تایوان مشوق های تراشه فب خود را برای رقابت با ژاپن و اتحادیه اروپا راه اندازی می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — قانونگذاران تایوانی قوانین جدیدی را تصویب کرده اند که به شرکت های تراشه های محلی اجازه می دهد 25 درصد از هزینه های تحقیق و توسعه سالانه خود را به اعتبار مالیاتی تبدیل کنند، بخشی از تلاش ها برای حفظ فناوری های نیمه هادی پیشرفته در داخل و حفظ رهبری فناوری جزیره.

مقامات آنجا مکرراً گفته‌اند که مطمئن خواهند شد که آخرین فناوری‌های تراشه در تایوان باقی می‌مانند، نکته‌ای که توسط مدیران شرکت تولید نیمه‌رسانا تایوان و دیگر غول‌های تراشه‌های محلی مجدداً تأیید شده است. در حالی که در گذشته تراشه‌سازان محلی تایوان با ساخت زیرساخت‌ها و سایر اقدامات کمک می‌کردند، این جزیره اکنون تلاش‌های خود را افزایش می‌دهد.

سهام TSMC و United Microelectronics Corp در روز دوشنبه، اولین روز معاملاتی پس از اعلام قوانین جدید، بیش از 4 درصد در تایپه افزایش یافت.

وزارت امور اقتصادی تایوان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از آنجایی که ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی و اتحادیه اروپا همگی مشوق‌های زیادی برای ایجاد زنجیره‌های تأمین داخلی ارائه می‌دهند، تایوان باید رقابت‌پذیری جهانی صنایع کلیدی خود را تقویت کند». قوانین جدید به تشویق شرکت‌های تایوانی برای حفظ ریشه‌های خود در اینجا کمک می‌کند.»

دولت‌ها از واشنگتن تا سئول مشوق‌هایی را برای تولید تراشه‌های داخلی ارائه کرده‌اند، به این امید که وابستگی شدید به تایوان برای نیمه‌هادی‌های پیشرفته را کاهش دهند و از اختلالات عرضه در آینده جلوگیری کنند.

برای کاهش این نگرانی ها، TSMC در حال ساخت تاسیسات جدید در ژاپن و ایالات متحده است و در حال بررسی یک سایت اضافی در آلمان است.

مشوق‌های جدید باید از سال 2023 اعمال شوند. این وزارتخانه در آنچه نسخه محلی قانون چیپس آمریکا نامیده می‌شود، گفت: شرکت‌های تولید تراشه در تایوان همچنین می‌توانند 5 درصد از هزینه‌های سالانه خرید تجهیزات جدید برای فناوری‌های فرآیندی پیشرفته را دریافت کنند. با این حال، اعتبارات کسب شده نمی تواند از 50 درصد کل مالیات بر درآمد سالانه شرکت تجاوز کند.

تهیه تجهیزات بزرگترین هزینه برای راه اندازی یک کارخانه تولید تراشه جدید است. برای مثال، ماشین‌های لیتوگرافی فرابنفش شدید ASML Holding NV اکنون نزدیک به 200 میلیون دلار قیمت دارند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور