تفاوت بین ERP و PIM: چگونه این سیستم ها با هم کار می کنند

عکس پروفایل نویسنده

@shashin-shahشاشین شاه

شاشین شاه مدیر عامل شرکت خدمات جهانی Pimcore است.

مدیران محصولات برای بهره برداری از این فرصت ها باید برنامه نقشه راه محصول و استراتژی های خرید به بازار را برنامه ریزی کنند. این بدان معناست که داده های محصول شما علاوه بر اینکه به خوبی حفظ می شوند ، به حداکثر یکپارچه سازی در کل زنجیره ارزش نیاز دارند. پس از همه ، بانک های موفقیت در تجارت در زمان واقعی مشاهده داده ها و ارتباطات هستند. در داده ها ، ما اعتماد داریم ؛ اما مهمتر از آن ، در عمل “یک سازمان. یک مجموعه داده. “

در حالی که بازاریابان به انواع داده ها – جمعیت شناختی ، معیار سازی صنعت ، عملکرد و محصول – نیاز دارند ، سایر واحدهای تجاری به مجموعه داده های متکی که به بهره وری عملیاتی کمک می کنند ، اعتماد می کنند. به عنوان مثال ، تصمیم گیرندگان زنجیره تأمین به اطلاعات بلادرنگ در مورد منابع ورودی و خروجی ، مانند تهیه ، فروشندگان ، تدارکات ، موجودی ، مدیریت مواد و داده های محصول نیاز دارند.

این همپوشانی داده های تجاری و وابستگی متقابل بین عملکردهای مختلف برای یک استراتژی کارآمد و موثر تحویل محصول بسیار مهم است. ادغام کلیدی است. یک تنظیم کاملاً یکپارچه از سیستم های PIM و ERP می تواند اطمینان حاصل کند که افزونگی یا عدم تطابق اطلاعات وجود ندارد و تصمیم گیرندگان داده ها را از یک مجموعه جمع شده استخراج می کنند.

PIM چیست؟

مخزن تمام داده های مربوط به محصول ، مدیریت اطلاعات محصول (PIM) به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات محصول را به صورت دیجیتالی جمع آوری ، غنی سازی ، مدیریت و توزیع کنند.

محصول بیش از نام و قیمت آن است ، یعنی فراداده مانند فاکتور شکل ، ابعاد ، ماده ، رنگ ، شماره مدل ، دستورالعمل مراقبت و دسته که باید قبل از انتشار در کانال های توزیع مانند وب سایت ها ، کاتالوگ ها ، مستند شود و غیره. یک سیستم PIM بهره وری از زمان به بازار را در تجارب خرده فروشی تجارت الکترونیکی امروز هدایت می کند.

ذینفعان درگیر: مدیران محصول ، مهندسان ، تحقیق و توسعه ، طراحی محصول ، CRM ، فروش و بازاریابی خوراک داده ها: توضیحات محصول و فراداده خروجی: کاتالوگ کانال های توزیع

ERP چیست؟

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) یک سیستم یکپارچه است که خرید ، تولید ، مدیریت انبار ، پردازش سفارش و تدارکات را به هم متصل می کند. ERP برای ردیابی و نظارت بر قطعات متحرک مختلف تولید و توزیع استفاده می شود. به عنوان مثال ، تیم مدیریت مواد می توانند سهام خود را از فروشندگان پیش بینی و دوباره پر کنند.

ذینفعان درگیر: تدارکات ، مدیران موجودی ، زنجیره تأمین ، امور مالی ، CRM ، تولید ، منابع انسانی ، فروش و بازاریابی خوراک داده ها: منابع ، مالی ، تجارت الکترونیکی و داده های محصول خروجی: رابط متمرکز برای مجموعه داده های یکپارچه

تمایز واضح بین این دو

ماهیت همپوشانی بین PIM و ERP معمولاً س questionsالاتی مانند این را ایجاد می کند: “اگر تجارت من قبلاً ERP داشته است ، پس چرا باید در PIM سرمایه گذاری کنم؟” برای پاسخ به چنین س questionsالاتی ، بگذارید ببینیم که این دو تا چه اندازه با یکدیگر تفاوت دارند. ERP در سلسله مراتب عملکرد کسب و کار بالاتر می رود زیرا با منابع ورودی و خروجی که خود محصول است سروکار دارد. اگرچه یک سیستم PIM موارد استفاده از ارتباط دو طرفه را کاوش می کند ، مانند زمانی که با ابزار CRM برای بازخورد مشتری و تغییرات بعدی در محصولات ادغام شده است ، اما معمولاً توسط مشتریان داخلی استفاده می شود.

براساس عملکرد ، PIM به تنهایی عملکردی بیشتر دارد ، در حالی که ERP بیشتر ستون فقرات اساسی برای چندین عملکرد حیاتی است. آنچه ERP فاقد آن است توانایی استفاده در قسمتهای مختلف مانند پیشرفت محصول است. از طرف دیگر ، اگرچه PIM تأکید بیشتری بر داده های محصول دارد ، اما در عملیات کلی دید کمتری دارد. بنابراین ، یکپارچه سازی PIM-ERP به شما کمک می کند تا فواید هر یک را دریابید و نحوه بازی آنها را با بازی در نقاط قوت یکدیگر بررسی کنید.

همپوشانی بین این دو

یکپارچه سازی سیستم های PIM و ERP به شما امکان می دهد بهترین نتیجه را از یک روند کار ساده و سازگار در روند کار کسب کنید. در حالی که ارتباط نرم و شفاف مشتری با مشتری را تضمین می کند ، این ادغام مزایای دیگری دارد ، مانند بهینه سازی هزینه ها و استراتژی های بازار.

مزایای این “همپوشانی”

بهینه سازی سهام

داده های پیش بینی تقاضا مربوط به آن دسته از محصولاتی که بر اساس تجارت الکترونیکی و سیستم های ERP نشان دهنده کشش بهتر در بازار هستند ، می توانند به طور موثر برای مدیریت موجودی استفاده شوند. به عنوان مثال ، در نظر بگیرید محصول A از مواد {x، y، z} و B از مواد {p، q، r} ساخته شده است. اگر A فروش بهتری در بازار داشته باشد ، پیش بینی سهام مورد نیاز مواد x ، y و z آسان تر خواهد شد زیرا داده ها از قبل موجود هستند.

برعکس ، دوباره پر کردن سهام فاسدشدنی می تواند خسارات بزرگی را برای مشاغل به همراه داشته باشد. ادغام دقیق تر سیستم های PIM و ERP ، همراه با داده های پیش بینی تقاضا ، به شرکت ها کمک می کند تا فقط مواردی را که در بازار حرکت خوبی دارند تهیه کنند. علاوه بر این ، انتخاب فروشنده برای این محصولات نیز برای تولید در آینده بسیار کارآمد می شود.

تجربه مشتری بهتر

داده های منسجم و منحصر به فرد همچنین در کسب وفاداری و حفظ مشتری کمک می کند. تصور کنید حلقه های بازخورد CRM شما با تیم های طراحی و مهندسی شما ادغام شده اند. این امر فرموله سازی یا مقاوم سازی محصولات شما با نهادهای اصلاح شده بر اساس بازخورد و بررسی های ارزشمند را بسیار کارآمد می کند. با محصولی که نیازهای دقیق و نظرات ارزشمند مشتری را منعکس می کند ، آنها همیشه تمایل دارند به مارک های شما بازگردند.

اتحادیه صنفی بالا از داده های محصول

گرچه نظرات مشتریان شما مهم است ، شبکه توزیع ، تأمین کنندگان و سایر بازرگانان در زنجیره تأمین خرده فروشی نیز ممکن است دارای توصیه ها یا پیشنهادهای مبتنی بر تجربه باشند.

سندیکای داده محصولات (PDS) به شما کمک می کند تا امکانات مهندسی خود را فراتر از محدوده تیم های داخلی خود گسترش دهید. انتشار داده های محصول در بین شرکای طرف فروش به شما کمک می کند تا شکاف هایی را در طراحی ، عملکرد و توسعه محصول شناسایی کرده و در نتیجه با تلاش های مشترک ، کارآیی محصول خود را افزایش دهید.

هزینه ، زمان و کیفیت را بهینه کنید

موفقیت تجاری در هسته اصلی آن به بهینه سازی هزینه ها ، کاهش زمان عرضه به بازار و افزایش کیفیت محصول خلاصه می شود. یکپارچه سازی سیستم ERP شما با PIM ، حلقه معاملات داده را کامل می کند و به شما کمک می کند تاخیر نداشته باشید ، محصول خود را غنی کنید و هزینه های عملیاتی خود را کاهش دهید.

همه اینها به تصمیم گیری بهتر و بهبود تجارب مشتری با پس اندازهای جیب خورده در بسیاری از جبهه ها کمک می کند. در حالی که سرمایه گذاری در PIM و ERP به خودی خود می تواند برای برخی از مشاغل طاقت فرسا باشد ، لیست شستشوی چالش های دیگر ممکن است در هنگام ادغام ظاهر شود. منبع باز گلوله جادویی نقره ای است که با تمام این چالش های هزینه ها ، قفل های فروشنده و سفارشی سازی ساده مقابله می کند. در پایان روز ، همه چیز بر می گردد “یک سازمان. یک مجموعه داده. ” و ایجاد کانالهای معاملاتی برای برقراری ارتباط.

قبلاً در https://hubpages.com/technology/ERP-vs-PIM- چگونه-هر دو-سیستم-کار-با هم

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور