تراشه سازان در لایحه سنا 52 میلیارد دلار دریافت می کنند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — سنا روز چهارشنبه قانونی را تصویب کرد که شامل 52 میلیارد دلار کمک مالی و مشوق هایی برای تولید نیمه هادی های ایالات متحده است، صنعتی که در سال های اخیر به طور پیوسته جایگاه خود را در برابر رقبای خارجی از دست داده است.

64 رای موافق در برابر 33 رای پس از بیش از یک سال بحث به دست آمد و یک پیروزی بزرگ قانونگذاری برای رئیس جمهور جو بایدن است، که دستور کار او تا حد زیادی در سنا متوقف شده است، جایی که برای تصویب اکثر قوانین نیاز به 60 رای است.

انتظار می‌رود این لایحه اواخر این هفته در مجلس به تصویب برسد و سپس برای امضای بایدن به میز کار منتقل شود.

وال استریت احتمالا از این کمک استقبال خواهد کرد. شاخص نیمه هادی بورس اوراق بهادار فیلادلفیا امسال تا سه شنبه 30 درصد کاهش یافت و نشانگر بدترین عملکرد سالانه خود از سال 2008 را نشان داد. تمام 30 سهام این شاخص برای سال 2022 تا پایان روز سه شنبه افت داشتند.

علاوه بر بودجه نیمه هادی، این قانون شامل پول برای تحقیقات و آموزش نیروی کار و فناوری بی سیم 5G می شود.

این اقدام به عنوان راهی برای تقویت مجدد پایگاه صنعتی ایالات متحده و تقویت منافع امنیت ملی این کشور در برابر اختلالات زنجیره تامین آینده در خارج از کشور، جایی که اکثریت قریب به اتفاق نیمه هادی های پیشرفته در حال حاضر تولید می شوند، ارائه شده است.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، پیش از رای گیری نهایی درباره این اقدام گفت: «نوه های ما در صنایعی که حتی نمی توانیم تصورش را هم بکنیم، مشاغل پردرآمدی خواهند داشت.» “

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا، گفت که این لایحه درباره «امنیت ملی» است و افزود که ای کاش هزینه کمتری داشت. دفتر بودجه کنگره غیرحزبی تخمین می زند که این قانون کسری بودجه ایالات متحده را در طول یک دهه 79 میلیارد دلار افزایش می دهد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس، حمایت خود را اعلام کرده است. مایکل مک کال، نماینده جمهوری‌خواه تگزاس که ایالتش از این قانون بهره می‌برد، حمایت مالی از تراشه‌ها را بر عهده گرفت و از همکارانش خواسته است تا از این اقدام حمایت کنند. با این حال، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، عصر سه شنبه به خبرنگاران گفت که رای منفی خواهد داد.

از جمله مفاد کلیدی در بسته:

  • 39 میلیارد دلار کمک مالی برای ساخت تاسیسات نیمه هادی داخلی
  • 11 میلیارد دلار برای تحقیق در مورد تراشه ها و توسعه نیروی کار
  • 2 میلیارد دلار برای ساخت تراشه های مرتبط با دفاع
  • محدودیت در استفاده از وجوه برای بازخرید سهام، سرمایه گذاری خارجی
  • 25 درصد اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری برای ساخت نیمه هادی ها و ابزارهای ایجاد نیمه هادی ها
  • 500 میلیون دلار برای برنامه ارتباطات امن بین المللی
  • 200 میلیون دلار برای آموزش کارگران صنعت نیمه هادی
  • 1.5 میلیارد دلار برای نوآوری زنجیره تامین بی سیم عمومی
  • تغییر و مجوز بودجه برای برنامه‌ها در اداره ملی فضایی و هوانوردی، موسسه ملی استاندارد و فناوری، بنیاد ملی علوم
  • مجوز برنامه های جدید تحت وزارت انرژی

مسیر تصویب این مصوبه طی 18 ماه گذشته پیچیدگی‌های متعددی را طی کرده است، زیرا قانون‌گذاران با اولویت‌های سیاسی و سیاسی دست و پنجه نرم کردند و سعی کردند پیشنهادی ارائه کنند که هر دو مجلس را تصویب کند.

این قانون در اصل سال گذشته توسط شومر و سناتور تاد یانگ، یک جمهوری‌خواه ایندیانا، تحت عنوان «قانون مرزهای بی‌پایان» در سنا معرفی شد و بر بازسازی بنیاد ملی علوم و تقویت رقابت ایالات متحده با چین تمرکز داشت.

یک گروه دو حزبی از سناتورها – به رهبری دموکرات‌ها مارک وارنر از ویرجینیا و مارک کلی از آریزونا و جمهوری‌خواهان جان کورنین از تگزاس و تام کاتن از آرکانزاس – سپس موفق شدند 52 میلیارد دلار بودجه اضطراری را برای صنعت نیمه‌رساناها اضافه کنند و بودجه را برای این صنعت اختصاص دهند. اقدامی که قبلاً به عنوان بخشی از لایحه دفاعی 2021 تصویب شده بود.

در چندین مقطع، این قانون کاملاً مرده به نظر می‌رسید، حتی زمانی که شرکت‌های تولید تراشه از جمله اینتل هشدار دادند که تأخیر برنامه‌های توسعه تولید داخلی را تهدید می‌کند.

تاسیسات ساخت تراشه یا فاب‌ها دو تا سه سال طول می‌کشد تا به طور کامل عملیاتی شود، که یکی از دلایلی است که موافقان برای تصویب این قانون در اسرع وقت تلاش می‌کنند.

سناتور ماریا کانتول، یک دموکرات واشنگتن و رئیس کمیته بازرگانی، که صلاحیت قانونگذاری را داشت، گفت: «اگر ساخت و ساز را در اینجا شروع نکنیم، به توسعه فناوری جدید تراشه‌های آینده نخواهیم رسید».

مخالفت با این لایحه در سنا، سوسیالیست برنی سندرز، مستقل از ورمونت، و محافظه کاران بازار آزاد مانند پت تومی جمهوری خواه از پنسیلوانیا را متحد کرد.

تومی در بیانیه ای گفت: «اگر واقعاً می خواهیم چین را شکست دهیم، نمی توانیم از مدل اقتصادی نیمه سوسیالیستی پکن الگوبرداری کنیم. بهترین راه برای تشویق سرمایه‌گذاری، تحریک رشد اقتصادی و افزایش رقابت‌پذیری آمریکا، ایجاد سیاست‌هایی است که به نفع همه صنایع، مشاغل و کارگران باشد.»

سندرز در مجلس سنا گفت که سیاست صنعتی ایالات متحده نباید «به این معنا باشد که دولت مقادیر هنگفتی از رفاه شرکت‌ها را برای شرکت‌های سودآور بدون دریافت چیزی در ازای آن تأمین کند».

در مجلس نمایندگان، مک کارتی و سایر جمهوری خواهان با این قانون مخالف هستند و برخی از آن به دلیل سخت گیری کافی در قبال چین انتقاد می کنند. جیم بنکس، نماینده ایندیانا، رئیس کمیته مطالعات جمهوری خواهان، در توییتی آن را “لایحه جعلی چین” خواند.

یانگ که در تلویزیون بلومبرگ صحبت می کرد، گفت که معتقد است بایدن می تواند این لایحه را تا آخر هفته امضا کند. یانگ گفت: “من انتظار دارم که این اتفاق بیفتد.”

ایالات متحده همچنان در طراحی تراشه در جهان پیشتاز است، اما تا حد زیادی تولید را به شرکت های خارج از کشور مانند شرکت تولید نیمه هادی تایوان و شرکت سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی واگذار کرده است. در حال حاضر هیچ یک از پیشرفته ترین تراشه ها را که عمدتاً در تایوان ساخته شده اند، تولید نمی کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور