تجارت فرابورس و DeFi به طور متقابل منحصر به فرد نیستند

عکس پروفایل نویسنده

@الکساالکس ژا

مدیر عملیات جهانی مبادله MXC ، یکی از بزرگترین مبادلات دارایی دیجیتال در آسیا.

آمارهای مختلف در صنعت ارزهای رمزنگاری شده همیشه درهم تنیده نیستند. برخی محبوبیت حجم معاملات فرابورس را در نتیجه علاقه بیشتر افراد به DeFi و تولید محصول مشاهده خواهند کرد. در واقع ، آنها نمی توانند دور از حقیقت باشند. کسانی که در بازارهای فرابورس کاوش می کنند ، حداقل در شکل فعلی مخاطبان مالی غیرمتمرکز نیستند.

معاملات OTC بیت کوین یک بخش پررونق است

فهمیدن میزان دقیق عبور از معاملات فرابورس Bitcoin دشوار است. ارائه دهندگان می توانند اطلاعات را فاش کنند یا آنها را برای خود نگه دارند. با وجود این تا حدودی عدم شفافیت ، می توان فرض کرد میلیاردها دلار از طریق میزهای مختلف تجاری جریان دارد. صرف نظر از اینکه “روند داغ کنونی” در رمزنگاری ممکن است باشد ، معامله گران فرابورس همیشه سعی می کنند به صورت عمده خرید کنند در صورتی که شرایط آنها این اجازه را می دهد یا به آن نیاز دارد. یک دلیل خوب وجود دارد که معاملات فرابورس همچنان به عنوان یک راه حل مورد جستجو باقی مانده است ، حتی اگر اخیراً به نظر می رسد DeFi تمام توجه را به خود جلب کرده است. در ابتدا فعال در بلاکچین Ethereum ، DeFi – یا امور مالی غیرمتمرکز – به دارندگان رمزنگاری گزینه هایی می دهد تا دارایی های خود را به کار گیرند و درآمدزایی کنند. به همین ترتیب ، بسیاری از مردم انتظار دارند که این امر باعث کاهش معاملات فرابورس شود ، اما به هر حال ممکن است اینگونه نباشد.

همه افراد در این صنعت به دنبال تعقیب پمپ بعدی نیستند. علاوه بر این ، همه فکر نمی کنند که اتریوم به عنوان “تسهیل کننده مالی” باشد. اکثریت قریب به اتفاق تماشاگران در این دنیا حتی از وجود DeFi و یا تصور اینکه چه کسی برای آنها مهم است تصوری ندارند. کسانی که در معاملات فرابورس شرکت می کنند ، بجای داشتن نگرش در مورد تعویض پمپ ، اغلب از استراتژی های طولانی مدت استفاده می کنند.

بیت کوین و اتریوم دارایی های رمزنگاری بسیار برجسته در صنعت باقی خواهند ماند. همه از طریق دارایی های بسیار خطرناک و عمدتا حسابرسی نشده DeFi از این دارایی ها استفاده نمی کنند. در عوض ، همیشه کسانی هستند که این دارایی ها را برای مدت زمان طولانی تری در اختیار دارند. بیت کوین و اتریوم در طی سال گذشته افزایش قیمت مناسبی داشته اند که به ترتیب 47.5 و 127.7 درصد افزایش داشته اند.

با توجه به افزایش اخیر تعداد شرکت هایی که بیت کوین را به عنوان بخشی از سبد سرمایه گذاری خود خریداری می کنند ، معاملات فرابورس احتمالاً ادامه خواهد یافت. این افراد به دلیلی به سمت ارزهای رمزپایه جلب می شوند که هیچ ارتباطی با آنچه تأثیرگذاران رمزنگاری می خواهند دیگران از اهمیت آنها داشته باشند ندارد. DeFi در شکل فعلی خود به غیر از حدس و گمان صرفاً کاربرد واقعی ندارد و خطرات زیادی برای راه اندازی آن به همراه دارد.

در طی تحقیقاتم ، من یاد گرفتم که چگونه اولین بازار فرابورس در سال 2014 توسط Circle راه اندازی شد. از آن زمان ، مجموعه ای از ارائه دهندگان فرابورس جدید به بازار آمده اند ، از Kraken گرفته تا MXC Exchange و Grayscale تا Cointral ، فقط چند مورد. به نظر من ، می توان تصور کرد که رقابت بیشتری در بخش فرابورس طی سال های آینده وجود داشته باشد. تقاضای نهادی برای ارز رمزنگاری شده در سطح جهانی در حال افزایش است و این افراد به صورت عمده خرید می کنند.

با ظهور رقابت در معاملات فرابورس ، جنبه های مختلفی آشکار می شود. مشتریان می خواهند از روش پرداخت ترجیحی خود استفاده کنند و زیاد نگران هزینه ها نیستند. بسیاری از سیستم عامل ها یکی یا دیگری را فراهم می کنند ، اما یافتن هر دو زیر یک سقف همچنان دشوار است. به آرامی اما مطمئناً ، این امر به کمک مشارکت های حیاتی در حال تغییر است. همکاری در صنعت ارز رمزنگاری شده اغلب نتایج مفیدی خواهد داشت. یافتن ترکیبی مناسب بین نوآوری ، راحتی و دسترسی مانع اصلی برای غلبه بر آن خواهد بود.

باز هم ، این ارتباط کمی با DeFi ، تولید محصول یا هر “روند داغ” فعلی دارد. کسانی که تجارت خارج از بورس دارند کسانی هستند که تأثیر بیشتری بر جذابیت کلی بیت کوین دارند. در حالی که این معامله گران قیمت را به روشی بصری منتقل نمی کنند ، مقادیر دستهای در حال حرکت BTC حکایت از خودشان دارد.

DeFi برای منافع سازمانی آماده نیست

در حقیقت ، افرادی که به سمت DeFi سرازیر می شوند اغلب از علاقه مندان به ارزهای رمزپایه در مقیاس کوچک هستند. آنها افرادی هستند که از قبل مالک بیت کوین یا Ethereum هستند و به دنبال کسب درآمد سریع به هر طریق لازم هستند. در گذشته ، این افراد روی آلت کوین مانند Litecoin ، Monero ، NEO ، DigiByte و سایر سرمایه گذاری می کردند. امروز ، آنها در تلاشند رمز ارز “تک شاخ” DeFi بعدی را پیدا کنند و امیدوارند بازده خارق العاده ای داشته باشند.

این باعث می شود جمعیت DeFi با افرادی که بیت کوین یا Ethereum را بدون نسخه می پردازند بسیار متفاوت باشد. آن دسته از افراد علاقه مند به آنچه در پشت صحنه تولید می شود یا اصطلاحاتی که در دراز مدت پایدار نیستند نیستند. تمام آنچه که آنها می خواهند این است که ابتدا با به دست آوردن بیت کوین ، یک نمونه کارها موجود – و اغلب بزرگ – را متنوع کنند و اگر اشتهای ریسک بیشتری دارند ، شاید Ethereum باشد.

DeFi در وضعیت فعلی خود ظاهراً یک دوره رکود را پشت سر می گذارد. ارزش کل قفل شده در صنعت اخیراً افزایش چندانی نداشته و تلاش می کند تا بالای 11 میلیارد دلار باقی بماند. در مقایسه با بازار فرابورس – که توسط یک صنعت 220 میلیارد دلاری در سال 2018 تخمین زده شد – این یک تغییر کوچک است. این نشانه دیگری از چگونگی علاقه معامله گران فرابورس به امور مالی غیرمتمرکز از هم اکنون نیست.

مخاطبان مختلف چیز خوبی هستند

معامله گران فرابورس به جای اعتماد به قراردادهای هوشمند ، مستقیماً با یک خریدار یا فروشنده درگیر می شوند. اگرچه برخی ممکن است معامله رمزنگاری به رمزنگاری را انتخاب کنند ، اکثریت قریب به اتفاق احتمالاً فیات به رمزنگاری یا رمزنگاری به فیات است.

قرعه کشی اصلی معاملات فرابورس این است که چگونه می توان مقادیر زیادی ارز رمزنگاری شده را بدون تأثیر مستقیم بر قیمت بازار خریداری و تخلیه کرد. از آنجایی که به نظر می رسد حرکت بیت کوین دوباره صعودی باشد ، احتمالاً هجوم حجم معاملات فرابورس وجود دارد.

برای مبادلات و سایر ارائه دهندگان خدمات در صنعت ، تأمین نیازهای انواع مختلفی از کاربران حیاتی است. اگرچه ممکن است DeFi جذاب به نظر برسد ، معاملات فرابورس جایی است که شرکت ها می توانند تأثیر واقعی بگذارند. با مشارکت های مناسب ، آینده جالبی در پیش رو است. هر دو DeFi و OTC بدون هیچ مشکلی می توانند وجود داشته باشند ، اما حداقل به طور مشخص مخاطبان کاملاً متفاوتی را هدف قرار می دهند.

عکس پروفایل نویسنده

داستان های من را بخوانید

مدیر عملیات جهانی مبادله MXC ، یکی از بزرگترین مبادلات دارایی دیجیتال در آسیا.

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور