تأمین کننده عمده فناوری CDW فروش دوربین های Verkada را پس از هک متوقف می کند

ویلیام تورتون (بلومبرگ) – به گفته یکی از کارمندان فعلی و سابق Verkada ، CDW Corp. ، یکی از تأمین کنندگان عمده محصولات فناوری ، فروش دوربین های امنیتی از Verkada Inc را متوقف کرده است.

Verkada و CDW به درخواست های نظر پاسخ ندادند. Verkada روز دوشنبه در بیانیه ای در وبلاگ خود گفت تحقیقات خود در مورد این نقض ادامه دارد.

طبق نسخه بایگانی شده وب سایت CDW در تاریخ 18 ژانویه ، CDW 68 محصول Verkada را فروخت. روز دوشنبه ، جستجوی “Verkada” در وب سایت CDW نتیجه ای نداشت.

کانور هلی ، مدیر دولت در IPVM ، یک شرکت تحقیقاتی در زمینه صنعت نظارت تصویری ، گفت: “CDW یکی از بزرگترین شرکای Verkada و یک وسیله اصلی برای فروش به کاربران نهایی است ، بنابراین از دست دادن CDW یک مشکل اساسی برای Verkada خواهد بود.” .

هکرهایی که Verkada را نقض کردند ، قادر به مشاهده خبرهای مستقیم و بایگانی فیلم های 150،000 دوربین Verkada بودند. آنها این کار را با استفاده از یک ابزار “Super Admin” انجام دادند ، و یکی از هکرها گفت که آنها نام کاربری و رمزعبور یک حساب مدیر را به صورت عمومی در اینترنت پیدا کردند. بلومبرگ گزارش داد که بیش از 100 کارمند Verkada به ابزار “Super Admin” دسترسی دارند که به کارمندان اجازه می دهد تا از طریق دوربین همه مشتریان خود نگاه کنند.

به محض ورود ، هکرها توانستند از طریق دوربین های مشتریان Verkada ، که شامل تسلا ، بیمارستان ها ، مدارس و زندان ها است ، همسان شوند. پس از هک ، شرکت فناوری Cloudflare Inc گفت که دوربین های Verkada خود را “خاموش” کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور