تراشه ساز یانگ تسه حافظه در میان 36 شرکت در فهرست محدودیت های تجاری ایالات متحده | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – دولت بایدن قصد دارد شرکت فناوری های حافظه یانگ تسه و بیش از 30 شرکت چینی دیگر را در لیست سیاه تجاری قرار دهد تا آنها را از خرید برخی قطعات آمریکایی بازدارد و تنش ها بین دو ابرقدرت اقتصادی جهان را عمیق تر کند.

به گفته یکی از افراد آشنا به مذاکرات که خواست نامش فاش نشود، وزارت بازرگانی ایالات متحده تولید کننده پیشرو چیپ های حافظه چین و سایرین را در اوایل این هفته به فهرست موجودیت اضافه خواهد کرد.

شرکت‌های موجود در فهرست نهادها از خرید فناوری از تأمین‌کنندگان آمریکایی منع می‌شوند، مگر اینکه مجوز صادرات ویژه‌ای را از Commerce دریافت کنند. استفاده قبلی از این نام، کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند مصرف‌کننده Huawei Technologies را از بین برد و مانع از تلاش‌های Semiconductor Manufacturing International Corp برای تبدیل شدن به قهرمان تولید تراشه چین شد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی منظم در پکن گفت که ایالات متحده همکاری اقتصادی را “سیاسی و تسلیحاتی کرده است” و افزود که اقدامات واشنگتن زنجیره تامین را مختل کرده است. او گفت که چین اقداماتی را برای محافظت از حقوق شرکت های خود انجام خواهد داد.

یکی از نمایندگان حافظه یانگ تسه از اظهار نظر خودداری کرد.

آخرین اقدام نشان دهنده تشدید درگیری آمریکا و چین بر سر فناوری است. دولت بایدن در ماه اکتبر از مجموعه محدودیت‌های گسترده‌ای بر توانایی چین برای خرید نیمه‌رساناها و تجهیزات ساخت تراشه پرده‌برداری کرد که در آن زمان، یانگ تسه مموری و سایر شرکت‌ها را در فهرستی برای بررسی بیشتر قرار داد.

در آن زمان، وزارت بازرگانی ایالات متحده 31 سازمان از جمله حافظه یانگ تسه را به آنچه به عنوان لیست تایید نشده شناخته می شود، اضافه کرد، که به این معنی است که مقامات آمریکایی نمی توانند ثابت کنند که این شرکت ها از ارتش چین حمایت نمی کنند. این یک شمارش معکوس 60 روزه را آغاز کرد که طی آن شرکت ها باید ثابت کنند که تجارت آنها در فعالیت هایی که امنیت ملی ایالات متحده را به خطر می اندازد درگیر نبوده است.

به نظر می رسید که دولت چین با مقامات ایالات متحده همکاری می کند تا از اضافه شدن یانگ تسه مموری و سایر شرکت ها به لیست موجودیت جلوگیری کند. این شامل کمک وزارت بازرگانی چین به شرکت‌های داخلی از طریق بررسی‌های استفاده نهایی مورد نیاز ایالات متحده، از جمله افشای محصولات و عملیات بود.

Yangtze Memory، مستقر در ووهان، بزرگترین سازنده نیمه هادی های NAND 3 بعدی کشور است که تراشه های حافظه ای را تولید می کند که در گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های محاسباتی در رقابت با شرکت هایی مانند Samsung Electronics قرار می گیرند. این شرکت در حال مذاکره برای تامین اپل بود. می توانست گام مهمی برای صنعت فناوری چین باشد، اما از آن زمان به تعویق افتاد.

فایننشال تایمز اولین بار بود که قصد تجارت را در لیست سیاه حافظه یانگ تسه گزارش کرد.

مقامات آمریکایی آخرین محدودیت‌های تراشه‌ها را با توضیح اینکه این محدودیت‌ها برای جلوگیری از تبدیل شدن چین به یک تهدید اقتصادی و نظامی ضروری است، اعمال کردند. دولت بایدن می‌خواهد اطمینان حاصل کند که تراشه‌سازان این کشور توانایی ساخت نیمه‌رساناهای پیشرفته‌ای که ارتش چین را تقویت می‌کنند، ندارند.

چین به شدت از اقدامات ایالات متحده انتقاد کرده است و استدلال می کند که دولت آمریکا در تلاش برای جلوگیری از افزایش آن است. این هفته، چین با سازمان تجارت جهانی در تلاش برای لغو کنترل های تجاری تحمیل شده توسط ایالات متحده با این استدلال که تجارت جهانی را مختل می کند، اختلاف نظر داد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور