdwatch محدود به ایجاد یادداشت در مورد یک پست مشکل دار است. مشارکت کنندگان نمی توانند در واقع یک پست بد را حذف کنند.

طبق توئیتر:

“Birdwatch به افراد امکان می دهد اطلاعات را در توییت هایی که به نظر آنها گمراه کننده است شناسایی کنند و یادداشت هایی را بنویسند که زمینه آموزنده ای را فراهم می کند. ما بر این باوریم که این روش در صورت انتشار اطلاعات گمراه کننده و افزودن زمینه ای که مردم به آن اعتماد دارند و ارزش آن را دارند ، می تواند به سرعت پاسخ دهد.

سرانجام ما قصد داریم یادداشت ها را به طور مستقیم در توییت ها برای مخاطبان جهانی توییتر قابل مشاهده کنیم ، در صورت توافق نظر از یک مجموعه گسترده و متنوع از همکاران. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

مثالی از نحوه عملکرد Birdwatch

ساعت مچی پرنده سه جز components دارد:

  1. یادداشت
  2. رتبه بندی
  3. سایت ساعت پرنده

یادداشت های ساعت پرنده

ناظران جامعه Birdwatch یادداشت هایی را به توییت هایی اضافه می کنند که از نظر آنها مشکل ساز است. روند یادداشت با کلیک روی منوی سه نقطه و انتخاب گزینه یادداشت ها آغاز می شود.

عکس صفحه ای از نمونه ای از روند Twitterwwatch

پس از آن روند یادداشت شامل پاسخ به سوالات چند گزینه ای و اضافه کردن بازخورد در یک متن است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

نمونه ای از یادداشت های Watchw Bird در توییتر

عکس صفحه ای از مثال یادداشت Twitter Birdwatch

در اینجا مثالی از یادداشت مفید Birdwatch آورده شده است:

عکس صفحه از یادداشت مفید Watchw Bird

این نمونه ای از یادداشت های مفید Birdwatch است:

عکس صفحه نمونه ای از یادداشت های مفید Birdwatch

رتبه بندی توجه داشته باشید

م nextلفه بعدی Birdwatch رتبه بندی اجتماعی یادداشت های یکدیگر است. این روشی برای اعضا برای رأی دادن یا رأی دادن به رأی دادن است تا بهترین یادداشت های دارای رتبه بندی به عنوان نماینده یک یادداشت دقیق انتخاب شوند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این راهی است که جامعه می تواند یادداشت های خود را تعدیل کند تا فقط بهترین و بدون دستکاری نت ها را به اوج برساند.

شفافیت Twitter Birdwatch

سیستم Birdwatch شفاف است. یعنی همه داده ها هستند قابل بارگیری است و توسط هر کسی از صفحه بارگیری ساعت مشاهده شده است.

آن را امتحان کنید و رویکرد را ببینید

توییتر اذعان می کند که برنامه آزمایشی کاری در دست انجام است و مواردی مانند تلاش های مخرب برای دستکاری برنامه مواردی است که هنگام ظاهر شدن باید با آنها برخورد شود.

با این وجود توییتر طرحی برای مقابله با دستکاری جامعه ارائه نداد.

این جمله آنهاست:

“ما می دانیم که چالش های زیادی برای ایجاد یک سیستم جامعه محور مانند این وجود دارد – از مقاومت در برابر تلاش برای دستکاری تا اطمینان از اینکه اکثریت ساده بر آن تسلط ندارد یا بر اساس توزیع مشارکت کنندگان مغرضانه نیست. ما در طول خلبان روی این موارد متمرکز خواهیم بود. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به نظر می رسد این روش برخلاف پیش بینی آنها و داشتن برنامه ای برای مقابله با آنها ، هنگام برخورد با مشکلات رویکردی موقت به نظر می رسد.

مبارزه با اطلاعات نادرست مبتنی بر جامعه

من تقریباً بیست سال تجربه مدیریت و اداره انجمن ها را دارم. طبق تجربه من ، مدیران انجمن اعضای قابل اعتماد را شناسایی کرده و آنها را تحت نظارت قرار می دهند و به اعضای داوطلب اجازه می دهند تا خودشان جامعه را اداره کنند.

در یک جامعه سالم ، ناظران مانند پلیس که قوانین را اجرا می کنند ، عمل نمی کنند. در جامعه ای که به خوبی اداره می شود ، ناظران بیشتر شبیه خدمتگزارانی هستند که به عملکرد بهتر جامعه کمک می کنند.

آنچه توییتر پیشنهاد می کند از حد واقعی برخوردار نیست. بیشتر تلاش برای ارائه بازخورد قابل اعتماد در مورد پست های مشکل دار است که حاوی اطلاعات غلط است.

استناد

اطلاعیه رسمی را بخوانید:
معرفی Birdwatch ، رویکردی مبتنی بر جامعه به اطلاعات غلط

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

برای Birdwatch ثبت نام کنید
http://twitter.github.io/birdwatch/ پیوستن

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور