تجربه جدید ویرایش سایت • Yoast

اینجاست، وردپرس 6.2 منتشر شده است و با این به روز رسانی چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد تا از آن لذت ببرید! با وفادار ماندن به فرمت، این نسخه از موسیقی جاز اریک آلن دولفی جونیور نامگذاری شده است. WordPress 6.2 «Dolphy» با یک ویرایشگر سایت به روز شده است که به شما کنترل بیشتری بر ظاهر وب سایت و صفحات شما می دهد. اما تمرکز روی عملکرد نیز وجود دارد، با این که این اولین نسخه وردپرس است که پیشروی عملکردی داشت! و بسیاری از پیشرفت‌های دیگر، مانند رفع مشکلات دسترسی، سازگاری با PHP8 و موارد دیگر. همه چیز را در اینجا بخوانید!

ویرایشگر سایت

وردپرس 6.2 با بسیاری از ویژگی ها و بهبودهای جدید در ویرایشگر بلوک ارائه می شود. به روز رسانی های رابط، نمای کلی بهتر از امکانات و بلوک های بهبود یافته. همه چیز برای شما وجود دارد که کشف کنید و قدم بعدی را در ویرایش وب سایت بردارید. و یک واقعیت جالب، با این نسخه وردپرس، ویرایشگر سایت اکنون رسماً از نسخه بتا خارج شده است! به این معنی که ویرایشگر سایت اکنون پایدارتر از همیشه است.

یک رابط جدید برای ویرایشگر سایت

ویرایشگر سایت دارای یک رابط به روز شده است که به شما کنترل بیشتری بر تجربه ویرایش سایت می دهد. این به شما امکان می دهد در قالب ها و قسمت های قالب خود حرکت کنید و بخش هایی از سایت خود را در یک مکان ویرایش کنید. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی نماد بعلاوه در کنار Templates، یک الگو یا بخش قالب جدید اضافه کنید. این رابط کاربری جدید یک نمای کلی از الگوها (به عنوان مثال صفحه 404، صفحه نتایج جستجو و صفحات آرشیو) و بخش های قالب (مثلاً فوتر یا سرصفحه شما) برای ویرایش به شما ارائه می دهد.

رابط ویرایشگر سایت در وردپرس 6.2
رابط ویرایشگر سایت در وردپرس 6.2

می توانید ویرایشگر سایت را با رفتن به Appearance در نوار کناری و کلیک بر روی ویرایشگر در زیر آن پیدا کنید. بد نیست بدانید که ویرایشگر سایت فقط در وب سایت هایی موجود است که از تم بلوک استفاده می کنند. بنابراین اگر گزینه ویرایشگر را نمی بینید، ممکن است از تمی استفاده کنید که از ویرایشگر سایت پشتیبانی نمی کند.

تجربه ای روان تر برای درج کننده بلوک

وردپرس 6.2 دارای یک درج کننده بلوک تجدید شده است که می توانید با کلیک کردن روی نماد آبی آبی در بالای هر صفحه یا پستی که در حال ویرایش آن هستید به آن دسترسی داشته باشید. ظاهر جدید ساده‌تر به نظر می‌رسد و منظور ما از راه خوبی است. اکنون می توانید از درج کننده بلوک برای افزودن بلوک ها، الگوها و رسانه ها به طور مستقیم به محتوای خود استفاده کنید. شما فقط می توانید تصویر مورد نظر خود را در صفحه بکشید و رها کنید. درج کننده بلوک همچنین پیش نمایشی از بلوک ها، الگوها یا تصاویر را در حالی که دسته ها را در دید شما نگه می دارد، به شما می دهد. این کار وزن کردن گزینه های خود و دسترسی به محتوای مورد نظر را آسان تر می کند.

یکی دیگر از ویژگی های جدید که بخشی از درج کننده بلوک جدید است، گزینه اضافه کردن رسانه از OpenVerse است. OpenVerse یک کتابخانه رسانه ای گسترده با بیش از 600 میلیون تصویر و صدا با مجوز آزاد است. این می تواند به شما کمک کند یک تصویر (یا قطعه صوتی) مناسب را پیدا کنید و آن را مستقیماً به صفحه وارد کنید.

بلوک رابط درج کننده در وردپرس 6.2
درج تصویر با درج بلوک

وردپرس 6.2 دارای یک کتاب سبک است

این نسخه جدید وردپرس با یک Style Book ارائه می شود که به شما یک نمای کلی از نحوه ظاهر هر بلوک در کتابخانه سایت شما می دهد. فقط روی نماد Styles در بالای صفحه خود (در کنار دکمه انتشار/به‌روزرسانی و نماد تنظیمات) کلیک کنید و نماد کتاب سبک را انتخاب کنید که در زیر آن نشان داده می‌شود. این کار تغییر ظاهر بلوک هایی را که در صفحه خود استفاده می کنید، به عنوان مثال، سبک سرفصل ها یا پاراگراف ها را آسان می کند. داشتن همه اینها در یک مکان ویرایش همه این عناصر را آسان تر می کند و استایل شما را ثابت نگه می دارد.

کتاب سبک جدید در وردپرس 6.2
کتاب سبک جدید در وردپرس 6.2

یک بلوک چسبنده به صفحه خود اضافه کنید

اکنون این امکان وجود دارد که یک بلوک را در بالای صفحه ثابت نگه دارید، زیرا بازدیدکننده سایت صفحه شما را به سمت پایین اسکرول می کند. در حال حاضر، این فقط برای بلوک های گروه سطح بالا کار می کند. برای امتحان کردن آن، به سادگی یک بلوک گروهی را به صفحه یا پست خود اضافه کنید و باید بتوانید تب Position را در تنظیمات بلوک ببینید. به جای پیش‌فرض، «Sticky» را انتخاب کنید و این بلوک چسبنده می‌شود و همیشه در بالای پنجره نمایش باقی می‌ماند. یه جورایی باحاله، درسته؟

بلوک ناوبری بهبود یافته

بلوک پیمایش قبلاً در ویرایشگر بلوک موجود بود، اما با این آخرین نسخه استفاده از آن کمی آسان‌تر شده است. این به شما امکان می دهد موارد جداگانه را در منوی خود در تنظیمات بلوک بلوک ناوبری خود اضافه، حذف و ویرایش کنید. همچنین می توانید آیتم های منو را بکشید و رها کنید تا ترتیب نمایش آنها را تغییر دهید. شما می توانید انتخاب کنید که یک منوی موجود نشان داده شود یا یک منوی جدید درست در آنجا ایجاد کنید (منوی مورد نظر خود را با کلیک بر روی سه نقطه در تنظیمات بلوک انتخاب کنید). نکته جالب این است که می‌توانید «جستجو» را به منوی خود اضافه کنید، که یک عملکرد جستجو را به بلوک ناوبری شما اضافه می‌کند. همچنین عناصر دیگری نیز وجود دارد که می توانید اضافه کنید، فقط روی نماد مثبت در تنظیمات بلوک کلیک کنید و آن را امتحان کنید!

معرفی تب های تنظیمات و سبک های بلوک

گزینه هایی که به نوار کناری تنظیمات بلوک اضافه می شوند همچنان در حال رشد و افزایش هستند. این عالی است، زیرا به ما کنترل بیشتری بر بلوک هایی که در یک صفحه استفاده می کنیم، می دهد. اما کمی شلوغ می شد. به همین دلیل است که وردپرس 6.2 تب های تنظیمات و سبک های بلوک را معرفی می کند. هنگامی که یک بلوک انتخاب می شود، نوار کناری دو تب را به شما نشان می دهد، یکی برای تنظیمات عمومی تر و دیگری برای استایل ها. دومی تمام گزینه هایی را که برای تغییر ظاهر بلوک خود دارید به شما نشان می دهد. این به سازماندهی بیشتر نوار کناری کمک می کند و به کاربران کمک می کند تا بفهمند برای ایجاد تغییرات در بلوک باید کجا باشند.

حالت بدون حواس پرتی

این نام گویای همه چیز است، این ویژگی به شما کمک می کند تا بدون حواس پرتی روی صفحه خود کار کنید یا پست کنید. یا حداقل، هرگونه حواس پرتی که وردپرس می تواند برای شما حذف کند. بر روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید (کنار انتشار/به‌روزرسانی و تنظیمات) و برای امتحان کردن، گزینه Distraction free را انتخاب کنید. این همه نوار ابزارهایی را که معمولاً هنگام کار بر روی یک صفحه در وردپرس مشاهده می کنید، پنهان می کند. آرامش و آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد تا روی محتوای خود تمرکز کنید. اگر می خواهید از حالت بدون حواس پرتی خارج شوید، کافی است ماوس خود را به بالای صفحه خود ببرید و سه نقطه دوباره ظاهر می شوند (همراه با دکمه انتشار/به روز رسانی و تنظیمات). این به شما این امکان را می دهد تا با کلیک مجدد بر روی Distraction free دوباره این حالت را غیرفعال کنید.

نکته حرفه ای: همچنین توصیه می‌کنیم حالت تمام صفحه را فعال کنید (که رابط کاربری مدیریت شما را پنهان می‌کند) تا صفحه‌ای حتی تمیزتر و کم‌تر حواس‌پرتی داشته باشید.

حالت بدون حواس پرتی در وردپرس 6.2
برای فعال کردن حالت بدون حواس، به گزینه‌ها در گوشه بالا سمت راست بروید

بهبود عملکرد

عملکرد وب سایت شما امروزه ضروری است. به همین دلیل است که این به‌روزرسانی با بهبودهای عملکردی بسیاری همراه است که در معیارهای معیارهای Web Vitals و Server Timing قابل مشاهده است. راهنمای میدانی وردپرس 6.2 همچنین به ما می گوید که عملکرد برای تم های بلوکی با TTFB حدود 20٪ سریعتر (زمان تا اولین بایت، معیاری برای تعیین پاسخگویی یک سرور وب) و حدود 14٪ LCP سریعتر (مدت زمانی طول می کشد) بهبود می یابد. برای اینکه بزرگترین قطعه محتوا روی صفحه ظاهر شود). در صفحات با تصاویر قهرمان، بهبود LCP حتی بیشتر از حدود 19٪ است.

همچنین خوب است بدانید: این اولین نسخه وردپرس با سرنخ عملکرد بود! رهبر اجرا با این نسخه فلیکس آرنتز بود. با پیوستن یک سرنخ عملکرد به تیم انتشار، می‌توانیم با خیال راحت فرض کنیم که عملکرد همچنان بخش مهمی از نسخه‌های آینده وردپرس خواهد بود.

در زیر کاپوت

علاوه بر بهبود عملکرد، موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که روی آنها کار شده است که کمی کمتر قابل مشاهده هستند. بیایید به چند نکته برجسته بپردازیم و به شما نشان دهیم که در زیر سرپوش وردپرس 6.2 چه می‌گذرد.

سازگاری بهبود یافته با PHP8

وردپرس قصد دارد تا حد امکان از نسخه های جدید PHP پشتیبانی کند. این بدان معناست که مشارکت‌کنندگان اصلی وردپرس سعی می‌کنند مشکلات احتمالی سازگاری را شناسایی کرده و تا آنجا که می‌توانند از این مشکلات جلوگیری کنند. این نسخه متفاوت نیست. تلاش قابل توجهی برای سازگاری وردپرس با PHP8 و کاهش خطر مواجه شدن کاربران وردپرس با هر گونه مشکلی انجام شده است.

بهبود دسترسی

همچنین می‌خواهیم اشاره کنیم که این نسخه از وردپرس با رفع اشکالات دسترسی و رگرسیون نیز همراه است. برای مثال، یکی از بهبودهایی که بخشی از این نسخه است، تحقق رفتار دسترسی سازگارتر در مرورگرهای مختلف است. ممکن است چیزهای کوچکی به نظر برسد، اما هر پیشرفتی که در مورد دسترسی انجام می‌دهیم، گام دیگری به سوی وب است که برای همه قابل دسترسی است. بدون استثنا.

فونت های گوگل در تم های پیش فرض

تم‌های پیش‌فرض وردپرس با فونت‌های Google که اکنون به صورت محلی گنجانده شده است، حریم خصوصی بهتری را ارائه می‌دهند. پیش از این، این فونت ها از یک منبع راه دور (گوگل فونت) بارگیری شده بودند. مضامین Twenty Twelve to Twenty Sevente اکنون شامل فایل های فونت در پوشه تم هستند. این به‌روزرسانی تضمین می‌کند که تم‌ها از منظر حریم خصوصی از توصیه‌های فعلی برای فونت‌ها پیروی می‌کنند و آنها را با GDPR مطابقت می‌دهد.

به روز رسانی سریع تر پلاگین و تم

مدت‌ها پیش، وردپرس 2.5 () copy_dir را برای کپی کردن دایرکتوری از یک مکان به مکان دیگر معرفی کرد. با این حال، این روش مقدار زیادی از حافظه، فضای دیسک، زمان و عملیات فایل را اشغال می کند. که اصلا ایده آل نیست. به لطف معرفی تابع move_dir در این نسخه، اکنون می توانید در زمان و فضای دیسک صرفه جویی کنید.

به روز رسانی به وردپرس 6.2

اینها مهمترین ویژگی ها در آخرین نسخه وردپرس بودند، اما این بدان معنا نیست که ما همه چیز را پوشش داده ایم. توصیه می کنیم این آخرین نسخه وردپرس را به روز کنید و خودتان آن را امتحان کنید! نظر خود را در مورد تمام تغییرات ویرایشگر بلوک در نظرات زیر با ما در میان بگذارید. ما بی صبرانه منتظر شنیدن تجربیات شما هستیم!

بیشتر بخوانید: ویرایشگر بلوک وردپرس: چرا باید از آن استفاده کنید »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور