تخمین‌های فروش انویدیا به‌عنوان رشد تجارت مرکز داده | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت انویدیا به سرمایه گذاران روز چهارشنبه اطمینان داد که تقاضا برای تراشه های هوش مصنوعی و مرکز داده آن همچنان قوی است، حتی در حالی که این شرکت همچنان با رکود در بازار رایانه های شخصی مبارزه می کند.

در حالی که درآمد در سه ماهه سوم مالی 17 درصد کاهش یافته و به 5.93 میلیارد دلار رسیده است، اما این رقم به راحتی از میانگین تخمین 5.79 میلیارد دلاری پیشی گرفته است. واحد مرکز داده انویدیا افزایش فروش 31 درصدی را ثبت کرد که همچنین پیش بینی ها را شکست داد. این به جبران افت 51 درصدی تجارت بازی این شرکت کمک کرد – بازاری که به فروش رایانه های شخصی وابسته است.

اگرچه چشم انداز انویدیا برای سه ماهه جاری برخی از تخمین ها را نادیده گرفت، این پیش بینی به اندازه کافی قوی بود که تحلیلگران را راضی کند – یا حداقل نگرانی هایی را که کسب و کار آن به سرعت رو به وخامت است را برطرف کند. سهام انویدیا در اواخر معاملات چهارشنبه بیش از 2 درصد افزایش یافت. آنها قبل از آن در 159.10 دلار بسته شده بودند که 46 درصد کاهش در سال را نشان می دهد.

جنسن هوانگ، مدیر اجرایی، گفت: تقاضای اساسی برای ماشین‌هایی که نرم‌افزار هوش مصنوعی را اجرا می‌کنند، به شرکت کمک می‌کند تا در شرایط سخت اقتصادی، به‌ویژه در چین، مقابله کند. پس از پاکسازی موجودی بیش از حد، سه ماهه جاری رشد متوالی را نشان خواهد داد – که با کمک اولین محصولات جدید کمک می کند.

چشم انداز خوشبینانه تر از Micron Technology Inc در اوایل چهارشنبه بود. این شرکت هشدار داد که تولید خود را کاهش می دهد زیرا سال 2023 بدتر از آنچه قبلاً تصور می شد خواهد بود. سهام تراشه ها در معاملات عادی پیش از گزارش انویدیا به شدت کاهش یافته بود.

اما هوانگ گفت، حتی در حالی که دوز خوش‌بینی را اضافه می‌کند، اقتصاد و محدودیت‌های کووید در چین همچنان تلفات خواهند داشت. او در مصاحبه ای گفت: «محیط کلان هنوز دشوار است. «تورم واقعی است. قرنطینه‌های کووید در چین هنوز وجود دارد.»

393550604.png

انویدیا گفت که فروش مراکز داده در سه ماهه گذشته با سفارشات ارائه دهندگان خدمات ابری ایالات متحده کمک کرد و تقاضا در چین ضعیف شد. این بخش در مجموع 3.83 میلیارد دلار در مقایسه با برآورد 3.79 میلیارد دلاری تولید کرد.

انویدیا در اوایل چهارشنبه، زمانی که اعلام کرد که شرکت مایکروسافت از تراشه‌های گرافیکی، محصولات شبکه و نرم‌افزار خود برای ارائه جدید هوش مصنوعی استفاده می‌کند، نفوذ بیشتری به بازار مراکز داده را اعلام کرد. رهبری انویدیا استدلال کرده است که طیف گسترده ای از فناوری آن برای چنین سیستم هایی به آن برتری نسبت به رقبا با راه حل های جزئی می دهد.

مراکز داده نقطه روشنی در صنعت محاسباتی هستند که هنوز در رکود فرو رفته است. تولیدکنندگان تراشه‌های لپ‌تاپ و رایانه‌های رومیزی امسال با کاهش شدید سفارشات مواجه شدند، زیرا مشتریان محتاط از رکود خرید بلیط‌های الکترونیکی بزرگ را به تعویق انداختند. این منجر به افزایش موجودی شد که صنعت هنوز باید از طریق آن کار کند.

هوانگ روز چهارشنبه گفت که موجودی فعلی شرکت از محصولات جدیدی تشکیل شده است که باید تقاضای بالایی داشته باشند. این شرکت انتظار دارد درآمد سه ماهه چهارم حدود 6 میلیارد دلار به اضافه یا منهای 2٪ باشد. این در مقایسه با برآورد 6.09 میلیارد دلار است. سود سه ماهه سوم بدون احتساب برخی اقلام، 58 سنت برای هر سهم بود که کمتر از پیش بینی 70 سنت بود.

سیسکو سیستمز نیز به رفع ترس سرمایه گذاران در روز چهارشنبه کمک کرد. این غول تجهیزات شبکه پیش بینی درآمد خوشایندی را ارائه کرد، حتی در حالی که هشدار داد که باید مشاغل را کاهش دهد و فضای اداری را کاهش دهد.

مدیر عامل شرکت چاک رابینز در یک تماس تلفنی به تحلیلگران گفت که “تقاضا به هیچ وجه از صخره سقوط نکرد.”

پس از جهش گسترده در فروش رایانه های خانگی و سایر فناوری ها در طول همه گیری، هزینه ها کند شده است. برخی از مدیران شرکت‌های تولید تراشه استدلال کرده‌اند که اختلالات زنجیره تامین در سه سال گذشته باعث ایجاد انحراف در بازار شده است و زمان‌های رونق این صنعت و در حال حاضر، رکود آن را تشدید کرده است. امید این است که شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان در نهایت به سطحی از هزینه‌های بالاتر از قبل از همه‌گیری بازگردند.

انویدیا شهرت خود را در ساخت وسایل الکترونیکی برای رایانه‌های شخصی بازی به دست آورد و این تجارت همراه با بازار گسترده رایانه‌های شخصی به هم خورده است. با این حال، کاهش 51 درصدی این بخش در سه ماهه گذشته به آن بدی نبود که برخی از تحلیلگران می ترسیدند. تراشه‌های گرافیکی GeForce انویدیا برای دارندگان رایانه‌های شخصی سطح بالا که به دنبال واقعی‌ترین تجربه بازی هستند، ضروری است. این تراشه‌ها همچنین در میان ماینرهای ارز دیجیتال محبوب شدند، اگرچه شکست کریپتو و تغییرات در روش استخراج دارایی آن بازار را تضعیف کرده است.

انویدیا همچنین گرفتار تشدید بن بست بین چین و ایالات متحده است. واشنگتن به طور فزاینده ای در تلاش است تا این کشور آسیایی را از فناوری تراشه های پیشرفته قطع کند و دسترسی انویدیا به این بازار را تهدید می کند.

بهترین پیشنهادات هوش مصنوعی انویدیا در حال حاضر مشمول الزامات مجوز برای صادرات به چین هستند، مانعی که به گفته این شرکت ممکن است صدها میلیون دلار از دست دادن درآمد را به همراه داشته باشد. انویدیا اخیراً یک پیشنهاد جدید برای آن بازار ارائه کرده است که می گوید با محدودیت ها مطابقت دارد.

شرکت مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا روز چهارشنبه گفت که فروش تراشه های دیگر به جبران کندی در چین کمک کرده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور