تراشه های سرور Ice Lake Intel بر روی Secure Enclave ، شتاب FPGA تکیه می کنند

با افزایش عملکرد بین نسل تراشه های سرور Ice Ice Lake Intel (نسل سوم Xeon مقیاس پذیر) در مقایسه با آنچه که قبلاً در حال اجرای کامل قانون مور بود ، قابل توجه نیست ، پیام شرکت در مورد راه اندازی خانواده پردازنده جدید مرکز داده بر روی قابلیت های بسیار امن بهبود یافته انکلو و کارایی آن در هنگام استفاده از شتاب دهنده های FPGA.

اینتل قبلاً نبرد CPU را با AMD انجام داده است. برای سالها ، AMD نبرد بر سر قیمت / عملکرد را بر عهده داشت و مازاد پردازنده های میان رده را با عملکرد کاملاً مناسب برای بالا بردن مقیاس ها ایجاد کرد ، در حالی که اینتل با تولید کلاس جهانی و عملکرد سطح بالا مقابله کرد که برخی فکر می کردند ارزش سرمایه گذاری برتر را دارد . اوایل این ماه AMD نسل سوم معماری Zen خود را راه اندازی کرد و به نظر می رسید که شماره های عملکردی که با خبرنگاران به اشتراک گذاشته الگوی بسیار آشنایی را تنظیم کرده است.

اما ساعت “تیک تاک” که قبل از 5 سال پیش قانون مور بر روی همه سیلندرها شلیک می کرد ، سرعت نوآوری اینتل را تنظیم می کرد که از پنج سال پیش دیگر متوقف شده بود. اکنون ، اینتل مجبور شده است به جای دستاوردهای قابل اندازه گیری که باعث وحشت و تعجب از میزان قابل پیش بینی بودن آنها شده است ، به استدلالهای کیفی اعتماد کند ، که توجیه آنها دشوار است و توجیه آنها دشوارتر است.

با راه اندازی تراشه های سرور Ice Ice Intel این سه شنبه ، این شرکت وعده های عملکردی جدید خود را طبق برنامه انجام داد. به طور متوسط ​​، مهندسان اینتل پیش بینی می کنند ، Ice Lake بین 50 تا 52 درصد عملکرد بیشتری نسبت به نسل قبلی Cascade Lake خواهد داشت – یک محدوده ارزش بسیار قابل پیش بینی ، تصور اینکه گوردون مور با معرفی آن چرت می زند.

حقایق تغذیه سرور Ice Lake Server

استدلال های کیفی این بار دو برابر است: یکی اینکه عملکرد پردازنده سرور Ice Ice Lake چیزی است که می توان هنگام جفت شدن با سری جدید شتاب دهنده های Agilex FPGA ، که از روز سه شنبه نیز راه اندازی شده است ، به بهترین وجه قابل ارزیابی باشد. مورد دیگر بیشتر یک قمار است: اگر از سو such استفاده هایی مانند SolarWinds trojan (همان نقاط آسیب پذیر 30 ساله که سرورها را آزار می دهد از زمانی که افراد شروع به پرسیدن دلیل نوشتن “لینوکس” با “x” کرده اند) خسته شده اید. مطمئناً شما قادر به پردازنده ای هستید که قادر است سرویس های حساس را در خلوت مطلق اجرا کند.

Sailesh Kottapali ، معمار ارشد و مدیر ارشد اینتل ، در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران و تحلیلگران توضیح داد: “در دریاچه یخ ، ما فناوری هایی را ارائه می دهیم که رایانه محرمانه را امکان پذیر می کند. “این فن آوری ها به برنامه اجازه می دهد تا با CPU ارتباط برقرار کند و یک حافظه امن حافظه را در زمان اجرا ایجاد کند. این محاصره لایه های سیستم عامل و hypervisor را دور زده و امکان کار بر روی اطلاعات محرمانه را بدون قرار گرفتن در معرض هیچ یک از بسترهای زیربنایی زمینه ای فراهم می کند.

Enclaves ویژگی جدیدی نیست. اینتل برای اولین بار در اواخر سال 2018 آن را برای سری Xeon E-2100 خود معرفی کرد. از نظر فنی ، این بخشی از نرم افزار اصلی Guard Guard Extensions (SGX) این شرکت است ، که سه سال پیش به عنوان “یک قفل قفل در حافظه سیستم ، به محافظت از داده ها در حین استفاده در زمان اجرا. “

اما اکنون ، SGX به طور گسترده تری برای نسل سوم Xeon Scalable عرضه شده است ، با مجموعه خاصی از SKU ها با 512 گیگابایت حافظه مخفی ذخیره شده رمزگذاری شده برای هر پردازنده ، در مقایسه با حداکثر 64 گیگابایت که اکنون توسط اکثر قریب به اتفاق SKU های سرور Ice Lake Intel پشتیبانی می شود .

توسعه دهندگان پردازنده های اینتل از سال 2017 از كتابخانه های به اصطلاح “رمزنگاری” چند بافر از طریق كیت توسعه داده سطح (DPDK) استفاده می كنند. اما این كتابخانه ها توسط توابع Advanced Vector Extension محدود شده اند كه طول آنها 512 بیت است اما فقط قادر به مقابله با اندازه های کلید متقارن 128 بیتی است. Ice Lake اکنون با ثبت 512 بیتی ، این مسیر را در یک چرخه تا چهار بلوک 128 بیتی گسترش می دهد. تصور کنید فقط با دو چشم می بینید و سپس ناگهان صاحب هشت چشم می شوید و ایده کلی را دریافت خواهید کرد.

طبق گفته مدیر عملکرد مرکز داده اینتل Ram Ramakrishnan ، در نتیجه ، عملکرد اختصاصی رمزنگاری سرور Ice Lake Intel تا 4.2 برابر افزایش یافته است ، در مقایسه با Cascade Lake. این ضریب به یکی از موضوعات جلسات مطبوعاتی شرکت تبدیل شد. این منطقه ای بود که به درستی می توان گفت سرعت بهتر از چهار برابر است.

ارائه دهنده سرور Ice Ice Lake

در یک لحظه از جلسه توجیهی ، اینتل ضبط دو رندر زنده از چهره آواتار را نشان داد که لیزا اسپلمن ، VP اینتل و مدیر کل محصولات Xeon را در نسل های مختلف Xeon نشان می دهد. نسخه نمایشی Cascade Lake در سمت چپ با استفاده از کتابخانه 32 بیتی نقطه شناور (FP32) و یکی در سمت راست با استفاده از ترکیبی از DL Boost و کتابخانه صحیح 8 بیتی (INT8) در Ice Lake ارائه شد.

این یک واقعیت مهم است ، زیرا INT8 و DL Boost از دو سال پیش بدون نیاز به تغییر نسل پردازنده برای انجام این کار ، بیش از FP32 افزایش عملکرد چشمگیری داشتند.

“Xeon یک چیز ثابت نیست. من می دانم که یکبار در بیستمین سال تغییر مداوم صنعت ، و پیشبرد امور و ایجاد بنیان معماری ابر و بنیان یک شبکه مدرن و مجازی ، هیجان انگیز نیست. “اسپلمن در مصاحبه ای با DCK گفت. “شما آن را مسلم می دانید ، اما Xeon همچنان به تکامل خود ادامه می دهد.

“به مکانی که پنج سال پیش بودیم برگرد در مقابل اکنون که هستیم. من می دانم که لزوماً این داستان نیست که باعث ایجاد همه اخبار می شود. اما هشتاد درصد of استنباط جهان برای استفاده در Xeon انجام می شود. و این به مرکز داده منتقل می شود ، تا لبه. آموزش فوق العاده زیادی روی Xeon انجام شده است ، زیرا این فراگیر است و اکوسیستم آن چنان محکم ساخته شده است که می توانید از این قابلیت و عملکرد برخوردار شوید و از سخت افزار خود بهتر استفاده کنید. “

قانون متعادل سازی

این واقعیت که اینتل اعلامیه نسل سوم Xeon Scalable را با عرضه شتاب دهنده های نسل بعدی FPGA ، واحدهای ذخیره سازی SSD و حتی کارت های شتاب دهنده شبکه جفت کرد ، بیانگر چیزی در مورد توانایی فعلی Xeon است ، برای وام گیری اسپلمن ، داستان. اینتل تمام کارت های خود را روی میز می گذارد تا در گفتمان عمومی در برابر یک بازوی احیا شده و یک AMD دوباره تقویت شده ، پا در جای خود قرار دهد.

تولیدکنندگان دیگر ، از جمله TSMC تایوان ، دو سال گذشته (برخی از آن با وقوع همه گیر قطع شد) صرف اتخاذ فرایندهای تولید 7 نانومتری FPGA برای فروشندگانی مانند Xilinx کرده اند. اینتل خود را در حال دفاع از یک طرح 10 نانومتری “SuperFin” می داند که دو سال پیش “راه اندازی” شده و ارسال آن به تعداد محدود در آگوست 2019 آغاز شد. روز سه شنبه آغاز حمل و نقل محصولات Agilex FPGA برای مشتریان عمومی است.

اسپلمن تصدیق كرد: “بعضی از شما این چرخه طولانی را با FPGA می دانید.”

مدیر کل Xeon از آنچه اینتل ادعا می کند رهبری عملکرد Agilex در هر وات و همراه با طیف گسترده ای از سازگاری برای نیازهای خاص مشتری است ، گفت. این امر منجر به یک سوال جذاب از طرف مطبوعات شد: فرمول نقطه سربه سر برای کل هزینه مالکیت (TCO) هنگام تعیین اینکه آیا سرمایه گذاری در یک شتاب دهنده از نظر هزینه قابل توجیه است ، چیست؟

Spelman اذعان داشت: “به طور كلی ، TCO برای هر مشتری بهبود می یابد ، درصورتیكه نیازی به شتاب نباشید ، بنابراین شما به هزینه محلول اضافه نمی كنید و به هزینه عملیاتی نیز اضافه نخواهید كرد ( حرارت ، یا هر چیز دیگری) از پیکربندی. اما برای Xeon ، اگر از ظرفیت کم استفاده شده استفاده می کنید ، TCO بسیار عالی است. ” این استدلالی است که اینتل سال ها پیش مطرح می کرد: پردازنده ای که از آن بهتر استفاده می شود ، پردازنده ای را تسریع می کند که شتاب گرفته اما کم استفاده شده است.

وی ادامه داد: “یک نقطه متقاطع وجود دارد ، درمورد زمانی که یک عملکرد در حجم کار شروع به تسلط می کند.” فرض کنید یک عملکرد واحد که شامل 20 درصد از بارهای کاری است با 10 برابر شتاب می گرفت. ممکن است این نقطه شکست بسیار زیاد به شما نزدیک شود و یک سرمایه گذاری ممکن است منطقی تر باشد.

این یک نکته صادقانه است: اگر شتاب دهنده ها راه حلی برای هر معضل پایداری بار کاری بودند ، اکنون در مورد تغییر نسل پردازنده صحبت نمی کردیم. و به نوعی ، این مسئله است. اینتل به افراد بیشتری نیاز دارد تا اکنون در مورد آن تغییرات صحبت کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور